Технологичните гиганти отчетоха силни резултати за тримесечието

Технологичните гиганти отчетоха силни резултати за тримесечието

Нито политическият натиск, нито пандемията оказаха влияние на финансовите резултати през лятото на големите технологични гиганти. Alphabet, Amazon и Facebook отчетоха приходи и печалби, които надвишиха с много прогнозите, съобщи Франс прес.

Оборотът на Amazon, големия печеливш от карантинните мерки, се изстреля с 37 процента до над 96 милиарда долара през третото тримесечие. Акциите на компанията за електронна търговия обаче се понижиха вчера с 1 процент в електронната търговия след затварянето на Нюйоркската фондова борса заради неблагоприятните прогнози за предстоящия сезон на празници.

Google и Facebook, двата световни лидера в онлайн рекламите, също пръснаха броячите. Alphabet, компанията майка на най-голямата интернет търсачка в света, отчете приходи от 46,2 милиарда долара, което е 14 процента растеж на годишна база. Чистата й печалба е 11,2 милиарда, скок с цели 59 процента, отбеляза Асошиейтед прес. Това представяне бе приветствано от пазарите, защото акциите й поскъпнаха с 6 процента.

Facebook е спечелил 7,85 милиарда в периода от юли до септември, а общите приходи на компанията са скочили с 22 на сто до 21,22 милиарда, което е над очакванията на анализаторите.

От четирите колоса на технологиите единствено Apple отчита 7-процентов спад в печалбата в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Тя е 12,7 милиарда от общи приходи в размер на 64,7 милиарда долара.

Четирите компании са изправени пред сериозни предизвикателства. Всички те са обвинени от органите за защита на конкуренцията в доминантно положение на съответните им пазари, информира БТА.

Facebook, Twitter и Google са подложени на натиск от властите в САЩ заради влиянието им върху политическия дебат дни преди президентските избори на 3 ноември. Американски сенатори от десницата ги обвиняват в цензура, докато тези от левицата ги обвиняват в обратното - че не контролират достатъчно съдържанието на платформите си.

За момента обаче гневът на политици и на много НПО не води до икономически загуби, дори за Facebook, който стана през юли обект на бойкот от редица големи марки заради предполагаемото разпространение на реч на омразата в социалната мрежа.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ