Ограничения за тировете по всички магистрали от следващата седмица

Ограничения за тировете по всички магистрали от следващата седмица

Ограничения за тировете по всички магистрали от следващата седмица

От следващата седмица ще бъдат въведени ограничения за движение на тировете по всички магистрали, които ще бъдат в сила до 15 септември. Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков при участието си в дискусията „Магистрала „Хемус” – възраждането на българския Север“, която се проведе във Велико Търново. Предстои да се изготви точен график, съвместно Пътна полиция и ИА „Автомобилна администрация“ за кои часове ще важат ограниченията през летните месеци.

С приходи от тол системата ще бъде завършена магистрала "Хемус", цялостното й изграждане се очаква да приключи след 7 години, съобщи още Нанков.

"С въвеждането на тол системата ще поправим една несправедливост. В момента 2/3 от приходите от винетки – около 200 млн. лв. от общо 320 млн. лв. постъпления, идват от обикновените хора, които използват леки коли. След въвеждането на толсистемата тежестта ще падне върху тежкия трафик, който много повече допринася за амортизирането и натоварването на републиканската пътна мрежа", обоснова се той.

Той подчерта още, че с внедряването на тол системата България ще бъде една от първите страни в Югоизточна Европа със самоиздържащ се пътен сектор, тъй като се очаква приходите да бъдат около 1 млрд. лв. годишно. Около 500 млн. лв. повече ще бъдат постъпленията от тежкотоварни автомобили, като въвеждането на тол системата няма да натовари собствениците на автомобили до 3,5 тона, които ще продължат да плащат електронна винетка.

Завършването на АМ "Хемус", както и рехабилитацията на второкласната и третокласната пътна мрежа в Северна България са основна цел в пътното строителство в мандата на правителството, отбеляза министър Нанков. Следващата седмица ще бъде подписан договорът с избрания строител на 9,3-километровия участък на АМ „Хемус“ от Ябланица до Боаза. Обектът ще се изпълнява на инженеринг, което означава, че изпълнителят първо ще направи проектиране на трасето, а строителството ще започне през 2018 година.

Приключва и работата на оценителната комисия, която трябва да избере изпълнител за участък с дължина от 16,2 км от магистралата между Шумен и Търговище. Ако процедурата не бъде обжалвана, в началото на юли ще има избран строител и работата по проекта, който ще се изпълнява на инженеринг, ще стартира още през тази година, посочи регионалният министър.

Освен това се прави техническо проектиране за 50-километровия участък между Боаза и разклона с второкласния път за Плевен и Ловеч, съобщи още министърът. Проектите трябва да са готови до края на годината и през следващата да се избере изпълнител на строителството. Цялостното изграждане на тази магистрала е от стратегическо значение за икономическото съживяване на Северна България, стана ясно още от думите на министъра. Той изнесе интересни данни как цялостното изграждане на магистралите „Тракия“, „Марица“, „Люлин“ и строителството на АМ „Струма“ са допринесли значително в икономическото развитие на Южна България. 65% от населението на страната живее в Южна България, но Брутният вътрешен продукт в нея е 74 % от общия. Преките чуждестранни инвестиции към 2015 г. са 20 млрд. лв. в Южна България от общо 23 млрд. лв., безработицата там е 6,5 % спрямо 10 % в Северна България, коментира министърът.

Освен магистрала "Хемус" предпоставка за развитието на Северна България ще бъдат също изграждането на магистрала Русе – Бяла – Велико Търново и скоростния път Видин – Ботевград, съобщи още той. Към момента има проектна готовност за изграждане на съоръжението с дължина 118 км от Русе до Велико Търново, разделено на три участъка, приоритетен от които е обходът на град Бяла. Индикативната стойност на целия проект е между 550 и 615 млн. лв., като оптималният вариант ще бъде избран след като Министерството на околната среда и водите се произнесе по оценката за въздействие върху околната среда и оценката за съответствие и на база технологични и икономически разчети. За проекта има готов парцеларен план. През третото тримесечие на годината ще има яснота за най-подходящия вариант, след което ще започне отчуждения на имоти и ще се стартира процедура за избор на изпълнител на инженеринг, обяви Николай Нанков.

Европейските фондове не са панацея за нито една област, категоричен бе регионалният министър. Според него трябва да има дългосрочни механизми инфраструктурни политики и сектори в страната да са устойчиви и да се самоиздържат. След въвеждането на тол системата ще има средства за строителството на нови магистрални отсечки, но трябва да сме визионери, заяви той. Трябва да има политическо решение за това как да продължи изграждането на трансевропейски коридор 9 на юг, като възможностите са да се разшири пътя през прохода Хаинбоаз или да премине като тунел под връх „Шипка“, обяви Николай Нанков.

Той обяви още, че обходният път на Габрово ще бъде готов до края на следващата година и се търси финансиране за тунела. Според него Габрово може да стане един от основните центрове в страната и да се сравнява с Пловдив, в който за последните пет години има ръст от над 25% ръст на БВП и разкрити над 15 хил. работни места, като до края на 2018 г. ще има още над 3000 такива.

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ