Най-безопасният автобус в света

Всяко ново поколение на Mercedes-Benz Travego задава високи стандарти за безопасност при туристическите автобуси. Така е и с най-новата версия на  Travego, оборудвана със системата Active Brake Assist 3. Тя доразвива интелекта на Active Brake Assist 2 , която умее да задейства спирачната система при разпознаване на опасност от удар в по-бавно движещи се отпред автомобили и неподвижни препятствия. Сега Active Brake Assist 3 може много повече - задейства пълно спиране дори при неподвижни препятствия като по този начин е в състояние да предотврати произшествие от внезапна среща с непреодолима преграда.

 Mercedes-Benz оборудва серийно автобусите Travego с новия Active Brake Assist 3 в комбинация с темпомат за регулиране на
дистанцията - друга умна технология в помощ на водачите при пътуване на дълги разстояния и по автомагистрали. Когато темпоматът с регулиране на дистанцията (ART) разпознае по-бавно движещ се отпред автомобил, автоматично задейства спирачките на автобуса, докато бъде достигната предварително зададената от водача дистанция в зависимост от скоростта. След това темпоматът поддържа дистанцията. За тази цел пътното платно пред автобуса се следи непрекъснато от радарен датчик. Той измерва дистанцията и относителната скорост на движещите се отпред автомобили и регистрира евентуални препятствия.

Близо 15 години Mercedes-Benz Travego е носителят на тенденциите и откритията в системите за безопасност:

  • Още през 1999 г. първият автобус Travego се откроява сред своите конкуренти освен с останалите предимства и със своята Електронна спирачна система с дискови спирачки и изключително ефективните си ксенонови фарове.
  • През 2002 г. Travego става първият автобус, оборудван с Електронна стабилизираща програма ESP, която се включва в серийното оборудване още през 2003 г. 
  • През 2004 г. Mercedes-Benz показва в Travego разработените от него асистиращи системи - темпомат с регулиране на дистанцията, асистент за задържане на автомобила в пътната лента и ограничител на спирачката с продължително действие.
  • През 2008 г. следват първа версия на Active Brake Assist и патентованата пасивна система за безопасност за избягване на челен удар - Front Collision Guard FCG.
  • През 2012 г. са въведени Active Brake Assist 2 с допълнителни функции и Attention Assist (за предупреждаване на водача при регистриране на умора).
  • С Active Brake Assist 3 през 2014 г. Travego отбелязва още една световна премиера в гарантирането на сигурност при пътуването с автобуси.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ