Кристина Кръстева, директор направление „Сухи храни“ в „Kaufland България“
Един от водещите мениджъри в „Kaufland България“, г-жа Кръстева, вярва, че позитивният начин ръководителите да влияят на екипите си е, когато дават пример. „Да оценяваме постиженията на екипа си и да се възприемаме като част от него, осигурявайки подкрепа и възможност всеки да се чувства комфортно на своето място, но едновременно с това да чувства мотивация и потенциал за своето личностно развитие“, допълва тя.
Kaufland е част от водещата европейска група в сектора търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 хил. артикула в най-големите обекти.
Кристина Кръстева споделя, че каузата ѝ като част от екипа на Kaufland е чрез работата си да допринася за това компанията да бъде верен партньор на българския клиент, като му предоставя разнообразие от качествени продукти на достъпни цени и осъвременява предложенията си спрямо потребителските изисквания и нужди.
Q&A
Проф. д-р Иво Петров:
- Управлението като функция и стил може ли да се категоризира като мъжко и женско? Припознавате ли се в това твърдение на Маргарет Тачър: „Аз притежавам чисто женската способност да се захвана с една работа и да я свърша до край, дори всички наоколо да я оставят и да си тръгнат“.
- Дори да има подобна теоретична постановка, аз не съм привърженик на очертаното разделение. От друга страна се асоциирам с твърдението на Маргарет Тачър, изключвайки определението „да се свърши една работа докрай“ като чисто женско. По-скоро съм човек, ориентиран към крайния резултат независимо от обстоятелства и препятствията, през които е необходимо да се премине.
- Добрият мениджър непременно добър психолог ли е?
- Психологията е цяла наука, знанията за която със сигурност не биха навредили на един мениджър. Това, което считам за критично важно обаче, е представата, притежанието и развитието на емоционална интелигентност. Тя се изразява в няколко отделни качества: емпатия, самоконтрол, поддържане на собствената мотивация и тази на служителите и социална грамотност, която ни помага да се държим в съответствие с контекста и ситуацията. За мен това е изключително важно, особено в големите компании – то осигурява ефективност на комуникацията и среда на себеуважение и взаимоуважение в екипа и между екипите. Аз съм фен на ръководенето чрез личен пример – няма безгрешни хора, но социалната грамотност е нещото, което се старая да промотирам като единствен гарант за лимитирането на междуличностните конфликти. То помага и за по-голяма удовлетвореност на служителите, водеща до повишена производителност и резултати.
- Доколко е важно една компания да бъде социално ангажирана и да подкрепя проекти за благото на обществото? По какъв начин добротворчеството добавя допълнителна стойност към успеха на компанията?
- Една компания не съществува изолирано от обществото и от заобикалящите я проблеми. Тя е част не само от икономическия, но и от социалния живот. Компанията, която аз представлявам, има отговорна роля в обществото и това силно пролича по време на Covid пандемията. Във времена на криза Kaufland показа своята социална ангажираност и отговорност както към българския клиент, така и към своя екип от над 6400 души, на които осигури сигурно работно място, възможности и среда за развитие.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.