Ирина Лазова: В нашия сектор технологичните иновации са задължителни, защото подобряват и улесняват процеса на пазаруване на клиента

Ирина Лазова: В нашия сектор технологичните иновации са задължителни, защото подобряват и улесняват процеса на пазаруване на клиента

Ирина Лазова: В нашия сектор технологичните иновации са задължителни, защото подобряват и улесняват процеса на пазаруване на клиента

Личната формула на Ирина Лазова за успешна иновация в нейната професионална сфера е на първо място да бъде максимално информирана. „Отделям достатъчно време за проучване на тенденциите и нововъведенията в световен мащаб. Успешното им прилагане зависи от много фактори. Answear e компания, която оперира на 10 пазара, съответно тестваме всеки инструмент дълго преди да го представим. Понякога това отнема време, но е по-добре да предложиш перфектен краен продукт или услуга, отколкото да подведеш потребителите си“, споделя тя. Създадена през 2011 г. в Полша, Answear е международна модна мултибранд платформа, която предлага дрехи, обувки, аксесоари, спортни стоки и маркови изделия за дома. Месечно онлайн магазинът Answear.com привлича над 11 милиона потребители.

Q&A

Споделяте ли мнението, че иновациите са визитната картичка на бъдещето?

Иновациите са задължителен инструмент и сега, независимо дали говорим за технологични, маркетингови, административни нововъведения или в сферата на обслужването. Пазарът е изключително конкурентен, а клиентите все по-взискателни, особено в сегмента на електронната търговия. Това прави наложително ръководителите на екипи и компании постоянно да се обучават и информират, за да предлагат достатъчно добър продукт, както на служителите, така и на крайния клиент.

Каква роля играят новите технологии и иновациите в подобряване на потребителското изживяване на вашите клиенти?

Специално в нашия сектор технологичните иновации са задължителни. Те подобряват и улесняват процеса на пазаруване на клиента, което логично води и до по-високи продажби. Чрез алгоритми и AI оптимизирани търсачки, успяваме да персонализираме предлаганите продукти спрямо предишни търсения и харесвания на нашите клиенти. Това неминуемо води до покачване на стойността на потребителската кошница, но и спестява време на клиента. Персонализацията е  ключов фактор, който големите играчи все повече изследват. Според „Маккинзи енд Къмпани“ персонализираните рекламни послания и кампании водят до 15% по-висока обвързаност между марка и краен потребител.

Как вашият онлайн магазин подкрепя устойчивостта и отговорната мода?

Като мултибранд магазин ние сме обвързани с политиката и решенията на марките, които предлагаме. Същевременно обаче се опитваме да подпомагаме отговорната мода. Кутиите ни за доставка са изработени от рециклиран картон и са за многократна употреба, т.е. при необходимост от връщане опаковката има допълнителна лента с лепило, която просто трябва да се затвори. Те са и сертифицирани от FSC.

През 2020 г. се присъединихме към компаниите, решени да не търгуват с кожа с косъм, и получихме удостоверение от фондация Open Cages. На сайта ни има редица марки, които са приятелски настроени към околната среда, използват рециклирани материали и организират социално отговорни кампании. Включихме и редица изделия, направени от екологични платове като лен, органичен памук, бамбук и модал.

Какви нетрадиционни партньорства са част от вашата стратегия за иноваторски подход в бизнеса?

От стъпването на Answear на българския пазар винаги сме търсили интересни партньорства и проекти. Организирали сме дамско стенд-ъп шоу, където 800 билета бяха разпродадени за по-малко от седмица, а приходите от тях бяха дарени на Българския фонд за жените. Работили сме с Viber, с WeTransfer по кампания, насочена към подпомагане на кариерното развитие на графични дизайнери и визуални артисти.

Наскоро приключихме мащабна кампания с Motorola Razr, която освен традиционните рекламни канали като OOH (out of home), PR и инфлуенсъри, включваше и активация за крайния потребител: покупката на телефона даваше достъп до специална страница, където клиентът имаше възможност да спечели подарък от Answear.

Изключително се гордеем със социално отговорния ни проект „Повече от шопинг терапия“ - мащабна кампания в подкрепа на емоционалната стабилност, която стартирахме в Деня на психичното здраве, 10 октомври. В рамките на една седмица, кутиите ни за доставка бяха брандирани с посланията на кампанията, а в тях потребителите откриха брошура, която ги информира за партньорството ни с Hours Space – професионалната общност, която активно популяризира психотерапията у нас. През седмицата на психичното здраве всеки, направил покупка от сайта, имаше възможност да си запази безплатна опознавателна консултация с терапевт от общността.

***

Бизнес визитка

През последните пет години Ирина Лазова ръководи екипа на модната платформа Answear в България. Професионалната ѝ кариера е свързана с работа в маркетинг екипа на University of Arts London и в редица рекламни и PR агенции. Завършила е специалностите „Връзки с обществеността“ в Софийския университет и „Моден дизайн и Маркетинг“ в London College of Fashion.

Материалът е част от седмото специално годишно издание „Жената е“, което може да бъде намерено в платформата за дигитално четене ZinZin и онлайн на manager.bg/списание

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ