Второто издание на "Ти и Lidl за по-добър живот" стартира

Второто издание на Ти и Lidl за по-добър живот стартира

От днес до 20 юни граждански организации от цялата страна могат да кандидатстват със свои проекти в полза на обществото във второто издание на „Ти и Lidl за по-добър живот“. Това е най-голямата социално отговорна иницатива на Лидл България и още при старта си миналата година надхвърля очакванията на организаторите. Тогава в хода на кампанията бяха събрани над 250 хил.лева, а кандидатстващите проекти бяха 425, съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. Целта на инициативата, която се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум е да да допринася за един по-пълноценен и по-качествен начин на живот на хората в различните региони в страната.

„Успехът на първото издание на програмата ни мотивира да я продължим и през тази година и да дадем възможност на още организации да участват и да спечелят финансиране за реализацията на проекти за развитие на местната общност и среда. През изминалата година получихме 425 кандидатури, от които с помощта на експертно жури избрахме 31, които получиха финансиране на обща стойност малко над 250 хил. лева. Очакваме още повече кандидатури във второто издание, които могат да бъдат изпращани от днес до 20 юни. Вярваме че, когато добрите идеи срещнат подкрепата и енергията на хората, дори и с органичен ресурс, можем наистина да направим живота по-добър“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. Така, на практика всеки клиент, пазаруващ в магазините на Лидл България, ще има реален дарителски принос в осъществяването на второто издание на инициативата. Със събраните средства компанията ще финансира избраните от специално жури проекти в областите "Образование", "Околна среда", "Културно и историческо наследство" и "Активен начин на живот".

Както и в първото издание, право да кандидатстват със социално-значими проекти в четири области имат граждански организации, включително училищни и читалищни настоятелства. Проектите трябва да са на стойност до 10 000 лв., а нов момент тази година е, че подаването на предложенията ще става изцяло онлайн  през сайта на инициативатa lidl.bg/ti. Паралелно с отварянето на платформата за кандидатстване, от 14 май до 10 юни Лидл България ще набира и средствата за подкрепа на бъдещите победители като ще отделя по 3 стотинки от всеки касов бон, регистриран в магазините на веригата в цялата страна. Оценяването на подадените кандидатури ще е в периода юли-август, а финалната селекция - в началото на септември. Победителите ще бъдат обявени на 12 септември, съобщи още Милена Драгийска.

Получените проекти ще бъдат оценявани на три етапа и ще преминат през проверка на административното съответствие - наличност на цялата изисквана документация, оценка по качествени критерии, включително устойчивост, иновативност, и значимост на идеята за местните общности. Всички проекти, отговарящи на административните критерии, ще бъдат оценявани от експертно жури - утвърдени лидери на обществено мнение с експертиза в оценяването на социални проекти. В третия етап избраните проекти ще бъдат оценени от служителите на Лидл България.

 “Благодарение на Лидл България, успяхме да осъществим първото по рода си технологично обучение за преподаватели по учебния предмет „География и икономика“. През него преминаха близо 80 учители и по този начин успяхме да стигнем до над 15 600 ученици само за една учебна година“, сподели Димитър Желев от Сдружение български географски портал „Географ БГ“, който представи един от проектите, спечелили финансиране в първото издание

„С подкрепата на Лидл България успяхме да разработим платформа, която по един иновативен начин представя експозициите на Регионалния природонаучен музей в Пловдив. Посредством мобилна апликация, бийкъни и печатни материали с иновативен и интересен дизайн, направихме посещението в музея не само по-приятно, но и по-пълноценно“, представи проекта си Камен Козарев от Сдружение „Приятели на Регионален природонаучен музей – Пловдив“.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ