За да си върнете пак доброто име

За да си върнете пак доброто име

Всички правим грешки. Понякога обаче тези гафове оставят дългосрочен белег върху нашата репутация. При някои от по-сериозните провинения човек може да стане известен като клюкар, мързеливец или лъжец. В тези случаи е много трудно да се отървете от лошата репутация, която сте си спечелили, особено ако не сте наясно с това, че другите имат негативно мнение за вас.

Когато вашите колеги или клиенти не гледат на вас с добри очи, то това може да окаже сериозно негативно влияние върху кариерата ви, казва Лори А. Лонг, професор по мениджмънт в университета Балдуин Уолъс.

„Може да започнат да ви подминават при преговорите за повишение и да не ви включват във важни проекти. Ако обаче сте наясно с негативното мнение, което другите имат за вас, може да предприемете нужните стъпки, за да се представите в по-положителна светлина“, добавя Лонг.

Лошата репутация често се дължи на една от три причини: вашето отношение към работата, поведението ви към другите или липса на професионализъм, казва Дана Горън от платформата за управление на човешки ресурси Hibob.

„Когато става въпрос за коригирането на репутация, не съществува един универсален подход, който да работи за всички“, добавя тя.

Разберете каква точно е причината за спечелването на незавидната репутация

За да си върнете обратно доброто име, първо трябва да разберете, къде сте сгрешили.

„Много от вашите колеги може да се страхуват да бъдат искрени с вас, но ако потърсите открито обратна връзка, акцентирайки върху това, че искате да чуете и лошите неща, които се говорят за вас, вероятно ще разберете откъде произтича вашия проблем“, казва Лонг.

Ако лошата ви репутация се гради на някакво неразбирателство или погрешна информация, трябва да предприемете нужните стъпки, за да коригирате тези неверни слухове.

„Ако съобщението идва директно от вас обаче, то най-вероятно няма да постигне търсения ефект. Важно е влиятелни хора да говорят от ваше име. Потърсете подкрепа от колеги, на които имате доверие, или пък от вашия шеф. Важно е другите да видят, че вие не сте единственият човек, който твърди, че репутацията ви се основава на лъжи“, казва Лонг.

Ако проблемът произтича от нещо, което наистина сте направили, независимо дали това е грешка или не, трябва задължително да поемете отговорност за поведението си.

„Другите ще продължат да имат лошо мнение за вас, ако не признаете грешките си“, коментира Лонг.

Коригирайте поведението си

Следващата стъпка е да коригирате поведението си

„Възползвайте се от всяка възможност, която се открива пред вас, за да демонстрирате компетентността и уменията си пред другите. Ако например сте станали известни с това, че често закъснявате с идването на работа, започнете да идвате първи в офиса“, съветва Лонг.

„Вашите действия трябва да отговарят на думите ви, а това означава, че не е достатъчно просто да кажете на колегите си, че ще работите по проблема – трябва да демонстрирате реални резултати.“, казва Горън.

„Постарайте се да направите нужните промени в поведението си възможно най-бързо и демонстративно, за да може екипът ви да разбере, че сте приемате сериозно коригирането на вашите грешки“, казва още тя

Извинете се

Ако поведението ви е обидило някои или е  повлияло по негативен начин на кариерата му, задължително трябва да му се извините.

„Поканете засегнатия човек на кафе или пък да отделете няколко минути за неформален разговор. Независимо дали става въпрос за вашия шеф или за някой колега, смекчаването на негативните отношения се постигна най-добре при комуникация на четири очи. Обяснете стъпките, които планирате да предприемете, за да коригирате нанесените щети, и се уверете, че ще изпълните обещанието си“, казва Горън.

Ако действията ви са наранили повече хора, потърсете помощ от отдел „Човешки ресурси“ за най-добрия начин, по който да елиминирате проблема.

„Динамиката на всяка професионална група е различна, така че привличането на външен човек може да ви бъде от голяма полза. Съветите от човек, който е напълно откъснат от ситуацията, могат да ви дадат различна перспектива за ситуацията и да ви помогнат да стигнете до решения, за които не бихте могли да се сетите сами“, казва още Горън.

Извиненията никога не са приятни, но в много случаи те са задължителни, добавя Рейчъл Готие, вицепрезидент на агенцията за набиране на персонал The Tolan Group.

„Уверете тези хора, че тази грешка никога няма да се повтори. Разбира се, това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, но трябва да намерите нужната сила и увереност, за да се изправите пред страха и разочарованието и да продължите напред. Никой не е перфектен, но разликата между успешните хора и останалите е, че първите поемат отговорност за своите действия“, добавя Готие.

Бъдете търпеливи

Изчистването на лошата репутация изисква търпение, казва Сара Грийнбърг, коуч от BetterUp.

„Преобръщането на негативните нагласи на хората винаги отнема повече време, отколкото ви се иска. Чувството, което човек изпитва, когато влиза в стая, в която всички го гледат с презрение или недоверие, е ужасно. В тези моменти трябва да фокусира вниманието си върху различното бъдеще, което може да изградите“, казва Грийнбърг.

Междувременно, не позволявайте на чуждите възгледи и разбирания за вас да определят вашата идентичност, добавя тя.

„Когато осъзнаете, че чуждото мнение не е определящо за това кой сте вие всъщност, ще се освободите от огромна тежест. Щом престанете да правите опити да промените мнението на другите, вие ще започнете отново да се чувствате нормално в кожата с. Именно когато се държите като себе си може да промените начина, по който другите гледат на вас“, казва още Грийнбърг.

......

Стефани Воза за FastCompany.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ