Полина Нинова, ръководител на търговския отдел във „Филип Морис България“
Винаги съм искала да допринеса за това България да стане по-добро място за живот, казва Полина Нинова. Правила го е и в професионален, и в личен план и смята да продължава да го прави още по-активно в бъдеще. И добавя: „След като детето ми порасне, имам желание напълно да се отдам най-вече на каузите, които смятам за важни в сферата на здравеопазването“.
Преди 4 години Полина Нинова става част от „Филип Морис България“, първоначално на позиция, занимаваща се с научните изследвания на компанията, свързани с бездимните алтернативи, а след това оглавява отдел „Корпоративни комуникации“. Преди малко повече от година застава начело на най-големия отдел в компанията – търговския, като управлява индиректно близо 300 души.
„Филип Морис България“ ЕООД е част от „Филип Морис Интернешънъл“ (ФМИ), водещата международна тютюнева компания със 170-годишна история, с присъствие в 180 страни и близо 80 хил. служители по целия свят. Следвайки визията си за бъдеще без дим, компанията разработва и пуска на пазара бездимни алтернативи на цигарите, които са по-малко рискови от продължителното пушене.
Q&A
Проф. д-р Иво Петров:
- Каква е тайната съставка за изграждането и управлението на добре работещ и сплотен екип?
- Първото и най-важно условие е да поставиш човека на правилната позиция, вземайки предвид неговите силни и слаби страни. Добре дефинираните и комуникирани роли в комбинация с конкретни и ясно измерими цели за всеки член на екипа са задължително условие за създаването на добре работеща машина. Признаване на постиженията, награждаване при добри резултати, развиване на талантите и допълнителни инвестиции в обучения и менторство за тези, които имат нужда от помощ, мотивират служителите да бъдат лоялни, да усещат работата и себе си като част от една по-голяма обща мисия, за изпълнението на която не пестят усилия. За лидера е важно да знае коя е струната, която кара всеки член на неговия екип да иска да даде всичко от себе си за общата цел.
- Управлението като функция и стил може ли да се категоризира като мъжко и женско?
- Управлението като функция и стил може да носи дългосрочен позитивен резултат, като това зависи преди всичко от усилията на лидерите в организацията. Тук ключовата дума е дългосрочен, защото това често може да липсва в големите мултинационални компании, в които понякога мениджърите бързат да преминат от позиция в позиция, оставяйки след себе си пламъци. И това няма общо с пол или възраст, но има много общо с принципите на даден ръководител. Не обичам да влагам усилия в нещо, което няма да допринесе за подобряване на резултатите на екипа ми. Именно затова начинът на работа при нас е базиран на т.нар. fast-forward методология, възприета от стартъп компаниите, а именно тестване в малка скала и среда, преди да приложим нещо масово. Това спестява излишни усилия, работа и ресурси и намалява риска от демотивация на екипа, който винаги знае каква е крайната цел и каква е неговата роля по пътя към постигането ѝ.
- Как хобито и любимите занимания в свободното време работят за вашата продуктивност и успех? Управлението на стреса в каква степен предопределя успеха?
- За мен стресът е най-продуктивното и приятно състояние, в което могат да се намират духът и тялото ми. Обожавам динамичното си ежедневие, изпълнено със задачи и работа. Смятам, че съм най-добра в мениджирането на кризисни ситуации, а като тип човек със сигурност съм problem solver. Казвам го, защото често ме търсят именно за разрешаването на даден проблем както в професионален, така и в личен план. Този начин на живот изисква много добро управление на времето и приоритизиране на задачите. За мен е много важно да имам свободно време, което да прекарвам със семейството си, но и пълноценен работен ритъм. Това ме прави балансирана и щастлива.
- Добрият мениджър непременно добър психолог ли е?
- Важно е добрият мениджър да бъде добре подготвен. Това задължително включва и обмисляне на възможните реакции на човека срещу теб – на човека срещу теб без значение дали е част от екипа или външен партньор. Това, разбира се, е свързано с мениджиране на очакванията и добро разбиране на целите на отсрещната страна. Не зная дали това се нарича добър психолог или добра подготовка, но във всички случаи е изключително необходимо условие за успех.
- Доколко е важно една компания да бъде социално ангажирана и да подкрепя проекти за благото на обществото? По какъв начин добротворчеството добавя допълнителна стойност към успеха на компанията?
- Социалната ангажираност трябва да бъде част от ДНК-то на всяка компания, защото, освен че допринася за мисията, сплотява служителите и води до отговорен начин на мислене, който се предава след това. Вярвам, че съм отговорен човек, ориентиран към действията, и съм безкрайно щастлива да ръководя екип от хора, споделящи тези принципи. Пример за това е информационната кампания #ПромениКартинката срещу замърсяването на околната среда с цигарени фасове, която „Филип Морис България“ започна това лято по Черноморието, последвана от изложба и акция по почистване през септември в Пловдив. Споделянето на информацията за провеждането ѝ беше достатъчно да мотивира регионалните ни мениджъри заедно с местни партньори и доброволци да продължат с организацията на други акции в страната през есента – във Варна, Бургас, Благоевград и Русе. Общо над 150 доброволци се включиха във всички акции по почистване и събраха близо 620 кг фасове и други отпадъци. Това наричам аз доброволчество, обединение зад кауза за по-чиста околна среда и социална отговорност като част от нашето ДНК.
Въпросите на „Мениджър“:
- Разкажете малко повече за трансформацията, през която преминава „Филип Морис България“? Какви са най-големите предизвикателства, свързани с подобен преход?
- Това е трансформация, която много рядко може да се наблюдава при огромните корпорации със стотици години история, и то в една консервативна индустрия. Представете си какво означава преходът от традиционен бизнес на производство и предлагане на конвенционални тютюневи изделия към разработка, научни изследвания и комерсиализация на иновативни платформи без дим заедно с постоянни подобрения, поддръжка на електронни устройства, управление на център за обслужване на клиенти, промяна на голяма част от производствените мощности и всичко това с налагането на изцяло нова продуктова категория на пазара. Това е мащабна трансформация не само за нашата компания, но и за цялата индустрия. ФМИ отчита бърз прогрес по пътя към бъдеще без дим, развивайки портфолиото си от бездимни продукти, като от тази година вече инвестира и в нови области отвъд никотина и тютюна.
- Ново устройство за нагряване на тютюн – lil SOLID 2.0 – стъпи българския пазар като резултат от глобално споразумение между PMI и корейската компания KT&G за дистрибуция на този и други продукти извън Корея. Защо това е важна новина за „Филип Морис България“?
- Устройството за нагряване на тютюн lil SOLID 2.0 на корейската тютюнева компания KT&G, което се предлага извън Южна Корея от „Филип Морис Интернешънъл“, е важно и очаквано допълнение към нашето портфолио от платформи без дим като част от изпълнението на мисията ни за бъдеще без дим. „Филип Морис Интернешънъл“ прави истинска революция в сектора и с колаборацията с KT&G, като вярваме, че това е поредна стъпка към прехода към бъдеще, в което цигареният дим ще е само спомен.
Материалът се публикува с подкрепата на „Филип Морис България“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.