Упорити във визията, гъвкави в детайлите

Упорити във визията, гъвкави в детайлите

Най-богатият човек на планетата – основателят на Amazon Джеф Безос, е известен с това, че е супер мотивиран и безмилостен в преследването на целите си, но не и догматичен по отношение на методите, които ползва за това.

Безос всъщност предупреждава срещу рисковете, които носи придържането към един единствено поход на действие. Макар че шефът на Amazon определено може да се похвали с редица иновативни идеи, неговата гъвкавост в работата е нещото, което му помага най-много с преодоляването на препятствията, пред които го изправя живота.

,Ако не сте гъвкави,  непрекъснато ще удряте главата си в стената и няма да откриете решение на проблемите, с които опитвате да се справите“, казва той.

Не разчитайте само на една стратегия

Под гъвкав подход се има предвид приспособяването на вашата стратегия спрямо променящите се обстоятелства и информацията, която натрупвате с времето. Това означава, че трябва да можете да разграничавате практиките, които носят резултати, от онези, които не работят, и да бъдете готови да промените похода си в съответствие с тези реалности.

Това не означава, че трябва да се окажете от дългосрочните си цели, точно обратното. Както казва Безос: „Ние сме упорити по отношение на визията, но гъвкави, когато става въпрос за детайлите.“

Добър пример за това е работата на Amazon с външни продавачи. Интегрирането им в онлайн платформата на компанията е отнело много работа и опити, но днес те отговарят за по-голям процент от продажбите на платформата, отколкото търговския бизнес на самата Amazon. Безос е знаел, че трябва да коригира стратегията си, за да могат нещата да се случат, но той не се е отказал от цялостния си план в името на постигането на тази цел.

Методичен и гъвкав

Ключът към вашия успех е да разберете какви са вашите приоритети, но и да бъдете прагматични относно начина на постигането на вашите цели.

Голяма част от кариерата на Джеф Безос преминава през проби и грешки и реалистична оценка на възможностите и вероятностите. Пътят на Amazon към успеха не беше предначертан.

Когато Безос вижда каква възможност за продажби на дребно предоставя интернетът, той дори не знае какво точно да започне да продава онлайн. Той методично анализира най-рентабилните продукти на 20-те най-големи фирми за доставки по пощата и стига до решението да започне бизнес за онлайн търговия на книги.

С времето той продължава да разпознава различни възможности за развитие на бизнеса и да добавя допълнителни функции към сайта на Amazon. Този фокус към напредъка в технологичните тенденции и в потребителските нагласи е основен фактор за растежа и успеха на Amazon.

Всичко е част от плана

Да бъдете гъвкави не означава да сте непоследователни. Може, а и трябва, да имате план за действие. Важно е обаче да не се преструвате, че този план е перфектен и че ако го следвате няма шанс да сгрешите.

Много по-добре е да разглеждате различни варианти за действие, тъй като така ще започнете да приемате неуспехите като уроци, а не като провали, от които няма връщане назад. Когато идентифицирате някаква нова възможност или предизвикателство, с които искате да се захванете, трябва да направите следните няколко неща:

Дефинирайте проблема – уверете се че разбирате добре ситуацията и че знаете какво точно трябва да направите, за да разрешите даден проблем

Съберете идеи – намерете колкото се може повече решения и методи за постигането на вашата основа цел

Опитайте отново(ако е необходимо) – ако вашето решение не работи, потърсете друго и опитайте пак.

Този гъвкав подход ще ви помогне да се съсредоточите върху най-важните си цели и да спрете да се притеснявате за най-малките детайли и за неуспехите, които със сигурност ще имате. В крайна сметка детайлите ще се изгладят, а натрупаните от опитите ви умения и знания ще помогнат за разрастването на вашия бизнес.

.........................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ