Това е неприятно!

Това е неприятно!

Това е неприятно!

Всяко работно място е изпълнено с интересни личности - включително и разочароващи. Ако се чувствате сякаш сте заобиколени от трудни за комуникация хора в офиса, бъдете сигурни, че не сте сами в тази ситуация. Проучванията показват, че един на всеки осем души напуска работа заради проблеми с колегите.

Колегите, които обичат да клюкарстват могат да бъдат най-проблематични от всички. Те не само ви разсейват, но могат да окажат вредно въздействие върху вашата професионална репутация.

Съществува психологически феномен, според който всеки път, когато сте замесени в клюки на работното място, хората започват да ви възприемат като клюкар и може да спрат да вярват на нещата, които казвате.

В професионална обстановка наистина няма извинение за злословие, независимо дали става въпрос за ваш клиент, колега или изпълнителен директор. Ето няколко идеи как да се справите с клюките по време на работа.

Съпричастност и пренасочване

Клюките са компенсаторна стратегия, често използвана за прикриване на ниско самочувствие или чувство на безсилие. Вероятно вашият колега общува по този начин, макар и пасивно агресивно и манипулативно, в търсене на връзка. Има една проста формула, която можете да използвате, за да се дистанцирате от него, като същевременно поддържате отношенията се непокътнати: съчувствайте и пренасочвайте.

Първо, съпричастни. Помислете върху реакцията на вашия колега, насочвайки се към по-дълбоката, човешка нужда. Може би истинската причина, поради която клюкарства е, че иска да се чувства чут и разбран.

След това използвайте пренасочване. Може да подтикнете човека към решение, като кажете нещо от рода на: „Уф, гадно е да се чувстваш така подценен. Трябва да говориш директно с шефа си за това“. Или ги насърчавайте да се съсредоточат върху нещата, които работят, казвайки: „Разбирам, че ситуацията все още ви притеснява. Това е неприятно. Засега нека поговорим как вървят нещата с новия проект, върху който работите“.

Бъдете уверени

Много хора, особено тези, които са мили и състрадателни, никога не се научават как да поставят граници на клюките. Те играят ролята на „добър слушател“, но неволно се вкарват в драма. Ако това ви звучи познато, важно е да научите как да поставяте граници с пасивно агресивни хора, които клюкарстват, и да развиете повече умения за увереност, за да можете да се извините, когато чуете клюки по адрес на някой колега.

Бъдете промяната

Вместо да се впрягате в негативите на разговорите си, съсредоточете се върху положителните клюки. Научете се да казвате хубави неща за хората, признайте техните добри черти и аплодирайте усилията им. Празнувайте техните успехи. Така ще откриете, че добрите вибрации се връщат и при вас.

Източник: Business Insider

Редактор: Нели Тодорова

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ