Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Boeing коригира нагоре 20-годишната си прогноза
![Boeing коригира нагоре 20-годишната си прогноза](/media/271/gettyimages-2179899710-594x594-1-~1.l.webp)
Boeing заяви, че очаква индийските и южноазиатските авиокомпании да добавят 2835 търговски самолета към своя флот през следващите 20 години, четирикратно увеличение спрямо настоящите нива, тъй като нарастващата средна класа и здравият икономически растеж стимулират пътуванията, предаде Ройтерс.
Предишната 20-годишна пазарна прогноза на американския производител на самолети, публикувана миналата година, беше за 2705 самолета.
„Хората ще имат по-голям достъп до въздушен транспорт, а авиокомпаниите в региона ще се нуждаят от модерен горивно-ефективен флот, за да отговорят на повишеното търсене през следващите две десетилетия“, каза Ашвин Найду, управляващ директор на търговския маркетинг на Boeing за Индия и Южна Азия.
Производителят на самолети изчисли във внимателно наблюдаваната прогноза, че превозвачите в двата региона ще приемат доставки на 2445 самолета с един коридор, което представлява приблизително девет от десет доставки, докато размерът на широкофюзелажния флот ще се учетвори след добавянето на 370 самолета.
Освен това се очаква въздушният трафик в региона да нараства с повече от 7% годишно до 2043 г.
Индия е третият по големина вътрешен авиационен пазар в света след САЩ и Китай и също така е най-бързо развиващият се пазар.
Индийските авиокомпании имат около 1800 самолета, поръчани от глобалните производители на самолети и са планирали да получат доставка на 130 самолета тази година, според данни от базираната в Обединеното кралство Cirium Ascend.
Въпреки това, авиокомпаниите по света се борят да осигурят самолети навреме, тъй като веригата за доставки създава натиск при Boeing и Airbus.
Доставките на Boeing спаднаха през 2024 г. до най-ниското ниво от пандемията COVID-19 отчасти поради продължителната парализираща стачка, но производителят на самолети заяви миналия месец, че постига напредък в увеличаването на производството на самолети. Междувременно Airbus не успя да постигне целта си за 2024 г.
Индийската авиационна индустрия също е изправена пред предизвикателства като валутен натиск, нестабилност на цените на самолетното гориво, по-ниски цени на самолетните билети от средните за света и дисбаланс в пазарния дял на дълги разстояния в сравнение с чуждестранните превозвачи,според Boeing.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.