Великобритания търси бързи решения на проблема с недостига на шофьори на камиони

Великобритания търси бързи решения на проблема с недостига на шофьори на камиони

Великобритания обеща днес да направи всичко необходимо, за да реши проблема с недостига на шофьори на камиони, който принуди петролния гигант BP да затвори бензиностанции и оказа натиск до краен предел върху веригите за доставки на супермаркетите, предаде Ройтерс.

Точно когато петата по големина икономика в света изплува от кризата с COVID-19, скок в цените на едро на природния газ и недостиг на шофьори на тирове след Брекзит затвориха някои бензиностанции и породиха опасения за затруднения при доставките на хранителни продукти.

Някои от 1200-те бензиностанции на BP във Великобритания спряха работа заради липса и бензин, и на дизелово гориво. Според компанията причината е дефицитът на шофьори.

ExonMobil, собственик на бензиностанциите Esso, съобщи, че малък брой от неговите 200 обекта за търговия на дребно Tesco Alliance също са били засегнати.

От месеци веригите супермаркети и земеделските производители предупреждават, че недостигът на шофьори на камиони може да обтегне до крайност веригите за доставки и да стане още по-трудно стоките да достигат до пазара.

Пандемията от COVID-19 е накара голяма част от шофьорите на тирове, повечето от които чужденци, да се върнат в страните си, а Брекзит усложни пристигането на нови от ЕС заради доста по-сложните имиграционни формалности, припомня Франс прес.

По думите на британския министър на транспорта Грант Шапс хората грешат, като приписват проблемите на излизането на страната от ЕС, а тъкмо обратното, Брекзит всъщност е предоставил част от решението.

Благодарение на Брекзит имах възможност да променя закона и начина, по който функционират шофьорските изпити, така както нямаше да е възможно, ако още бяхме част от ЕС, отбеляза той.

На въпрос дали правителството ще смекчи визовите правила, министърът отговори, че властите ще разгледат всички опции.

Доставчици предупредиха, че може да има още по-голям недостиг на петрол заради липсата на шофьори, които да транспортират горивото от рафинериите до търговските обекти, но Шапс каза, че правителствените действия за удвояване на броя на изпитите за шофьори на тежкотоварни камиони скоро ще разрешат кризата.

Отрасълът за транспортиране на стоки обяви, че в момента се нуждае допълнително от около 100 000 шофьори, след като 25 000 души са се върнали в Европа преди Брекзит, а пандемията е спряла процеса на квалификация за нови работници във Великобритания, информира БТА.

Шапс коментира, че COVID-19 е усложнил проблема, тъй като Великобритания не е могла да тества 40 000 шофьори по време на локдауните.

Асоциацията на превозвачите (Road Haulage Association) призова правителството да разреши краткосрочни визи за международните шофьори, които влизат във Великобритания, и така да компенсира недостига, докато британските шофьори бъдат обучени занапред.

Според браншовата организация обаче вече може да е твърде късно да се помогне преди предстоящата Коледа, тъй като търговците на дребно започват да се подготвят през септември и октомври и ще отнеме време, за да влезе в сила, каквато и да е промяна на визовия режим или пък да се организира провеждането на повече тестове.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ