"Жената е"

Нина Виткова, мениджър на фабриката на „Нестле“ в София

Нина Виткова, мениджър на фабриката на „Нестле“ в София

В началото на юли миналата година Нина Виткова се завръща в България като мениджър на софийската фабрика на „Нестле“. Признава, че математическите ѝ страсти и познания са неин верен помощник в трудни ситуации. „Математиката е идеалната пресечна точка между логиката и абстрактното мислене, а балансът между двете помага да се вземат трудни решения.“

„Нестле“ е най-голямата компания за храни и напитки в света. В България компанията започва работа през 1994 г. след приватизацията на тогавашната ШЗИ „София“. Фабриката в София има над 80-годишна история в производство на шоколадови и захарни изделия.

Нина Виткова споделя, че като любител на природата посвещава част от личното си време на каузи, свързани с опазването ѝ. „Щастлива съм, че моите ценности се покриват с тези на компанията, в която работя. Голяма част от ежедневните ми задължения са свързани с това да въвеждам и прилагам устойчиви практики в производството. Научила съм, че го-лемите промени стават с малки, но постоянни стъпки и лична мотивация.“

Q&A

Проф. д-р Иво Петров:

- Каква е тайната съставка за изграждането и управлението на добре работещ и сплотен екип?

- Подобно на добрия шоколад, който произвеждаме, тайната съставка на добрия екип е в спазването на високи етични стандарти, което помага да работиш не само по задължение, но и по убеждение. Уважение, умение да се поставиш в „обувките“ на другия и същевременно способност да поемеш лична отговорност. Ясна, честна и най-важното – постоянна комуникация, защото сплотен екип не се изгражда при затворени врати.

- Добрият мениджър непременно добър психолог ли е?

- Категорично да. Вярвам, че освен естествените заложби, за да бъдеш добър мениджър, е необходима и солидна подготовка по психология. В момента ръководя екип от 650 души и без професионално развити умения, като емпатия и силен нюх, няма как да припозная в току-що завършилия млад технолог бъдещия експерт в производството. Или пък да се доверя на електромеханика, от когото зависят безопасността на работния процес и здравето на стотици хора.

- Доколко е важно една компания да бъде социално ангажирана и да подкрепя проекти за благото на обществото?

- Бизнесът с мисия е нашата формула, защото всички виждаме колко сме зависими един от друг и как, ако не се грижим за цялото, не можем да бъдем успешни поединично. Добротворчеството е част от ДНК-то на „Нестле“ – 75% от българите ни определят като социално отговорна компания. Ще дам конкретен пример, свързан с фабриката – наскоро в нея започна производството на втората глобална марка „Смартис“. Тези шарени и весели бонбони с мисия да развиват въображението у децата са в осем цвята, постигнати с изцяло естествени оцветители. Всичките опаковки са от 100% рециклируема хартия. Не на последно място това ново производство създаде и 70 нови работни места, при това в ситуация на глобална икономическа криза. Този малък пример онагледява на практика как може да се прави бизнес, който има допълнителна стойност за обществото.