Голямото препятствие за поколението Y
Без значение към кое поколение принадлежите, най-вероятно искате да намерите интересна работа и предизвикателства, които да ви дадат възможност за развитие и ръстеж.
По своята същност, бизнесът е един процес на междуличностно общуване.
Създаването на дългосрочни и стабилни връзки, във и извън рамките на работното място, може да бъде осъществено само с помощта на ясна комуникация и сътрудничество.
За много хора от поколението Y и дори за тези от по-младите възрастови групи, естествената, автентична комуникация може да се окаже най-голямото предизвикателство. Социалните медии, текстовите съобщения и другите кратки форми на общуване отдалечават хората от нормалните социални среди и създават условия на изолация.
Според скорошно проучване на консултантската фирма Hay Group, 80% от мениджърите по управление човешките ресурси(HR) казват, че е изключително трудно да намерят кандидати за работа, които имат т.нар. Skillsoft - необходимите социални и емоционални умения за успешна кариера. Водещо сред тях е умението да общуваш, да комуникираш реално, очи в очи.
От друга страна, 69% от анкетирани представители на поколението Y, смятат че развитието на комуникационни умения „само пречи на ефективната работа“.
И най-накрая, според 83% от HR директорите, младите специалисти, които не се стремят да подобрят своите емоционални умения по време на работа, имат значително по-малък шанс да постигнат успехи в организациите, за които работят.
Важно е да се отбележи, че добрите комуникационни способности са сред най-високо ценените „меки умения“ на работното място и това е видимо от политиката на множество компании, които попадат в списъка на Fortune500.
Гиганти като Apple, Microsoft, Google, и Disney предприемат инициативи, които осигуряват програми за развитие на персонала чрез обучение и тренировки за усъвършенстване на комуникационни и лидерски умения.
Неефективните междуличностни отношения влияят на вашите колеги на няколко нива - лоша комуникация, липса на доверие и неуспешно сътрудничество между отделните членове на екипа.
Това са 4 стъпки, които ще ви помогнат да подобрите вашите комуникационни умения на работа.
1. Превърнете личните контакти в приоритет
Текстовите съобщения и социалните медии, като че ли замениха почти напълно комуникация лице в лице, а това често води до недоразумения.
Когато имате възможност, срещайте се лично с хората, с които трябва да говорите или пък ги потърсете по телефона, за да избегнете грешна интерпретация на вашите или техните думи. По този начин вие полагате нужните усилия за създаване на трайна и стабилна връзка.
2. Бъдете активни слушатели
Внимателното слушане и уважителното отношение показват, че ви е грижа за това, което вашият събеседник казва. Активното слушане ще ви помогне да подобрите взаимоотношенията с вашите колеги и да извлечете повече дивиденти от комуникацията си с тях.
Наблюдавайте реакциите на човек, с който говорите и се опитайте да създадете баланс между вербалната и невербалната комуникация. Не забравяйте да бъдете любезни. Задавайте въпроси за изясняване на информацията и перифразирайте изявленията на вашия събеседник , за да избегнете недоразумения. В края на разговора обобщете какво сте разбрали и какво все още е неясно.
3. Отделете внимание на вашето себепознание
Лесно е да разпознаете чуждите грешки. Питате ли се обаче дали вашите действия са допринесли за така създалата се ситуация?
Самоанализът може да ви даде тласък към положителна промяна и изграждане на по-смислени връзки и отношения. Липсата на самооценка, от друга стана, води до бездействие и стагнация.
Потърсете мнението на хората, на които имате доверие, за да идентифицирате вашите сили страни и областите, в които имате нужда от развитие и промяна. След това предприемете необходимите мерки, за да усъвършенствате вашия стил на общуване и начина, по който се представяте пред останалите.
4. Бъдете отговорни
Според HR директорите, отговорността е едно от най-важните качества за бъдещите кандидати за работа.
Искате повишение? Уверете се, че може да докажете, че го заслужавате. Поемете лична отговорност за своите думите и си признайте, ако не сте разбрали нещо или сте направили някаква грешка.
Не може да управлявате това, което някой друг казва или прави, но може да контролирате вашите собствени действия и думи.
Сюзън Стейнбахър, автор на бестселъра „KENSHO: A Modern Awakening“, за inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.