Снежана Семова

Снежана Семова

Снежана Семова оглавява компанията „Сен Гобен Констракшън Продъктс България“, направление Weber, от създаването ù през 2001 г. „Добре помня първите дни на работата си, в които като единствен служител на стъпващата на българския пазар компания трябваше да съчетавам маркетинг, търговски, логистични и административни функции. След 19 години промяната на компанията е мащабна – два завода, популярен бранд и значими за нашето общество проекти“, споделя Снежана Семова.

Направление Weber е част от международната група Saint-Gobain. Тя оперира на българския пазар от 2001 г. с производство на продукти в областта на фасадните решения и интегрираните топлоизолационни системи, лепила за полагане на плочки, индустриални подове и технически разтвори. Weber е лидер на пазара на строителни материали, предоставяйки иновативни решения за енергийна ефективност и опазване на околната среда.

Бизнес визия

„След три години Weber в България ще продължава да бъде силен и водещ бранд. Пазарната среда се променя, ние се подготвяме да отговорим на новите изисквания на нашите клиенти и партньори, фокусирани върху иновациите и модерните решения, поддържайки най-важните ценности на компанията за безопасност, благополучие и ефективност. Управляващият мениджър е въвлечен във всички дейности. Разбира се, той има своите предпочитания и сфери, които го провокират повече. Интересуват ме стратегиите, анализът на маркетингови подходи, креативният процес по създаване на продукт-услуга и позиционирането, което включва групова работа.“

Извън бизнеса

„Динамиката в общуването с приятели отваря врати към различни стилове музика, занимания на открито. Упражнявала съм десетки спортове – групови и индивидуални, но този, който остава и до днес, са ските. Книгата, която чета в момента, е „Гроздовете на гнева“ на Стайнбек. Не търся аналогия с Голямата криза през 30-те години на 20. век и днешните противоречиви времена. Впечатлява ме непреходността в междуличностните отношения и типовете хора.“

Въпроси&отговори

ЛЕВОН ХАМПАРЦУМЯН: Какъв съвет бихте дали на следващото поколение лидери?

– Пожелавам им да съзряват бързо и със самочувствие и да отстояват идеите си. Да бягат от популизма на статуквото. Да боравят с аргументи и с реално измерими факти, тъй като след време никой няма да си спомня и цитира модерните им презентации и речи, а това, което са постигнали. Въпреки новите технологии работата с хора остава основно предизвикателство, затова от тях ще се очаква да отговарят на все по-високите изисквания към новия служител. Съветът ми е да не разчитат, че младостта им ще бъде извинение за грешките, напротив – младостта е ценност и възможност, която не трябва да преекспонират.

АЛЕКСАНДЪР ДИМИТРОВ: Какво бихте променили в българската бизнес среда, за да бъде по-привлекателна за предприемачи и инвеститори?

– За да бъде една инвестиция успешна, необходимите фактори са потенциал на пазара, финансова стабилност, развита инфраструктура, експертен персонал и проникване на модерните технологии. Бих се борила срещу двойния стандарт в държавната администрация, съдебната система, неконкурентните принципи и етика. Разбира се, гледната ми точка е на мениджър в компания, която оперира с ясно декларирани управленски принципи, на базата на които развива бизнес от стотици години. Сигурно има предприемачи, за които несигурността и различните стандарти създават прекрасна бизнес среда, но аз не бих искала българският пазар да е притегателно място за тях.

ТИМ КУРТ: Как влияят на бизнеса и професионалния ви живот актуалните в момента дебати, свързани със засилващия се популизъм и с климатичните промени?

– Компанията, в която работя вече 19 години, е една от подкрепящите международните инициативи против климатичните промени, свързани с Протокола от Киото и Парижкото споразумение. Това е важно, но не е основният момент в политиката на Групата. Saint-Gobain е сред 100-те най-големи индустриални компании в света и като такава може да оцени реалния риск от въздействието на всяка една индустрия. Затова има конкретно поведение, което се изразява в политика по отношение на собствените сгради, автомобилни паркове, продукти и вътрешни инициативи за повишаване отговорността на служителите към околната среда. В подкрепа на тази политика през септември 2019 г. Групата за пореден път разшири ангажимента си, като заяви, че ще намали въглеродните си емисии до нула до 2050 г. Saint-Gobain в България вече работи в тази насока чрез трите си проекта за правилното оползотворяване на суровините, които развиваме в партньорство с компании като „Солвей Соди“, „ЛУКОЙЛ България“ и „Аурубис България“. Това не са думи и излишен популизъм, а реална работа в посоката на отговорно управление на ресурсите и минимален отпечатък върху околната среда.

ВЛАДИМИР КАРАМАЗОВ: Какво би се случило, ако за час загубите всичко постигнато?

– Не смея дори да прогнозирам. Не бих искала да съм в тази позиция не за час и не за минута, а дори за секунда. Постигнатото от мен включва семейство, дете, професия и личностно израстване, така че за мен би означавало – ВСИЧКО! Никой не познава лимитите си и как би реагирал, докато не се наложи. Човешко е да се страхуваш от загуба, но също така е човешко и да се бориш, да се изправиш и продължиш напред. Важно е във всеки един момент да бъдем човеци.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изкуственият интелект не е автопилот – той е усилвател
Папа Лъв ХIV обяви 15-годишен компютърен специалист за светец
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Не се опитвайте да бъдете „готини“ на работа. Как вместо това да придобиете влияние в офиса?
Близо половин милион сирийци са се завърнали от Турция в родината си през изминалите девет месеца
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
Премиерът Росен Желязков ще бъде на официално посещение в Черна гора
На днешната дата, 8 септември. Малка Богородица