Великобритания забрани реклами на Фолксваген Голф и сирене Филаделфия заради сексистки послания

Британската служба за рекламни стандарти подкрепи по-рано тази седмица оплаквания срещу реклами на коли на Фолксваген (Volkswagen) и сирене Филаделфия (Philadelphia), възприети като сексистки, предадоха ДПА и БТА.

При рекламата на Фолксваген за електрически модел Голф (Golf) службата прецени, че тя представя мъже, които се намират в необикновена среда и извършват авантюристични дейности и жени, които изглеждат пасивни или ангажирани в стереотипна семейна роля. Клипът показва кадри на заспала жена, докато мъжът изключва светлините в палатка, опъната на ръба на пропаст, след това - двама мъже астронавти на космически кораб, мъж параатлет, който прави дълъг скок, а последната сцена е на жена, която седи на пейка до детска количка, докато край нея безшумно преминава електрически Голф.

Фолксваген отговори на обвиненията с обяснение, че основното послание на рекламата е концентрирано върху способността на човешкия дух да се приспособява към предизвикателствата и промените, налагани от обстоятелствата.

Според британската служба обаче рекламата пряко противопоставя стереотипни роли на мъжа и жената по начин, който намеква, че те са свързани изключително само с единия пол.

 

В оплакванията срещу рекламата на сирене Филаделфия пък се твърди, че тя налага "вреден стереотип, внушавайки, че мъжете са неспособни да се грижат за деца". В клипа мъже се разсейват от гледането на деца заради хубаво хапване.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ