Делегирай, премахни, ускори!
За много от нас управлението на времето е магическият ключ към успеха. Нашият списък със задачи обикновено расте по-бързо, отколкото способността ни да се справяме с тях.
Инвестираме в системи, книги и планове с надеждата, че ще успеем да подредим времето си по такъв начин, че да се справим с всички задължения, които имаме за деня.
Същевременно с това ние преписваме всички наши грешки и неуспехи на работния график или на структурата на задачите, но никога не търсим вината в самите нас.
Истината е, че единствените неща, върху които имаме пълен контрол, сме ние самите и нашето време.
Добрата новина е, че има няколко начина да си върнете този контрол и да станете експерт по управление на времето, без да използвате сложни системи и процеси. Нещата са толкова прости, че могат да бъдат описани с три думи: делегирай, премахни, ускори.
1. Делегирай!
Започнете деня си с въпроса „какво мога да делегирам“. Вместо да добавяте все повече и повече задачи към вашия списък със задължения, разгледайте най-непосредствените задачи и започнете да ги делегирате на хора, които имат нужните умения и квалификация, за да се справят с тях.
Лидерите по природа искат да имат контрол върху всеки малък детайл, но никой ръководител не е постигнал успех без чужда помощ и подкрепа. За всяка задача, която не ви е по сърце, има няколко човека, които искат и могат да я изпълнят отлично. Те получават шанса да блеснат, а вие зачерквате още един ангажимент от вашия списък.
2. Премахни!
Отървете се от всички незначителни и ненужни задачи във вашия списък и се фокусирайте върху най-важните неща. Организирайте графика си по приоритети и започнете да елиминирате всичко, което не попада в категориите „спешно“ и „важно“.
Задаването на ясни приоритети и граници ви помага да бъдете наистина продуктивни, а не просто заети. Премахнете всичко, което не допринася за вашия успех и не ви помага превърнете своята визия и мечти в реалност.
След като се освободите от всичко, което ви губи времето, съсредоточете цялото си внимание и решителност върху конкретната задача и роля, която трябва да изпълните възможно най-бързо
Не забравяйте, че когато казвате „да“ на всичко, нищо не може да бъде приоритет.
3. Ускори!
След като сте усвоили основите на делегирането и премахването на задачи, можете да започнете работа върху ускоряването на работния процес. Отделете по 15 минути на ден за работа по дългосрочни цели. Може да продължите работата по-дълго, но 15 минути са достатъчни, за да започнете, а както всички знаем, началото е най-трудно.
Най-добрият начин да свършите някаква работа е просто да я започнете, а идеята на ускоряването е да намерите време за този старт, вместо да търсите извинения и оправдания за отлагане.
Бъдещето ви зависи от това, което правите днес, а не утре или в други ден. Бъдете продуктивни, а не заети.
Управлението на времето е толкова сложно, колкото ние си го направим. Тази „мързелива и проста“ система ще ви помогне да организирате живота си и да намерите време за всяка наистина важна задача, което на свой ред ще доведе до ефективна работа, висока производителност и в крайна сметка до успех.
Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.