Полина Нинова, ръководител на търговския отдел във „Филип Морис България“

Полина Нинова, ръководител на търговския отдел във „Филип Морис България“

Винаги съм искала да допринеса за това България да стане по-добро място за живот, казва Полина Нинова. Правила го е и в професионален, и в личен план и смята да продължава да го прави още по-активно в бъдеще. И добавя: „След като детето ми порасне, имам желание напълно да се отдам най-вече на каузите, които смятам за важни в сферата на здравеопазването“.

Преди 4 години Полина Нинова става част от „Филип Морис България“, първоначално на позиция, занимаваща се с научните изследвания на компанията, свързани с бездимните алтернативи, а след това оглавява отдел „Корпоративни комуникации“. Преди малко повече от година застава начело на най-големия отдел в компанията – търговския, като управлява индиректно близо 300 души.

„Филип Морис България“ ЕООД е част от „Филип Морис Интернешънъл“ (ФМИ), водещата международна тютюнева компания със 170-годишна история, с присъствие в 180 страни и близо 80 хил. служители по целия свят. Следвайки визията си за бъдеще без дим, компанията разработва и пуска на пазара бездимни алтернативи на цигарите, които са по-малко рискови от продължителното пушене.

Q&A

Проф. д-р Иво Петров:

- Каква е тайната съставка за изграждането и управлението на добре работещ и сплотен екип?

- Първото и най-важно условие е да поставиш човека на правилната позиция, вземайки предвид неговите силни и слаби страни. Добре дефинираните и комуникирани роли в комбинация с конкретни и ясно измерими цели за всеки член на екипа са задължително условие за създаването на добре работеща машина. Признаване на постиженията, награждаване при добри резултати, развиване на талантите и допълнителни инвестиции в обучения и менторство за тези, които имат нужда от помощ, мотивират служителите да бъдат лоялни, да усещат работата и себе си като част от една по-голяма обща мисия, за изпълнението на която не пестят усилия. За лидера е важно да знае коя е струната, която кара всеки член на неговия екип да иска да даде всичко от себе си за общата цел. 

Управлението като функция и стил може ли да се категоризира като мъжко и женско?

- Управлението като функция и стил може да носи дългосрочен позитивен резултат, като това зависи преди всичко от усилията на лидерите в организацията. Тук ключовата дума е дългосрочен, защото това често може да липсва в големите мултинационални компании, в които понякога мениджърите бързат да преминат от позиция в позиция, оставяйки след себе си пламъци. И това няма общо с пол или възраст, но има много общо с принципите на даден ръководител. Не обичам да влагам усилия в нещо, което няма да допринесе за подобряване на резултатите на екипа ми. Именно затова начинът на работа при нас е базиран на т.нар. fast-forward методология, възприета от стартъп компаниите, а именно тестване в малка скала и среда, преди да приложим нещо масово. Това спестява излишни усилия, работа и ресурси и намалява риска от демотивация на екипа, който винаги знае каква е крайната цел и каква е неговата роля по пътя към постигането ѝ.

Как хобито и любимите занимания в свободното време работят за вашата продуктивност и успех? Управлението на стреса в каква степен предопределя успеха?

- За мен стресът е най-продуктивното и приятно състояние, в което могат да се намират духът и тялото ми. Обожавам динамичното си ежедневие, изпълнено със задачи и работа. Смятам, че съм най-добра в мениджирането на кризисни ситуации, а като тип човек със сигурност съм problem solver. Казвам го, защото често ме търсят именно за разрешаването на даден проблем както в професионален, така и в личен план. Този начин на живот изисква много добро управление на времето и приоритизиране на задачите. За мен е много важно да имам свободно време, което да прекарвам със семейството си, но и пълноценен работен ритъм. Това ме прави балансирана и щастлива.

Добрият мениджър непременно добър психолог ли е?

- Важно е добрият мениджър да бъде добре подготвен. Това задължително включва и обмисляне на възможните реакции на човека срещу теб – на човека срещу теб без значение дали е част от екипа или външен партньор. Това, разбира се, е свързано с мениджиране на очакванията и добро разбиране на целите на отсрещната страна. Не зная дали това се нарича добър психолог или добра подготовка, но във всички случаи е изключително необходимо условие за успех.

Доколко е важно една компания да бъде социално ангажирана и да подкрепя проекти за благото на обществото? По какъв начин добротворчеството добавя допълнителна стойност към успеха на компанията?

- Социалната ангажираност трябва да бъде част от ДНК-то на всяка компания, защото, освен че допринася за мисията, сплотява служителите и води до отговорен начин на мислене, който се предава след това. Вярвам, че съм отговорен човек, ориентиран към действията, и съм безкрайно щастлива да ръководя екип от хора, споделящи тези принципи. Пример за това е информационната кампания #ПромениКартинката срещу замърсяването на околната среда с цигарени фасове, която „Филип Морис България“ започна това лято по Черноморието, последвана от изложба и акция по почистване през септември в Пловдив. Споделянето на информацията за провеждането ѝ беше достатъчно да мотивира регионалните ни мениджъри заедно с местни партньори и доброволци да продължат с организацията на други акции в страната през есента – във Варна, Бургас, Благоевград и Русе. Общо над 150 доброволци се включиха във всички акции по почистване и събраха близо 620 кг фасове и други отпадъци. Това наричам аз доброволчество, обединение зад кауза за по-чиста околна среда и социална отговорност като част от нашето ДНК.

Въпросите на „Мениджър“:

- Разкажете малко повече за трансформацията, през която преминава „Филип Морис България“? Какви са най-големите предизвикателства, свързани с подобен преход?

- Това е трансформация, която много рядко може да се наблюдава при огромните корпорации със стотици години история, и то в една консервативна индустрия. Представете си какво означава преходът от традиционен бизнес на производство и предлагане на конвенционални тютюневи изделия към разработка, научни изследвания и комерсиализация на иновативни платформи без дим заедно с постоянни подобрения, поддръжка на електронни устройства, управление на център за обслужване на клиенти, промяна на голяма част от производствените мощности и всичко това с налагането на изцяло нова продуктова категория на пазара. Това е мащабна трансформация не само за нашата компания, но и за цялата индустрия. ФМИ отчита бърз прогрес по пътя към бъдеще без дим, развивайки портфолиото си от бездимни продукти, като от тази година вече инвестира и в нови области отвъд никотина и тютюна.

Ново устройство за нагряване на тютюн – lil SOLID 2.0 – стъпи българския пазар като резултат от глобално споразумение между PMI и корейската компания KT&G за дистрибуция на този и други продукти извън Корея. Защо това е важна новина за „Филип Морис България“?

- Устройството за нагряване на тютюн lil SOLID 2.0 на корейската тютюнева компания KT&G, което се предлага извън Южна Корея от „Филип Морис Интернешънъл“, е важно и очак­вано допълнение към нашето портфолио от платформи без дим като част от изпълнението на мисията ни за бъдеще без дим. „Филип Морис Интернешънъл“ прави истинска революция в сектора и с колаборацията с KT&G, като вярваме, че това е поредна стъпка към прехода към бъдеще, в което цигареният дим ще е само спомен.

Материалът се публикува с подкрепата на „Филип Морис България“.

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ