Марките до хората в трудни моменти

Искате верни на бранда клиенти? Бъдете до тях, когато са уплашени или самотни.
Това бе основният извод от изследване на бизнес училището към Университета на Британска Колумбия в САЩ. За него разказа американският "Журнал за потребителски изследвания".
Двама учени от университета – Леа Дюн и ДжоАндреа Хег – направили експеримент, в който проследили степента на привързаност на хора към марки, след като им показали два типа филми – трилъри и други, които провокирали в тях чувство за щастие, въодушевление, радост или тъга.
Защо изводът има значение за маркетинга?
Той се противопоставя на общата за маркетинг индустрията практика да не се слага продуктово позициониране в хорър филми и плашещи видео игри, например. Маркетингът по-скоро предпочита да избира други кино и игрални жанрове.
Маркетолозите се страхуват от страха. Те се тревожат, че като поставят бранда си редом до нещо, което плаши, ще предизвикат в хората негативна асоциация. Според авторите на проучването мисленето им е погрешно. „Нашето изследване показва на рекламодателите, че те трябва да се замислят да предложат маркетите си като нещо, за което човек може да се хване в тъмното, когато ножове изскачат и започне да се лее кръв”, коментира смело в Science Daily съавторката на експеримента Леа Дюн. Тя съветва компаниите да се показват по такъв начин, че да внушават, че са нещо, което помага в труден момент и неутрализира усещането за страх.
Авторите на изследването открили още, че страхът у хората, докато гледат филми, може да се контролира от външната среда, където да се поставят реални предмети.
Продължава на страница 2.
Така например в киносалоните може да се слагат такива до зрителите - те ще ги запомнят, ако гледат страшен филм. Когато се страхуваме, искаме да споделим изживяването си с други хора, а когато няма подходящи други хора наоколо можем спокойно да се хванем за наличен бранд. Ако в салона е тъмно, един бранд фенерчета би се рекламирал много добре, смята Леа Дюн. Ако получат продукт, докато се страхуват, хората биха се почувствали по-емоционално свързани с него, отколкото при други обстоятелства, когато чувстват нормално, посочва тя.
Освен това, страхът е човешко състояние с висок емоционален интензитет и всяко лого, показано пред очите на човека в момент, докато е уплашен, ще се запечати в паметта му поне за известно време.
Тук не става дума марките да плашат хората, а че могат да създават с тях връзка по подобни начини, както се свързват самите хора, докато някой от тях е уплашен или разтревожен, отбелязаха авторите на експеримента.
За проучването разказа американското списание Inc.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Медицинско списание отхвърли твърденията на Робърт Ф. Кенеди-младши за вредата от алуминия във ваксините
Наука и Здраве |Тайван продължава митническите преговори със САЩ
Свят |Проблем: Европейските космически програми се опитват да се освободят от зависимостта си от NASA
Свят |Тръмп иска Китай да увеличи четирикратно покупките на соя от САЩ
Икономика |Проект: Еднодневната винетка ще е валидна 24 часа от началната ѝ дата и час
България |Мащабна криза: Техеран предупреждава за пълна липса на вода през октомври
Свят |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 11 до 17 август
Хороскоп |Администрацията на САЩ ще изпрати войска от Националната гвардия срещу бездомни и престъпници във Вашингтон
Свят |Кабинетът предлага от догодина линията на бедност да стане 764 лева
Политика |Президентът наложи вето на промените в Закона за държавната собственост
България |Зеленски: Русия се опитва да подведе Вашингтон
Свят |Светът на парите: AI създава нови милиардери с невиждано темпо
Технологии |Заради голф клуба на Тръмп: Виетнам изселва хиляди фермери в замяна на ориз
Бизнес |

Коментари
Няма въведени кометари.