Ирина Лазова: В нашия сектор технологичните иновации са задължителни, защото подобряват и улесняват процеса на пазаруване на клиента

Ирина Лазова: В нашия сектор технологичните иновации са задължителни, защото подобряват и улесняват процеса на пазаруване на клиента

Личната формула на Ирина Лазова за успешна иновация в нейната професионална сфера е на първо място да бъде максимално информирана. „Отделям достатъчно време за проучване на тенденциите и нововъведенията в световен мащаб. Успешното им прилагане зависи от много фактори. Answear e компания, която оперира на 10 пазара, съответно тестваме всеки инструмент дълго преди да го представим. Понякога това отнема време, но е по-добре да предложиш перфектен краен продукт или услуга, отколкото да подведеш потребителите си“, споделя тя. Създадена през 2011 г. в Полша, Answear е международна модна мултибранд платформа, която предлага дрехи, обувки, аксесоари, спортни стоки и маркови изделия за дома. Месечно онлайн магазинът Answear.com привлича над 11 милиона потребители.

Q&A

Споделяте ли мнението, че иновациите са визитната картичка на бъдещето?

Иновациите са задължителен инструмент и сега, независимо дали говорим за технологични, маркетингови, административни нововъведения или в сферата на обслужването. Пазарът е изключително конкурентен, а клиентите все по-взискателни, особено в сегмента на електронната търговия. Това прави наложително ръководителите на екипи и компании постоянно да се обучават и информират, за да предлагат достатъчно добър продукт, както на служителите, така и на крайния клиент.

Каква роля играят новите технологии и иновациите в подобряване на потребителското изживяване на вашите клиенти?

Специално в нашия сектор технологичните иновации са задължителни. Те подобряват и улесняват процеса на пазаруване на клиента, което логично води и до по-високи продажби. Чрез алгоритми и AI оптимизирани търсачки, успяваме да персонализираме предлаганите продукти спрямо предишни търсения и харесвания на нашите клиенти. Това неминуемо води до покачване на стойността на потребителската кошница, но и спестява време на клиента. Персонализацията е  ключов фактор, който големите играчи все повече изследват. Според „Маккинзи енд Къмпани“ персонализираните рекламни послания и кампании водят до 15% по-висока обвързаност между марка и краен потребител.

Как вашият онлайн магазин подкрепя устойчивостта и отговорната мода?

Като мултибранд магазин ние сме обвързани с политиката и решенията на марките, които предлагаме. Същевременно обаче се опитваме да подпомагаме отговорната мода. Кутиите ни за доставка са изработени от рециклиран картон и са за многократна употреба, т.е. при необходимост от връщане опаковката има допълнителна лента с лепило, която просто трябва да се затвори. Те са и сертифицирани от FSC.

През 2020 г. се присъединихме към компаниите, решени да не търгуват с кожа с косъм, и получихме удостоверение от фондация Open Cages. На сайта ни има редица марки, които са приятелски настроени към околната среда, използват рециклирани материали и организират социално отговорни кампании. Включихме и редица изделия, направени от екологични платове като лен, органичен памук, бамбук и модал.

Какви нетрадиционни партньорства са част от вашата стратегия за иноваторски подход в бизнеса?

От стъпването на Answear на българския пазар винаги сме търсили интересни партньорства и проекти. Организирали сме дамско стенд-ъп шоу, където 800 билета бяха разпродадени за по-малко от седмица, а приходите от тях бяха дарени на Българския фонд за жените. Работили сме с Viber, с WeTransfer по кампания, насочена към подпомагане на кариерното развитие на графични дизайнери и визуални артисти.

Наскоро приключихме мащабна кампания с Motorola Razr, която освен традиционните рекламни канали като OOH (out of home), PR и инфлуенсъри, включваше и активация за крайния потребител: покупката на телефона даваше достъп до специална страница, където клиентът имаше възможност да спечели подарък от Answear.

Изключително се гордеем със социално отговорния ни проект „Повече от шопинг терапия“ - мащабна кампания в подкрепа на емоционалната стабилност, която стартирахме в Деня на психичното здраве, 10 октомври. В рамките на една седмица, кутиите ни за доставка бяха брандирани с посланията на кампанията, а в тях потребителите откриха брошура, която ги информира за партньорството ни с Hours Space – професионалната общност, която активно популяризира психотерапията у нас. През седмицата на психичното здраве всеки, направил покупка от сайта, имаше възможност да си запази безплатна опознавателна консултация с терапевт от общността.

***

Бизнес визитка

През последните пет години Ирина Лазова ръководи екипа на модната платформа Answear в България. Професионалната ѝ кариера е свързана с работа в маркетинг екипа на University of Arts London и в редица рекламни и PR агенции. Завършила е специалностите „Връзки с обществеността“ в Софийския университет и „Моден дизайн и Маркетинг“ в London College of Fashion.

Материалът е част от седмото специално годишно издание „Жената е“, което може да бъде намерено в платформата за дигитално четене ZinZin и онлайн на manager.bg/списание

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Зеленски вижда три начина за финансиране на покупки на ракети "Томахок", ако САЩ одобрят доставките
На днешната дата, 14 октомври. Петковден
Костадин Ангелов одобри идеята социалните мрежи да са забранени за деца под 15 години
Кристалина Георгиева: Страните по света нямат регулаторна и етична база за изкуствения интелект
Астрономи са заснели за първи път две черни дупки, които се въртят една около друга
Китайски квантов компютър влезе в търгвска употреба