Зарина Генчева: Стремежът към по-осъзнато потребление от страна на обществото трансформира начина, по който правим бизнес

Зарина Генчева: Стремежът към по-осъзнато потребление от страна на обществото трансформира начина, по който правим бизнес

Успехът на един изобретател зависи от редица фактори, сред които уникалността и стойността на неговото изобретение, според Зарина Генчева, управляващ директор на „Метрореклама. „Целта на външната реклама е повече хора да получават и усвояват информация, която да ги подтиква към действие. Идеите и технологиите са неизчерпаеми и непрекъснато залагаме на комбинацията от стандартно и нестандартно планиране на представянето на клиента в мрежата на „Метрореклама“. Например, използвайки архитектурата на дадена метростанция, ние сме я превръщали във футболно игрище, а влакчето в космически кораб.“

„Мoушън Артс“ ООД присъства на пазара за външна реклама в България от 26 години и се идентифицира с утвърдената търговска марка МЕТРОРЕКЛАМА. Водещата outdoor компания предлага голямо разнообразие от възможности за реклама на територията на големите градове в цялата страна, по Републиканската пътна мрежа, на територията на Софийското метро, магазините от веригите „Билла“ и „Кауфланд“, автотранспорта.

Q&A

Споделяте ли мнението, че за да постигне успех, всеки изобретател трябва да притежава бизнес мислене?

Въпреки че бизнес нагласата със сигурност може да бъде от полза за изобретателите, тя не е абсолютно изискване за успех. Най-важното качество на изобретателя е да има мечти и да вижда неща, които другите не забелязват, да има фантазия. Да проявява завидна смелост и устойчивост, за да може да свърши работата си до край. Считам, че точно тук се припокрива успешният бизнесмен с успешния изобретател. Разликите са, че изобретателите се фокусират основно върху създаването и разработването на нови идеи или технологии, докато бизнес мисленето включва разбиране на динамиката на пазара, идентифициране на възможности и ефективно комерсиализиране на изобретенията.

Кое е най-знаковото ви „изобретение“ в сферата на рекламния бизнес в България, с което се гордеете най-много?

Можем да се наречем „изобретатели“ в регионален аспект, защото създадохме и развиваме рекламата в Софийското метро от 2001 г. насам. Компанията управлява площите за печатна реклама, които са основна част от комуникационните канали на територията на столичното метро, а 22 години по-късно обслужваме рекламно 44 метро­станции. Повече от 10 години компанията е национален рекламен оператор на международните вериги магазини БИЛЛА и КАУФЛАНД. Наша е заслугата и за сключването на първия договор за съвместно развитие с първата дошла в страната ни международна търговска верига, или т.нар. „ритейлър“. И към момента сме единствената компания, която предлага реклама на място на продажбите в България.

Бихте ли споделили примери за успешни проекти или кампании, които използват новаторски технологии и идеи във външната реклама?

Според много проучвания дори в днешното високо технологично време външната реклама е релевантна и вероятно по-влиятелна от другите типове реклама. Няколко от доказаните плюсове са, че тя не може да бъде изключена; тя е най-евтиният вид реклама на основа цената на рекламния контакт; аудиторията за външна реклама нараства с увеличаване на мобилността на населението; не са необходими допълнителни устройства за четене на рекламни съобщения; безплатна е за потребителя.

Внимателното и планирано съчетание на нестандартната с традиционната външна реклама води до огромна ефективност на кампаниите на нашите клиенти и достигането ѝ до максимален брой потребители. Новите технологии правят така, че в реaлно време да можеш да напазаруваш това, което ти е харесало, дори със специален промоционален код от визията в метрото. Горди сме, че от тази година въведохме green материал, който предлагаме на нашите клиенти при печатане на визии за билбордове, мегабордове и фасадни съоръжения. Стремежът към по-осъзнато потребление от страна на обществото транс­формира начина, по който правим бизнес. Така нареченият „green baner“ е изцяло от рецик­лируем материал с по-добри показатели за здравина и издръжливост на външни условия. Едновременно с това той е три пъти по-лек и много по-удобен за монтаж. Качеството на печат и изработка е по-високо, което прави рекламата на клиентите ни максимално ефективна, а приносът на всички по веригата към разрешаването на глобалните климатични проблеми, по-осъзнат и качествен.

И накрая, но не на последно място, вярвам, че най-интересните проекти и най-значимите изобретения предстоят да бъдат реализирани както за бизнеса, така и за обществото, в името на по-доброто бъдеще на човечеството.

***

Бизнес визитка

Зарина Генчева е управляващ директор на „Метрореклама“, основател и председател на УС на Транспортната индоор и аутдоор рекламна асоциация (ТИАРА) – представител на българския outdoor рекламен бизнес в международната асоциация за външна реклама The World Out of Home Organization.

Материалът е част от седмото специално годишно издание „Жената е“, което може да бъде намерено в платформата за дигитално четене ZinZin и онлайн на manager.bg/списание

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул