Имате ли ДНК на предприемач?
Убеден съм, че в света няма курс или книга, който да ви научи да бъдете Стив Джобс в избраната от вас бизнес област. И въпреки че можете да намерите публикации и курсове, които твърдят, че ви помагат да развиете идеалния и пълен профил на предприемач, никога не съм срещал човек, който да има този профил с всяка една от характеристиките, изискващи се за един предприемач.
Какво можете да направите? Вместо да вземете курс или да прочетете книга, която обещава да ви разкрие атрибутите, които всеки успешен предприемач трябва да притежава (което наистина помага, но не изцяло), предлагам ви да потърсите възможно най-добрата подкрепа за идентифициране на вашите силни лични страни и да се научите да ги използвате.
Със сигурност познавате, лично или индиректно, много успешни предприемачи и въпреки че те могат да имат общи черти, със сигурност всеки ще има различна личност, характеристики и способности. Във всеки случай силните ви страни са причината за вашия успех. Сигурно се чудите дали не би било по-добре да премахнете своите слабости или области на възможностите, за да имате по-добър профил. А се въпросът е върху кое да се съсредоточите - върху своите силни или слаби страни.
Gallup е провела изследвания по този въпрос в продължение на повече от 30 години въз основа на над 2 милиона интервюта, проведени в световен мащаб с хора, считани за отлични в своята работна област. Заключения Gallup описват две големи грешки: Грешка 1: Вярвате, че всеки може да се научи да бъде компетентен във всичко и Грешка 2: Приемате, че най-голямата възможност за растеж е тази на слабостите.
Ето защо от Gallup заключават две големи истини в своите изследвания: Истина 1: Талантите са постоянни и уникални. Истина 2: Максималният потенциал за растеж е във вашите най-силни страни. Някои от откритията на Gallup, които подкрепят тези две истини, разкриват, че организациите с хора, които ежедневно прилагат силните си страни в работата си, имат по-висока удовлетвореност на клиентите (44% +), по-висока производителност (38% +) и по-ниско текучество на служителите (50% - ) в сравнение с тези с ниска степен на използване на силните страни. Нещо повече, хората, които ежедневно прилагат своите силни страни в работата си, са много по-ангажирани и отдадени на това, което правят и са по-щастливи.
Маркус Бъкингам и Доналд О. Клифтън, съавтори на книгата "Сега открийте силните си страни" и лидерите на Gallup определят силата по следния начин: това е талантът, при който трябва да постигнете последователно, почти перфектно представяне в дадена дейност.
Как обаче да свържете силните си страни с бизнеса си? Първо, изберете бизнес, където можете да добавите стойност, като прилагате силните си страни всеки ден. Второ, намерете партньори и/или наемете хора, които допълват вашите силни страни. Опитът да се постигне индивидуален профил със силни страни във всички ключови аспекти на предприемачеството не е много разумно, но формирането на екип, който интегрира тези силни страни, е осъществимо. Ако сте самостоятелен предприемач, сериозно обмислете дали да не се обедините, но ако не можете да го направите на този етап от проекта си, потърсете съветници или ментори, които да ви подкрепят в области, които силните ви страни не покриват.
Основен контур на компетенциите, които трябва да притежава вашият екип, включва следните пет категории:
- Творческо и стратегическо мислене - Талант за идентифициране на възможности, генериране на иновативни идеи и дизайнерски стратегии.
- Лични и обществени отношения - Талант за изграждане на доверие, съпричастност, развитие на хората, създаване на силни връзки и изграждане на дългосрочни взаимоотношения.
- Влияние и развитие на хората - Талант да общуват и убеждават, да ръководят екипи, да мотивират, да максимизират потенциала на другите и да се възползват от конкурентните предимства.
- Възможност за изпълнение и постигане на цели - Талант за последователно превръщане на плановете в постижения, организиране на хора и изпълнение на задачи с дисциплина и фокус.
- Технически умения - Талант за генериране на продукт или предлагане на определена услуга, постигане на конкурентно предимство пред вашите конкуренти.
Препоръчвам да изберете опция, която има практически подход и ви учи на авангардни методологии, техники и инструменти, които са се доказали като ефективни при провеждане на предприемачески проекти, а не такава, която обещава да развие всички качества на един "супер-предприемач".
Източник: Едуардо Гайон, консултант и ментор по въпроси на стратегията, иновациите, предприемачеството и лидерството за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.