Делегирай, премахни, ускори!

Делегирай, премахни, ускори!

За много от нас управлението на времето е магическият ключ към успеха. Нашият списък със задачи обикновено расте по-бързо, отколкото способността ни да се справяме с тях.

Инвестираме в системи, книги и планове с надеждата, че ще успеем да подредим времето си по такъв начин, че да се справим с всички задължения, които имаме за деня.

Същевременно с това ние преписваме всички наши грешки и неуспехи на работния график или на структурата на задачите, но никога не търсим вината в самите нас.

Истината е, че единствените неща, върху които имаме пълен контрол, сме ние самите и нашето време.

Добрата новина е, че има няколко начина да си върнете този контрол и да станете експерт по управление на времето, без да използвате сложни системи и процеси. Нещата са толкова прости, че могат да бъдат описани с три думи: делегирай, премахни, ускори.

1. Делегирай!

Започнете деня си с въпроса „какво мога да делегирам“.  Вместо да добавяте все повече и повече задачи към вашия списък със задължения, разгледайте най-непосредствените задачи и започнете да ги делегирате на хора, които имат нужните умения и квалификация, за да се справят с тях.

Лидерите по природа искат да имат контрол върху всеки малък детайл, но никой ръководител не е постигнал успех без чужда помощ и подкрепа. За всяка задача, която не ви е по сърце, има няколко човека, които искат и могат да я изпълнят отлично. Те получават шанса да блеснат, а вие зачерквате още един ангажимент от вашия списък.  

2. Премахни!

Отървете се от всички незначителни и ненужни задачи във вашия списък и се фокусирайте върху най-важните неща. Организирайте графика си по приоритети и започнете да елиминирате всичко, което не попада в категориите „спешно“ и „важно“.

Задаването на ясни приоритети и граници ви помага да бъдете наистина продуктивни, а не просто заети. Премахнете всичко, което не допринася за вашия успех и не ви помага превърнете своята визия и мечти в реалност.

След като се освободите от всичко, което ви губи времето, съсредоточете цялото си внимание и решителност върху конкретната задача и роля, която трябва да изпълните възможно най-бързо

 Не забравяйте, че когато казвате „да“ на всичко, нищо не може да бъде приоритет.

3. Ускори!

След като сте усвоили основите на делегирането и премахването на задачи, можете да започнете работа върху ускоряването на работния процес. Отделете по 15 минути на ден за работа по дългосрочни цели. Може да продължите работата по-дълго, но 15 минути са достатъчни, за да започнете, а както всички знаем, началото е най-трудно.

Най-добрият начин да свършите някаква работа е просто да я започнете, а идеята на ускоряването е да намерите време за този старт, вместо да търсите извинения и оправдания за отлагане.

Бъдещето ви зависи от това, което правите днес, а не утре или в други ден. Бъдете продуктивни, а не заети.

Управлението на времето е толкова сложно, колкото ние си го направим. Тази „мързелива и проста“ система ще ви помогне да организирате живота си и да намерите време за всяка наистина важна задача, което на свой ред ще доведе до ефективна работа, висока производителност и в крайна сметка до успех.

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Как да говорите с авторитет?
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
Петролът поскъпва, след като Тръмп нареди блокада на санкционирани петролни танкери от и за Венецуела