Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|И заговориха с човешки глас
Между реалност и фантазия робоинфлуенсърите изгряват на хоризонта на социалните мрежи
Микела Суза е името на една от десетките успешни инфлуенсърки в Instagram. Тя е на 19 години, има бразилски и испански корени, обича да пее и използва социалните мрежи, за да популяризира музикалните си проекти. Не пропуска да обсъжда модата, изкуството и изживяванията си със своите около 3 млн. последователи, а освен това вече се е снимала за корици на лайфстайл списания, партнирала си е с големи брандове като Calvin Klein, Off White, Prada и Samsung, снимала се е заедно с Бела Хадид, Мили Боби Браун и Стив Аоки. Дотук всичко изглежда нормално, но това, което я отличава от останалите популярни лица онлайн, е, че тя не съществува. Поне в реалния свят.
Зад популярния профил на име lilmiquela стои цял екип от специалисти от трансмедийната компания Brud, базирана в Лос Анджелис, а талантливата тийнейджърка всъщност е компютърно генериран инфлуенсър, който си има собствен живот, също толкова вълнуващ, но единствено в дигиталното пространство. Още от създаването си през април 2016 г. Микела си изгражда силна идентичност, почти неразличима от тази на истински човек. Например, когато пусне нов сингъл, тя има цяла история, свързана с него.
За песента Speak Now споделя, че е записала видеото с бившия си приятел и това ѝ е помогнало да преодолее раздялата с него. Така една купчина пиксели започва да говори съвсем по човешки за доброто и злото, вълнуващото и отегчителното, окриляващото и приземяващото, а ние стоим и го слушаме.
Робомоделът докосва сърцето на аудиторията и с демонстрацията на социална ангажираност. Тя участва в кампания, в която знаменитости отправиха призив към американците да гласуват на последните президентски избори, а по-рано застана публично и зад глобалното движение Black Lives Matter. От около две години Микела се проявява и като дизайнер, след като лансира Club 404 – своя авторска колекция от облекла с ретро усещане, която бе промотирана с поредица от видеа, в които самата тя разказа за вдъхновението си около създаването на модната линия.
Микела и приятели
И докато вероятно ще минат десетилетия преди човечеството да види как хуманоидни роботи със свръхразвит интелект спокойно се разхождат по улиците, Микела далеч не е единствената личност, която съществува само виртуално и усложнява въпроса на какво може да се вярва в интернет. Нейните създатели, сред които са диджеят Йънг Скитър и бизнес ангелът Сара Деку, до момента са спечелили милиони долари инвестиции от компании за рисков капитал като Sequoia Capital и SV Angels и това ги мотивира да изградят цяла мрежа от робоинфлуенсъри. Един от тях е Рони Блоуко, който се появява през 2018 г., но оттогава никога не е показвал лицето си. Крие го зад маска, а това неволно го поставя и в подходящ контекст в извънредната ситуация днес.
[[{"fid":"373565","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":470,"width":709,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]
Микела, Блауко и създателите им диджей Йънг Скитър и Сара Деку.
Поведението и излъчването му на лошо момче му помагат бързо да развие база от над 150 хил. последователи и да привлече вниманието на Burberry и Versace. На още по-голям успех се радва Бермуда – неговата партньорка в „живота“, която „хакна“ профила на Микела и ѝ постави условие да разкрие пред феновете си, че не е истински човек. Двете са най-добри приятелки и често са заедно на разходка, на вечеря или в звукозаписното студио, защото Бермуда също е музикантка.
[[{"fid":"373566","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":597,"width":478,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]
Робоинфлуенсърката си има и най-добра приятелка – Бермуда, която също като нея се занимава с музика.
Брандовете го искат
Всичко това изглежда като логично продължение на опитите на брандовете да изпъкнат пред конкуренцията в социалните мрежи – усилие, което става все по-предизвикателно, имайки предвид факта, че над 4 млрд. души по света са онлайн, но задържат вниманието си върху дадено съдържание само за броени секунди.
Един бизнес, партниращ си с някой като Микела, си гарантира голяма прецизност при излъчването на кампания, по-ефективно управление на финансовите ресурси, по-малко време в търсене на перфектния човек с неопетнена репутация, минимален риск от липса на професионализъм и познания, доста по-малко скандали и негативна обратна връзка. Нещо повече – изглежда все по-възможно със стабилна първоначална инвестиция всяка компания да се възползва от опцията сама да създаде бранд посланик по своите собствени изисквания, съобразявайки се с очакванията на потребителите. Машината работи за бизнеса 24/7 и може да е всичко, което някой иска от нея да бъде, за да изпълни максимално ефективно заложените бизнес цели и в краткосрочен, и в дългосрочен план.
[[{"fid":"373564","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":597,"width":478,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Микела и Бела Хадид в кампания на Calvin Klein от 2019 година.
Според платформата HypeAuditor виртуалните инфлуенсъри ангажират аудиторията почти три пъти повече, отколкото истинските. Факт е, че съдържанието на Микела, Блоуко, Бермуда и другите като тях е по-интересно и ги прави още по-привлекателни за брандовете. Независимо дали те ще решат да разчитат на вече утвърденото, или ще си направят свои образи по примера на италианския електронен търговец за мода Yoox, чийто виртуален модел Дейзи позира с дрехите на марката в социалните мрежи. Или по подобие на бразилския магазин за електронна търговия Luiza и асистентката Лу, разработена през 2009 г., която помага в избора на идеалната покупка и е способна да успокои и най-киселите клиенти.
Може би компютърно генерираните инфлуенсъри след време ще избледнеят на фона на „следващото голямо нещо“. Докато дойде този момент обаче, броят им ще продължава да се увеличава в полза на всеки бизнес, който успее да яхне вълната навреме и да не се удави в дълбокото.
Автор: Габриела Беличовска
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.