Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Анализатори: Пазарът на дигиталната реклама се възстановява с бързи темпове
След бруталната 2022 г., когато намалиха разходите си, за да се справят с инфлацията, и 2023 г., характеризираща се с уволнения и съкращения на разходите, водещите компании за дигитална реклама отново започнаха да растат със здравословен темп, съобщи CNBC.
Мета, Snap и Google докладваха резултати за първото тримесечие на 2024 г. тази седмица, като ръстът на приходите надхвърли прогнозите на анализаторите и то с темпове, невиждани от поне две години. Финансовите им резултати се дължат основно на подобрения в рекламния им бизнес.
Компаниите навлязоха в сезона на отчетите в благоприятна позиция, тъй като цифрите им ще бъдат сравними с исторически слабите периоди. Но инвеститорите и анализаторите бяха предпазливи в очакванията си, като се има предвид политическата и икономическата нестабилност на различни пазари по света и продължаващите предизвикателства, породени от високите потребителски цени.
Meta, която първа в групата отчете резултатите си, успокои някои страхове в сряда, показвайки 27% скок на приходите за първото тримесечие до 36,5 млрд. долара. За компанията майка на Facebook това е най-силният темп на растеж от 2021 г. насам.
"Когато Мета беше в тъмните си дни преди две години, компанията знаеше какво трябва да направи, за да се върне на правилния път", написаха анализаторите от Bernstein в бележка след отчета за приходите. "За тяхна чест Мета защити ядрото."
Тази тъмна епоха се определяше от комбинацията от макроикономически предизвикателства и Apple
Промяната в защитата на личните данни в iOS, която затрудни компаниите за социални медии да насочват реклами към потребителите. Meta загуби две трети от стойността си през 2022 г. и беше принудена да намали драстично броя на служителите си.
Meta реагира, като с помощта на големи инвестиции в изкуствен интелект преустрои рекламната си система, за да може да предоставя стойност на марките въпреки блокадата, наложена от Apple. През 2023 г. акциите на Meta почти се утрояват.
Макар че резултатите на компанията за първото тримесечие надминаха прогнозите, акциите се сринаха в четвъртък, след като главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг съсредоточи коментара си след отчета върху многобройните начини, по които Meta харчи пари в области извън рекламата, а именно метавселената.
"Исторически сме наблюдавали голяма волатилност на акциите ни по време на тази фаза от продуктовата ни книга, когато инвестираме в мащабирането на нов продукт, но все още не го монетизираме", каза Зукърбърг по време на разговора за приходите късно в сряда.
Анализаторите на Bernstein, които препоръчват закупуване на акциите, заявиха, че приходите от реклама на Meta са се дължали на силни позиции в областта на онлайн търговията, игрите, развлеченията и медиите и че търсенето на реклама в Китай "е останало силно". Meta се е възползвала от рязкото увеличаване на разходите на китайските търговци на дребно с намаления като Temu и Shein.
"Без да звучи прекалено религиозно, или вярвате в Зук, или не, а ние вярваме", пишат анализаторите.
Положителни резултати
В четвъртък Alphabet съобщи за приходи от реклама за първото тримесечие в размер на 61,66 млрд. долара, което е с 13% повече от предходната година, а приходите от реклама в YouTube са скочили с 21% до 8,09 млрд. долара. Компанията като цяло отбеляза ръст от 15%, което е последният показател, наблюдаван през 2022 г., а акциите се повишиха с 10% в петък, което е най-рязкото повишение от 2015 г. насам.
По време на тримесечния разговор с инвеститорите финансовият директор на Alphabet Рут Порат заяви, че компанията е "много доволна" от динамиката на рекламните си бизнеси.
Анализаторите от Citi написаха в бележка в петък, че по-широката рекламна среда "очевидно се засилва", посочвайки ускоряването на растежа в рамките на Google Search и YouTube.
"Резултатите за първото тримесечие са положителни за акциите на Alphabet", пишат анализаторите, като запазват препоръката си за покупка.
Акциите на Snap се покачиха с 28% в петък, след като компанията отчете 21% увеличение на приходите до 1,19 млрд. долара, което е най-силният ръст от две години насам. През всяко от последните шест тримесечия продажбите на Snap или са нараствали с едноцифрени числа, или са намалявали.
Компанията заяви, че наблюдава ускоряване на търсенето на рекламната си платформа и се възползва от подобрената оперативна среда, според писмото до инвеститорите.
Анализаторите на Deutsche Bank написаха в доклад в петък, че Snap е постигнала "така необходимия" резултат и че рекламният ѝ пакет се е върнал на правилния път. Анализаторите, които имат рейтинг "купува" за акциите, заявиха, че инвеститорите изглеждат "най-окуражени от инвестициите в рекламната платформа, които са все по-обещаващи".
Въпреки повишението, акциите на Snap все още са с 14% по-ниски за годината.
Инвеститорите ще получат по-ясна представа за пазара на дигитална реклама през следващата седмица, когато Pinterest
във вторник, заедно с Amazon, която се превърна в гигант в областта на онлайн рекламите. Reddit
ще го последва на 7 май, като ще отчете приходи за първи път след първичното публично предлагане на компанията за социални медии през март.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.