Зарина Генчева: Стремежът към по-осъзнато потребление от страна на обществото трансформира начина, по който правим бизнес

Зарина Генчева: Стремежът към по-осъзнато потребление от страна на обществото трансформира начина, по който правим бизнес

Зарина Генчева: Стремежът към по-осъзнато потребление от страна на обществото трансформира начина, по който правим бизнес

Успехът на един изобретател зависи от редица фактори, сред които уникалността и стойността на неговото изобретение, според Зарина Генчева, управляващ директор на „Метрореклама. „Целта на външната реклама е повече хора да получават и усвояват информация, която да ги подтиква към действие. Идеите и технологиите са неизчерпаеми и непрекъснато залагаме на комбинацията от стандартно и нестандартно планиране на представянето на клиента в мрежата на „Метрореклама“. Например, използвайки архитектурата на дадена метростанция, ние сме я превръщали във футболно игрище, а влакчето в космически кораб.“

„Мoушън Артс“ ООД присъства на пазара за външна реклама в България от 26 години и се идентифицира с утвърдената търговска марка МЕТРОРЕКЛАМА. Водещата outdoor компания предлага голямо разнообразие от възможности за реклама на територията на големите градове в цялата страна, по Републиканската пътна мрежа, на територията на Софийското метро, магазините от веригите „Билла“ и „Кауфланд“, автотранспорта.

Q&A

Споделяте ли мнението, че за да постигне успех, всеки изобретател трябва да притежава бизнес мислене?

Въпреки че бизнес нагласата със сигурност може да бъде от полза за изобретателите, тя не е абсолютно изискване за успех. Най-важното качество на изобретателя е да има мечти и да вижда неща, които другите не забелязват, да има фантазия. Да проявява завидна смелост и устойчивост, за да може да свърши работата си до край. Считам, че точно тук се припокрива успешният бизнесмен с успешния изобретател. Разликите са, че изобретателите се фокусират основно върху създаването и разработването на нови идеи или технологии, докато бизнес мисленето включва разбиране на динамиката на пазара, идентифициране на възможности и ефективно комерсиализиране на изобретенията.

Кое е най-знаковото ви „изобретение“ в сферата на рекламния бизнес в България, с което се гордеете най-много?

Можем да се наречем „изобретатели“ в регионален аспект, защото създадохме и развиваме рекламата в Софийското метро от 2001 г. насам. Компанията управлява площите за печатна реклама, които са основна част от комуникационните канали на територията на столичното метро, а 22 години по-късно обслужваме рекламно 44 метро­станции. Повече от 10 години компанията е национален рекламен оператор на международните вериги магазини БИЛЛА и КАУФЛАНД. Наша е заслугата и за сключването на първия договор за съвместно развитие с първата дошла в страната ни международна търговска верига, или т.нар. „ритейлър“. И към момента сме единствената компания, която предлага реклама на място на продажбите в България.

Бихте ли споделили примери за успешни проекти или кампании, които използват новаторски технологии и идеи във външната реклама?

Според много проучвания дори в днешното високо технологично време външната реклама е релевантна и вероятно по-влиятелна от другите типове реклама. Няколко от доказаните плюсове са, че тя не може да бъде изключена; тя е най-евтиният вид реклама на основа цената на рекламния контакт; аудиторията за външна реклама нараства с увеличаване на мобилността на населението; не са необходими допълнителни устройства за четене на рекламни съобщения; безплатна е за потребителя.

Внимателното и планирано съчетание на нестандартната с традиционната външна реклама води до огромна ефективност на кампаниите на нашите клиенти и достигането ѝ до максимален брой потребители. Новите технологии правят така, че в реaлно време да можеш да напазаруваш това, което ти е харесало, дори със специален промоционален код от визията в метрото. Горди сме, че от тази година въведохме green материал, който предлагаме на нашите клиенти при печатане на визии за билбордове, мегабордове и фасадни съоръжения. Стремежът към по-осъзнато потребление от страна на обществото транс­формира начина, по който правим бизнес. Така нареченият „green baner“ е изцяло от рецик­лируем материал с по-добри показатели за здравина и издръжливост на външни условия. Едновременно с това той е три пъти по-лек и много по-удобен за монтаж. Качеството на печат и изработка е по-високо, което прави рекламата на клиентите ни максимално ефективна, а приносът на всички по веригата към разрешаването на глобалните климатични проблеми, по-осъзнат и качествен.

И накрая, но не на последно място, вярвам, че най-интересните проекти и най-значимите изобретения предстоят да бъдат реализирани както за бизнеса, така и за обществото, в името на по-доброто бъдеще на човечеството.

***

Бизнес визитка

Зарина Генчева е управляващ директор на „Метрореклама“, основател и председател на УС на Транспортната индоор и аутдоор рекламна асоциация (ТИАРА) – представител на българския outdoor рекламен бизнес в международната асоциация за външна реклама The World Out of Home Organization.

Материалът е част от седмото специално годишно издание „Жената е“, което може да бъде намерено в платформата за дигитално четене ZinZin и онлайн на manager.bg/списание

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ