Определете категории, създайте критерии

Определете категории, създайте критерии

През последните 25 години проведох стотици уъркшопи за високопроизводителни екипи. Моите сесии често са част от по-големи стратегически и иновационни инициативи. Но всички сесии са фокусирани върху едно и също нещо: генерирайте, дайте приоритет и развийте страхотни идеи, за да създадете голямо въздействие. Въпреки че вече не пътувам всяка седмица, за да водя сесии лице в лице, сега седя зад компютъра и водя програми с екипи, разпръснати из домашните офиси по цял ​​свят, разказва Сорен Каплан в статия за Inc.com

Идеите не са иновации сами по себе си. Иновациите се случват, когато идеите се реализират и добавят реална стойност за клиентите. Проблемът е, че повечето брейнсторминги спират с голям списък от идеи. Най-ефективните екипи дават приоритет на най-добрите идеи и създават планове за действие, които придвижват най-мощните възможности напред. Това е още по-важно във виртуалния свят, където отчетността и фокусът могат лесно да спрат в момента, в който хората кликнат върху "край на срещата" и уеб камерите се изключат.

Има много инструменти за съвместна работа за генериране на идеи, но няма да ги пиша тук, защото успешните брейнсторминги изобщо не са свързани с технологиите. Разбира се, трябва да имате инструменти за изброяване, тематизиране и приоритизиране на идеите. Намирането на онлайн инструмент е лесната част. Трябва да се помисли за подходяща среда и тон, които дават на всички мотивацията и фокуса за съвместна работа по нови и креативни начини онлайн. Но ето някои от факторите за успех.

Съсредоточете се

В едно изречение опишете предизвикателството, проблема или темата на брейнсторминга. Помислете за изявления, които започват като: „Как можем ...“, „Ами ако ние ...“ и „Как да ...“

Определете категориите идеи 

Определете категориите за вашите идеи, преди да започнете. Поставете идеи в тези категории, докато вървите. Помислете за категории като: продукти, услуги, процеси, бизнес модели и опит на клиентите.

Създайте критерии за приоритизиране

След като имате куп идеи, изяснете критериите, които ще използвате, за да им дадете приоритет. Споделете критериите и след това гласувайте за най-добрите идеи. Тук е добре да помислите за критерии като осъществимост (лесно до трудно), въздействие (от ниско до високо), стойност на клиента (от ниско до високо), както и възвръщаемост на инвестицията (от ниско до високо). 

Потвърдете основните правила

Уверете се, че всички разбират правилата на брейнсторминга. Помислете за основни правила, като отлагане на преценката, докато не дойде време да дадете приоритет на идеите, или да се стремите към количество или креативност на идеите. Или можете да помолите участниците да надграждат идеите си един на друг, когато са споделени.

Създайте екипи за внедряване

След като генерирате и изберете най-добрите си идеи, изберете екип по двойки, който да „притежава“ изпълнението им. Събирането на хора създава усещане за споделена отчетност и ангажираност. Задайте времева линия и краен срок за резултатите. Осигурете подкрепа по пътя чрез редовни проверки. Идеите, които се реализират, струват много. Този факт не се променя във виртуалния свят.

Източник: Сорен Каплан, основател на Praxie, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ