Снежана Семова
Снежана Семова оглавява компанията „Сен Гобен Констракшън Продъктс България“, направление Weber, от създаването ù през 2001 г. „Добре помня първите дни на работата си, в които като единствен служител на стъпващата на българския пазар компания трябваше да съчетавам маркетинг, търговски, логистични и административни функции. След 19 години промяната на компанията е мащабна – два завода, популярен бранд и значими за нашето общество проекти“, споделя Снежана Семова.
Направление Weber е част от международната група Saint-Gobain. Тя оперира на българския пазар от 2001 г. с производство на продукти в областта на фасадните решения и интегрираните топлоизолационни системи, лепила за полагане на плочки, индустриални подове и технически разтвори. Weber е лидер на пазара на строителни материали, предоставяйки иновативни решения за енергийна ефективност и опазване на околната среда.
Бизнес визия
„След три години Weber в България ще продължава да бъде силен и водещ бранд. Пазарната среда се променя, ние се подготвяме да отговорим на новите изисквания на нашите клиенти и партньори, фокусирани върху иновациите и модерните решения, поддържайки най-важните ценности на компанията за безопасност, благополучие и ефективност. Управляващият мениджър е въвлечен във всички дейности. Разбира се, той има своите предпочитания и сфери, които го провокират повече. Интересуват ме стратегиите, анализът на маркетингови подходи, креативният процес по създаване на продукт-услуга и позиционирането, което включва групова работа.“
Извън бизнеса
„Динамиката в общуването с приятели отваря врати към различни стилове музика, занимания на открито. Упражнявала съм десетки спортове – групови и индивидуални, но този, който остава и до днес, са ските. Книгата, която чета в момента, е „Гроздовете на гнева“ на Стайнбек. Не търся аналогия с Голямата криза през 30-те години на 20. век и днешните противоречиви времена. Впечатлява ме непреходността в междуличностните отношения и типовете хора.“
Въпроси&отговори
ЛЕВОН ХАМПАРЦУМЯН: Какъв съвет бихте дали на следващото поколение лидери?
– Пожелавам им да съзряват бързо и със самочувствие и да отстояват идеите си. Да бягат от популизма на статуквото. Да боравят с аргументи и с реално измерими факти, тъй като след време никой няма да си спомня и цитира модерните им презентации и речи, а това, което са постигнали. Въпреки новите технологии работата с хора остава основно предизвикателство, затова от тях ще се очаква да отговарят на все по-високите изисквания към новия служител. Съветът ми е да не разчитат, че младостта им ще бъде извинение за грешките, напротив – младостта е ценност и възможност, която не трябва да преекспонират.
АЛЕКСАНДЪР ДИМИТРОВ: Какво бихте променили в българската бизнес среда, за да бъде по-привлекателна за предприемачи и инвеститори?
– За да бъде една инвестиция успешна, необходимите фактори са потенциал на пазара, финансова стабилност, развита инфраструктура, експертен персонал и проникване на модерните технологии. Бих се борила срещу двойния стандарт в държавната администрация, съдебната система, неконкурентните принципи и етика. Разбира се, гледната ми точка е на мениджър в компания, която оперира с ясно декларирани управленски принципи, на базата на които развива бизнес от стотици години. Сигурно има предприемачи, за които несигурността и различните стандарти създават прекрасна бизнес среда, но аз не бих искала българският пазар да е притегателно място за тях.
ТИМ КУРТ: Как влияят на бизнеса и професионалния ви живот актуалните в момента дебати, свързани със засилващия се популизъм и с климатичните промени?
– Компанията, в която работя вече 19 години, е една от подкрепящите международните инициативи против климатичните промени, свързани с Протокола от Киото и Парижкото споразумение. Това е важно, но не е основният момент в политиката на Групата. Saint-Gobain е сред 100-те най-големи индустриални компании в света и като такава може да оцени реалния риск от въздействието на всяка една индустрия. Затова има конкретно поведение, което се изразява в политика по отношение на собствените сгради, автомобилни паркове, продукти и вътрешни инициативи за повишаване отговорността на служителите към околната среда. В подкрепа на тази политика през септември 2019 г. Групата за пореден път разшири ангажимента си, като заяви, че ще намали въглеродните си емисии до нула до 2050 г. Saint-Gobain в България вече работи в тази насока чрез трите си проекта за правилното оползотворяване на суровините, които развиваме в партньорство с компании като „Солвей Соди“, „ЛУКОЙЛ България“ и „Аурубис България“. Това не са думи и излишен популизъм, а реална работа в посоката на отговорно управление на ресурсите и минимален отпечатък върху околната среда.
ВЛАДИМИР КАРАМАЗОВ: Какво би се случило, ако за час загубите всичко постигнато?
– Не смея дори да прогнозирам. Не бих искала да съм в тази позиция не за час и не за минута, а дори за секунда. Постигнатото от мен включва семейство, дете, професия и личностно израстване, така че за мен би означавало – ВСИЧКО! Никой не познава лимитите си и как би реагирал, докато не се наложи. Човешко е да се страхуваш от загуба, но също така е човешко и да се бориш, да се изправиш и продължиш напред. Важно е във всеки един момент да бъдем човеци.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.