Кой измисли тази реклама?
"Половината пари, които харча за реклама са изгубени. Проблемът е, че не знам коя половина“.
Това остава един от най-популярните цитати за рекламата. Казва го през 19 век прочутият търговец от щата Филаделфия Джон Уонамейкър, който дава идеята за магазина като търговско пространство и предлага етикетите с цени.
До ден днешен остава валидно, че може да измислим и най-красивата и впечатляваща реклама в света, и пак да няма ефект. Защо ли? Защото има проблем със съдържанието, припомня електронното издание на сп. Entrepreneur. Авторката Сюзън Гънилиъс припомня на копирайтърите десетте най-често срещани проблема, които правят маркетинг съобщенията непродаваеми. Според нея мнозина сред зрителите и потребители на рекламите ще се съгласят, че тези проблеми са следните:
Рекламата звучи арогантно. Например, когато тя говори предимно за дадена компания и казаното в нея няма връзка с нуждите и желанията на клиентите.
Твърде настоятелна е. Тонът на говорене на публиката не е мил и добронамерен. Времето на рекламите, които "притискат" потребителите, отмина.
Потокът от мисли е едно безкрайно увъртане. Ясно е отдавна, че клиентите вече са много заети. Бомбардират ги със съобщения всеки ден и многословието минава покрай тях, без да се запомни, а времето им е скъпо.
Рекламата е скучна. Това наистина я обезсмисля.
Не внушава доверие. Обещанията звучат преувеличено.
Не казва каквото хората искат да чуят. Целевата аудитория не е проучена добре, преди началото на кампанията.
Рекламира се на грешното място. Съобщението реално не достига до потенциалните купувачи.
Казаното звучи сякаш е измислено от някой неподготвен и неинформиран човек. Съобщението се изпраща без рекламната агенция и бизнесът "да са си написали домашното". Тоест, без да са проучили добре конкуренцията и потребителите.
Рекламира се само в един вид медия. Не е достатъчно. Ефективните съобщения се разпространяват в множество канали.
Каквото се казва, няма смисъл. Не се говори на езика, който разбира и на който отговаря желаната таргет група.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |Кохер от ЕЦБ отчита подобрение на икономическите данни за еврозоната
Финанси |Неидентифициран дрон предизвика закъснения и отклонени полети на летището в Берлин
Свят |Времето: Слънчево със сутрешни мъгли
България |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |На фокус следващите седем дни: Липсващи данни, петролни санкции и лихвени проценти
Финанси |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Коледните бонуси в Словения стават задължителни
ЕС |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.