Служителят еднорог

Служителят еднорог

Служителят еднорог

Най-добрите служители са онези, които влагат в работата повече, отколкото се очаква от тях. Това са хора с уникален набор от редки и полезни качества, които ги правят изключително ценни всяка компания. Те често се появяват на места, където най-малко очаквате да ги видите, и ако не внимавате, лесно може да ги подминете. компания. По тази причина обичам да ги наричам „служители еднорози“, казва  Конъли Хейуърд - коуч, поведенчески психолог и експерт по емоционална интелигентност.

„Основателят на нашата компания беше против назначаването на един човек, защото неговото CV показваше, че той не разполага с уменията и опита, изисквани от позицията, за която кандидатстваше.  Заедно с председателя на компанията обаче усетихме, че в този човек има нещо различно. В крайна сметка ние го назначихме на работа и не след дълго той се доказа като един от най-ценните служители в нашата компания. ОКаза се, че той е служител еднорог“, споделя Хейуърд.

Какво точно представляват служителите еднорози и как може да станете един от тях? Ето няколко неща, характерни за тези изключителни хора:

Дават от себе си повече, отколкото се очаква от тях

Най-добрите служители са любопитни по природа. Освен това, те са много гъвкави и рядко се задоволяват само със задачите, които трябва да изпълняват по договор. Вместо това, те не пропускат възможност да се включат в проекти, в които виждат, че могат да бъдат полезни, дори ако те не влизат в техните задължения. Ако искате да се превърнете в служител еднорог, проявете повече любопитство, работете по разширяването на вашият набор от умения и познания и опознайте по-добре други части от бизнеса.

Те са отлични екипни играчи

Служителите еднорози вдигат високо летвата със своето представяне и насърчават другите да дават най-доброто от себе си. Това, което ги прави толкова незаменими, е не само фактът, че те са отлични служители във всяко едно отношение, но и това, че те помагат на своите колеги да разкрият пълния си потенциал.

„Едно от специалните качества на служителя еднорог е това, че той разбира много добре факта, че неговото индивидуално представяне не е толкова важно, колкото това на екипа като цяло“, казва Хейуърд.

Макар че повечето успешни компании са пълни с талантливи служители, които се интересуват само от собствената си работа и резултати, служителят еднорог е различен.

„Те вярват в поговорката "приливът повдига всички лодки", или иначе казано, колкото по-добре се представят те, толкова по-добро може да бъде и представянето на другите“‘, добавя Хейуърд.

Това не означава, че те не обръщат никакво внимание на личните си постижения и индивидуалните възможности, които се откриват пред тях, а просто че мислят повече за цялостното представянето на екипа.

Те имат висока емоционалната си интелигентност

Служителят едонорог има високо ниво на емоционална интелигентност. Емоционално интелигентните хора имат способността да осъзнават и контролират емоциите си и да разпознават въздействието, което имат върху мислите и действията на хората. Те правят това като наблюдават както себе си, така и другите, и отразяват промените в поведението и реакциите на хората към техните чувства.

Може да повишите емоционалната си интелигентност като започнете да отделяте повече внимание на вашите емоции и се научите да разпознавате моментите, в които изпитвате различни чувства, като например гняв, ревност или разочарование. Бройте до десет, преди да реагирате или да предприемете действие, докато сте подвластни на вашите емоции. Старайте се да слушате повече, отколкото говорите, за да разбирате по-добре гледната точка на другите.

Работят здраво, но не се превръщат в работохолици

Служителят еднорог има добра работна етика, но не е работохолик.

„Работохолиците поставят по-голямо внимание на количеството, отколкото на качеството, и в крайна сметка прегарят от огромното натоварване, на което сами се подлагат. Служителите еднорози знаят кога да отделят време за почивка и възстановяване“, казва Хейуърд

Не спират да се учат и развиват

Служителите еднорози са готови да работят по задачи и проекти, които другите избягват, за да научат нещо ново и да развият уменията си. Те поемат отговорност както за своите успехи, така и за провалите си, и не се страхуват от критиките и негативната обратна, които това може да им донесе. Служиетлите еднорози ли познават силните и слабите си страни и не се срамуват да търсят помощ от другите. Те приветстват чуждите съвети и гледат на грешките като на естествена част от процеса на професионално израстване.

…………….

Лиса Евънс за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ