Кой измисли тази реклама?

Кой измисли тази реклама?

"Половината пари, които харча за реклама са изгубени. Проблемът е, че не знам коя половина“.

Това остава един от най-популярните цитати за рекламата. Казва го през 19 век прочутият търговец от щата Филаделфия Джон Уонамейкър, който дава идеята за магазина като търговско пространство и предлага етикетите с цени. 

До ден днешен остава валидно, че може да измислим и най-красивата и впечатляваща реклама в света, и пак да няма ефект. Защо ли? Защото има проблем със съдържанието, припомня електронното издание на сп. Entrepreneur. Авторката Сюзън Гънилиъс припомня на копирайтърите десетте най-често срещани проблема, които правят маркетинг съобщенията непродаваеми. Според нея мнозина сред зрителите и потребители на рекламите ще се съгласят, че тези проблеми са следните

Рекламата звучи арогантно. Например, когато тя говори предимно за дадена компания и казаното в нея няма връзка с нуждите и желанията на клиентите.

Твърде настоятелна е. Тонът на говорене на публиката не е мил и добронамерен. Времето на рекламите, които "притискат" потребителите, отмина.

Потокът от мисли е едно безкрайно увъртане. Ясно е отдавна, че клиентите вече са много заети. Бомбардират ги със съобщения всеки ден и многословието минава покрай тях, без да се запомни, а времето им е скъпо.

Рекламата е скучна. Това наистина я обезсмисля. 

Не внушава доверие. Обещанията звучат преувеличено.

Не казва каквото хората искат да чуят. Целевата аудитория не е проучена добре, преди началото на кампанията.

Рекламира се на грешното място. Съобщението реално не достига до потенциалните купувачи.

Казаното звучи сякаш е измислено от някой неподготвен и неинформиран човек. Съобщението се изпраща без рекламната агенция и бизнесът "да са си написали домашното". Тоест, без да са проучили добре конкуренцията и потребителите.

Рекламира се само в един вид медия. Не е достатъчно. Ефективните съобщения се разпространяват в множество канали.

Каквото се казва, няма смисъл. Не се говори на езика, който разбира и на който отговаря желаната таргет група.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ