Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|4 величини, които интернет не може да промени

На тазгодишния форум на Г-8 в Париж интернет беше определен като революционна сила, която променя всичко. Френският президент Никола Саркози дори го нарече един нов свят и осмия континент. Интернет магнати от Facebook, Google и Groupon бяха по-умерени в думите си, без съмнение уверени, че Франция, Япония, Америка и други суверенни държави се опитват да наложат правилата си в Новия свят.
Факт е, че промяната е безспорна. Всеки аспект от традиционната индустрия е засегната от интернет инструментите и социалните мрежи. Икономическият потенциал започва да се измерва чрез интернет. McKinsey Global институт оповести проучване на Г-8, от което става ясно, че интернет продукцията е по-голяма от БВП на Испания и нараства по-бързо, отколкото този на Бразилия.
Но наред с всички приказки за революция и наистина голяма промяна аз бях поразен от нещата, които не се променят или поне не още.
1. Големият опит на потребителите различава победителите от губещите. От BBC до Groupon експерти и мениджъри знаят, че победителите се отличават не заради технологиите, а от качеството на услугите, които предлагат. Не само технологиите, но и подходът е много важен.
2. Човешкият фактор е от решаващо значение за използването на технологиите. Сунил Митал от Bharti Airtel заяви, че най-голямата бариера срещу разпространението на мобилните и електронни услуги за здравеопазване са професионалистите. Същото важи и за образованието. Приемането на нови инструменти и включването на нови технологии в бизнеса изисква отзивчиви лидери с визия, които приемат промяната.
3. Значението на парите не се променя. Интернет се разпространява бързо, когато съдържанието е безплатно, както казват някои, но други твърдят, че някои от услугите трябва да бъдат платени. Въпреки изцяло виртуалната си същност интернет не може да промени факта, че хората имат нужда да изкарват реални пари от това, което произвеждат.
4. Правителствата и бизнесът все още говорят задочно един с друг. Интернет бизнесът носи рискове от нови монополи. Това е една от многото причини, поради които правителствата иска да защити гражданите от интернет рискове като пиратство, детска порнография и др. Според Ерик Шмид, основател на Google обаче интернет трябва да бъде оставен да се развива самостоятелно, за да процъфтява. Шмид смята, че правителствата не са готови да изместят силата на физическите лица в ерата на интернет.
Розабет Мос Кантър за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Съкращенията на работни места в САЩ скочиха с 245% през февруари
Икономика |България е втора в ЕС по годишен растеж на търговията на дребно
Икономика |План за промени: Китай въвежда безплатно предучилищно образование и реформи в университетите
Общество |Британските фирми очакват по-бързо покачване на цените в следващите 12 месеца
Икономика |Москва видя заплаха в "максимално конфронтационната реч" на Макрон
Свят |Джей Ди Ванс отхвърли мироопазващия план на Стармър и Макрон за Украйна
Политика |Politico: Емисари на Тръмп са имали тайна среща в Киев с Юлия Тимошенко и опоненти на Зеленски
Свят |Зеленски благодари на България за подкрепата на Украйна
Политика |Макрон: Русия се превърна в заплаха за Франция и Европа
Свят |Промяна на фискалните правила може да върне Германия отново на водещото място в Европа
Финанси |Германия обяви, че е достигнала лимита на оръжейни доставки за Украйна от запасите на Бундесвера
Свят |Желязков: Ще предложим неусвоените от нас средства по ПВУ да бъдат използвани за отбрана
Политика |Три фрази, които на всяка цена трябва да избягвате при воденето на преговори
Техники за успех |

Коментари
Няма въведени кометари.