4 величини, които интернет не може да промени

4 величини, които интернет не може да промени

На тазгодишния форум на Г-8 в Париж интернет беше определен като революционна сила, която променя всичко. Френският президент Никола Саркози дори го нарече един нов свят и осмия континент. Интернет магнати от Facebook, Google и Groupon бяха по-умерени в думите си, без съмнение уверени, че Франция, Япония, Америка и други суверенни държави се опитват да наложат правилата си в Новия свят.

Факт е, че промяната е безспорна. Всеки аспект от традиционната индустрия е засегната от интернет инструментите и социалните мрежи. Икономическият потенциал започва да се измерва чрез интернет. McKinsey Global институт оповести проучване на Г-8, от което става ясно, че интернет продукцията е по-голяма от БВП на Испания и нараства по-бързо, отколкото този на Бразилия.

Но наред с всички приказки за революция и наистина голяма промяна аз бях поразен от нещата, които не се променят или поне не още.

1. Големият опит на потребителите различава победителите от губещите. От BBC до Groupon експерти и мениджъри знаят, че победителите се отличават не заради технологиите, а от качеството на услугите, които предлагат. Не само технологиите, но и подходът е много важен.

2. Човешкият фактор е от решаващо значение за използването на технологиите. Сунил Митал от Bharti Airtel заяви, че най-голямата бариера срещу разпространението на мобилните и електронни услуги за здравеопазване са професионалистите. Същото важи и за образованието. Приемането на нови инструменти и включването на нови технологии в бизнеса изисква отзивчиви лидери с визия, които приемат промяната.

3. Значението на парите не се променя. Интернет се разпространява бързо, когато съдържанието е безплатно, както казват някои, но други твърдят, че някои от услугите трябва да бъдат платени. Въпреки изцяло виртуалната си същност интернет не може да промени факта, че хората имат нужда да изкарват реални пари от това, което произвеждат.

4. Правителствата и бизнесът все още говорят задочно един с друг. Интернет бизнесът носи рискове от нови монополи. Това е една от многото причини, поради които правителствата иска да защити гражданите от интернет рискове като пиратство, детска порнография и др. Според Ерик Шмид, основател на Google обаче интернет трябва да бъде оставен да се развива самостоятелно, за да процъфтява. Шмид смята, че правителствата не са готови да изместят силата на физическите лица в ерата на интернет.

Розабет Мос Кантър за Harvard Business Review

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ