Марките до хората в трудни моменти

Искате верни на бранда клиенти? Бъдете до тях, когато са уплашени или самотни.
Това бе основният извод от изследване на бизнес училището към Университета на Британска Колумбия в САЩ. За него разказа американският "Журнал за потребителски изследвания".
Двама учени от университета – Леа Дюн и ДжоАндреа Хег – направили експеримент, в който проследили степента на привързаност на хора към марки, след като им показали два типа филми – трилъри и други, които провокирали в тях чувство за щастие, въодушевление, радост или тъга.
Защо изводът има значение за маркетинга?
Той се противопоставя на общата за маркетинг индустрията практика да не се слага продуктово позициониране в хорър филми и плашещи видео игри, например. Маркетингът по-скоро предпочита да избира други кино и игрални жанрове.
Маркетолозите се страхуват от страха. Те се тревожат, че като поставят бранда си редом до нещо, което плаши, ще предизвикат в хората негативна асоциация. Според авторите на проучването мисленето им е погрешно. „Нашето изследване показва на рекламодателите, че те трябва да се замислят да предложат маркетите си като нещо, за което човек може да се хване в тъмното, когато ножове изскачат и започне да се лее кръв”, коментира смело в Science Daily съавторката на експеримента Леа Дюн. Тя съветва компаниите да се показват по такъв начин, че да внушават, че са нещо, което помага в труден момент и неутрализира усещането за страх.
Авторите на изследването открили още, че страхът у хората, докато гледат филми, може да се контролира от външната среда, където да се поставят реални предмети.
Продължава на страница 2.
Така например в киносалоните може да се слагат такива до зрителите - те ще ги запомнят, ако гледат страшен филм. Когато се страхуваме, искаме да споделим изживяването си с други хора, а когато няма подходящи други хора наоколо можем спокойно да се хванем за наличен бранд. Ако в салона е тъмно, един бранд фенерчета би се рекламирал много добре, смята Леа Дюн. Ако получат продукт, докато се страхуват, хората биха се почувствали по-емоционално свързани с него, отколкото при други обстоятелства, когато чувстват нормално, посочва тя.
Освен това, страхът е човешко състояние с висок емоционален интензитет и всяко лого, показано пред очите на човека в момент, докато е уплашен, ще се запечати в паметта му поне за известно време.
Тук не става дума марките да плашат хората, а че могат да създават с тях връзка по подобни начини, както се свързват самите хора, докато някой от тях е уплашен или разтревожен, отбелязаха авторите на експеримента.
За проучването разказа американското списание Inc.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цвете от пустинята Атакама в Чили може да крие ключа към устойчиви на суша култури
Любопитно |Испания залага на имиграцията за облекчаване на недостига на работна ръка
Свят |ЕК ни дава на съд за непълно въвеждане на правилата за командированите водачи
ЕС |Goldman Sachs: Твърде рано е да се тревожим за балон в BigTech
Финанси |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
България |Островът Ташироджима: Царството на котките
Любопитно |Борсов наблюдател: Нищо не може да спре възхода на Уолстрийт
Финанси | Коментари |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.