Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Бизнес перспективи: Треска за митнически складове тресе САЩ

Компаниите, които внасят стоки в Съединените щати от Китай, бързат да превърнат складовете си в съоръжения, освободени от митническите тарифи на президента Доналд Тръмп, докато не са готови да продават стоките.
САЩ разполагат с над 1700 митнически склада – съоръжения, където вносните стоки могат да се съхраняват без незабавно плащане на мита, като например тарифите от 30% върху доставите от Китай. Такива ставки се плащат само когато стоките напуснат митническия склад, което позволява на бизнеса да управлява средствата по-ефективно във време на изключителна нестабилност на търговската политика, пише Ройтерс.
Треската за митнически складове показва очакванията на някои играчи на пазара, че повишените американски тарифи ще бъдат само краткосрочна политика от администрацията на Тръмп.
Поради търговската война на Тръмп, много от тези митнически складове вече са с пълен капацитет, а цените на пространството в тях са скочили драстично, твърдят четирима източници от индустрията пред Ройтерс. Това е накара компаниите да подадат заявление до Митническа и гранична защита на САЩ за разширяване на митническото пространство.
Базираната в Юта фирма за изпълнение на поръчки LVK Logistics, например, е в процес на въвеждане на митнически складове в отговор на тарифите“, каза главният изпълнителен директор Маги Барнет пред Ройтерс, добавяйки, че очаква процесът да отнеме от три до четири месеца.
„Можете да въведете митнически складове горе-долу навсякъде“, коментира Крис Роджърс, който ръководи екипа за изследване на веригата за доставки в консултантската компания S&P Global Market Intelligence. „Това е свързано с пари и отнема време, но ако сте голяма компания и очаквате тарифите да останат високи за продължителен период, можете да преобразувате (съществуващите) пространства в митнически складове.“
Митническа политика на Тръмп, която периодично се променя, доведе до повишение на митата върху китайските стоки до 145% през април, преди те отново да бъдат намалени до 30% за период от 90 дни след преговори между американски и китайски представители в Швейцария.
„Много компании, които внасят от Китай – не само базирани в Китай, но и вносители от САЩ. се възползват от митническите складове, за да си улеснят паричния поток“, каза Синди Алън, консултант по корабоплаване в Trade Force Multiplier и бивш изпълнителен директор на FedEx Logistics.
„Това не им спестява непременно пари, тъй като митата трябва да се плащат, когато стоките се изтеглят от склада. Но позволява на компаниите да плащат мита на по-малки вноски, когато се продават“, добави тя.
Митническа и гранична служба (CBP) заяви, че е забелязала засилен интерес към използването на митнически складове за продължаващо спазване на новите разпоредби и изпълнителни заповеди.
„Безпрецедентна треска за складове“
В началото на 2024 г. цената на наемане на складови площи под митнически контрол е била приблизително два пъти по-висока от стандартните цени за съхранение, но от началото на 2025 г. тя се е повишила до четири пъти по-висока, според данни на WarehouseQuote.
„Тази треска за складове под митнически контрол, за да се облекчи паричният поток, е безпрецедентна“, каза Алън.
По време на първата администрация на Тръмп много компании просто приеха митата срещу Китай. Но това означаваше, че фирмите плащаха повече за продължителен период от време, като същевременно бяха принудени да инвестират в алтернативни източници на Китай. Вносителите „не искат да повтарят грешките от миналото“, коментира Алън.
Създаването на нови складове под митнически контрол може да бъде рисковано, тъй като Съединените щати може да се върнат към по-високи тарифи, след като 90-дневната пауза приключи.
Владимир Дуршпек, съосновател на компанията за складиране и съхранение CargoNest, базирана във Венеция, Флорида, заяви, че обмисля добавянето на трети склад под митнически контрол към активите си, докато преговорите за тарифите на САЩ не приключат.
„Това, което не искаме да правим, е да бързаме с осигуряването на повече капацитет, защото тогава нещата се променят“, каза той.
Базираната във Фримонт, Калифорния, компания за съхранение DCL Logistics не е направила окончателни планове за митническо пространство, защото „не е ясно дали търсенето ще остане толкова високо“, каза главният директор по приходите Брайън Ту.
„Докато много складове успеят да постигнат митнически статус в момента, тези допълнителни тарифи може да са изчезнали и търсенето на митническо пространство може да не е налице“, заяви Джейкъб Роузбъроу, директор маркетинг в WarehouseQuote.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.