4 начина, с които сами си усложнявате работата

4 начина, с които сами си усложнявате работата

Всички знаем, че работата трябва да бъде предизвикателна и че има дни, които са по-тежки и натоварващи от останалите, но въпреки това в последно време имате чувството, че тя, работата ви, е станала значително по-трудна от обичайното. Най-лошото е, че имате това чувство абсолютно всеки ден. Дори най-простите задачи ви отнемат два пъти повече време, отколкото на вашите колеги, и вие започвате да мислите, че проблемът е във вас.

Това са 4 начина, по които може да правите работата си по-предизвикателна, отколкото трябва:

1. Придържате се към остарели разбирания и работни процеси

Промяната винаги е трудна. Понякога изглежда по-лесно да се придържаме към добре познатите ни процеси и работни практики, отколкото да се адаптираме към новия начин, по който се правят нещата в компанията. В крайна сметка обаче истината е, че тази промяна е била въведена, тъй като тя прави работния процес по-ефективен и надежден.

Придържането към остарелите разбирания и стратегии не само забавя , но и дразни вашите колеги, чиято продуктивност страда заради вашия отказ да приемете новите методи на работа.

За да се справите с този проблем, първо трябва да се запознаете в детайли с новия подход в работата. Имате ли нужда от урок от член на екипа, който вече е усвоил новия софтуер? Трябва ли да си запишете инструкции, за да сте сигурни, че няма да забравите новата функционалност на софтуера? Усвояването на новите практики и процеси може да отнема малко време, но в крайна сметка това ще си заслужава и вие ще бъдете щастливи, че сте успели да го направите.

2. Постоянно търсите чуждото одобрение

Както повечето хора, и аз обичам да получавам признание и потвърждение, че се справям добре с работата си. Това не само кара да давам най-доброто от себе си, но и ме предпазва от това да отделям прекалено много внимание на неща, които не са ми полезни.

Ако шефът ви е одобрил вашия план за действие по дадена задача, вие нямате нужда от допълнително потвърждение. Въпреки това, много от нас търсят одобрение от своите колеги и дори от хора, които нямат никаква връзка с работата. Постоянното търсене на одобрение добавя допълнително напрежение в работата и усложнява работния процес.

Има голяма вероятност желанието ви да получите одобрение от колкото се може повече хора да идва от факта, че не сте сигурни кой има последната дума по проекта, върху който работите. Когато започнете работа по нова задача, първото нещо, което трябва да направите, е да разберете кой точно взема решенията. Това ще ви даде нужната увереност и сигурност, за да продължите напред, без да търсите мнението на всички хора, които участват в проекта(и дори на такива, които нямат нищо общо с него).

3. Не обръщате нужното внимание на критиките и обратната връзка

Случвало ли ви се е да имате чувството, че правите всичко по два пъти. Първи опит, който е засипан от критики и забележки, и втори опит, в който коригирате вашите пропуски и грешки.

Проверките и конструктивните критики са неизбежни, но вие може да си създавате допълнителна работа, ако не запомняте и не прилагате на практика обратната връзка, която сте получили по-рано. Няма нищо по изнервящо както за вас, така и за всички останали, от това да ви се налага да правите едно и също нещо отново и отново, защото не сте го направили по правилния начин от първия път.

За да се справите с този проблем трябва да положите усилия, за да запомните и изпълните предложените промени. Започнете със записването на критиките на лист или на някакъв електронен носител. Гледайте на този списък като на ученически пищов, с който да си припомняте получените критики и да се уверите, че те ще бъдат отразени в работата ви по бъдещите задачи.

4. Правите планове за всеки възможен сценарии

Няма нищо лошо в това да имате предварително подготвен план в случай, че нещо се обърка. Много често това ще ви бъде от голяма полза. Съществува обаче възможността прекомерното планиране да ви превърне в жертва на така наречената „аналитична парализа“. Тя се характеризира с прекалено обмисляне на нещата и постоянно колебание. Анализирането на всяка потенциална спънка и подводен камък води до постоянно отлагане на самата работа.

Най-доброто решение на този проблем е просто да запретнете ръкави и да започнете работа. Това може да звучи лесно, но то може да бъде изключително трудно за онези от нас, който обичат да имат план за най-лошия възможен сценарий.

Ако сте прекарали часове в подготвянето на първия слайд от презентация, която скоро трябва да представите пред вашия екип, ударете си една плесница и започнете да нахвърляте информация в следващите слайдовете. Помнете, че винаги можете да направите корекции и промени на по-късен етап. Важното е просто да започнете работа. Ако обаче просто не можете да потиснете желанието си да планирате всеки малък детайл от работата, определете конкретен период за планиране. Когато той изтече, задължително се захващайте за работа.

Работата не винаги е лесна, но няма нужда да бъде и изключително тежка и сложна. За съжаление, когато става въпрос за опростяването на нещата и следването на най-прекия път към успеха, ние можем да бъдем най-лошите си врагове.

Дръжте си очите отворени за най-често срещаните ситуации, при който хората правят работата си по-сложна, отколкото трябва да е. Когато ги разпознаете, направете необходимите корекции и се подгответе за един по-лек и спокоен работен ден.

Кат Богард за TheMuse.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ