Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Енергия от най-висок клас
От извличането и производството на суров петрол, през рафинирането и трансформацията, до висококачествени продукти – „Ромпетрол“ вече 40 години следва този ритъм на визията си да бъде неизчерпаем източник на енергия. У нас компанията започва дейност през 2002 година, представена от „Ромпетрол България“ ЕАД.
Трима мениджъри на различни позиции и дългогодишни служители на „Ромпетрол България“ споделят своя опит и своята гледна точка за най-важните постижения и бизнес развитието на компанията през тези 20 години от стъпването ù на пазара у нас. „Ромпетрол България“ ЕАД е дъщерно дружество на групата „KMG Интернешънъл“. Компанията има активна мрежа от 60 бензиностанции в цялата страна и предлага на клиентите си в България качествени горива по европейски стандарти, произведени в румънската рафинерия „Петромидия“. С повече от 6000 служители, „KMG Интернешънъл“ е важен играч в Черноморския регион и Средиземноморието с дейност на 11 основни пазара. Групата е собственост на KazMunayGas, националната петролна и газова компания на Казахстан.
За да постигнеш нещо голямо, трябва да правиш малки неща всеки ден
Христо Тончев, мениджър Продажби на едро. Работи в компанията от 5 години
Снимка: Личен архив
Безупречна репутация като доставчик на висококачествени горива, стабилно нарастване на клиентската база през годините и квалифициран и сплотен екип – това са най-важните постижения на „Ромпетрол България“ ЕАД, откакто е на българския пазар. Нашият бизнес по принцип е доста рутинен. За да постигнеш големи неща, не е нужно да направиш нещо голямо. Трябва да правиш малки неща всеки ден. И ние точно това правим. Защото малките неща имат значение за клиентите. Понякога те са „черешката на тортата“, а друг път са „малкото камъче в обувката“.
Конкурентни предимства
Нашата идентичност на пазара се определя от ключовото ни предимство – високото качество на продуктите ни. В България предлагаме основно бензин, дизелово гориво и газ пропан-бутан, произведени в собствената ни Рафинерия ПЕТРОМИДИЯ в румънския град Констанца. В Румъния, заради по-студения климат през зимния период, нормативните изисквания към дизеловото гориво по отношение на ГТФ (гранична температура на филтруемост) са по-строги от тези в България – типичните стойности за ГТФ на нашия дизел през зимните месеци са под минус 20С. Освен това фирмената ни политика е да продаваме на нашите бензиностанции само „адитивирани горива“ EFIX ДИЗЕЛ и EFIX БЕНЗИН, съдържащи добавки за подобряване на изгарянето и понижение на вредните емисии. В бензиностанциите „Ромпетрол“ не правим компромиси с качеството и не продаваме течни горива без добавки.
***
Брандът се утвърди едновременно на пазара на едро и на дребно
Мартин Юлианов мениджър Финанси и бюджети. Работи в компанията от 13 години
Едно от най-важните постижения на компанията е установяването ù като доверен и надежден независим вносител на горива на българския пазар. Нашите клиенти разчитат на нашия професионализъм и доказаното постоянно високо качество на предлаганите продукти. Друго не по-малко по значимост постижение е изграждането на верига от бензиностанции, което прави бранда „Ромпетрол“ разпознаваем не само на пазара на едро, а и на пазара на дребно.
Факторите за успех
Като вносител на горива един от основните фактори, които влияят върху представянето на „Ромпетрол България“, е международната конюнктура на пазара на горива. Динамиката на средиземноморските котировки на петролните деривати невинаги съвпада с ценовата динамика на местния пазар, което поставя интересни предизвикателства пред компанията. В ситуация на ниски маржове „Ромпетрол България“ търси по-голяма стабилност чрез диверсификация на бизнеса. Присъствието едновременно на пазара на едро и на дребно помага на компанията да бъде по-устойчива на сътресенията, продиктувани от неочаквани външни фактори. Последните няколко години са много трудни за петролния бранш, както и за всички останали сфери на икономиката.
Стратегията, която започнахме и ще продължим да следваме и в бъдеще, е да наблегнем на подобряване и разширяване на портфолиото на предлаганите съпътстващи продукти и услуги в бензиностанциите „Ромпетрол“. Така затвърждаваме нашия стремеж да осигурим на клиентите комплексна услуга – освен да заредят автомобила си с висококачествени горива, те могат да отдъхнат в уютна обстановка от забързаното ежедневие, да се насладят на чаша ароматно кафе и да продължат деня си, заредени с положителна емоция. За „Ромпетрол“ ключов фактор за успех е и развиването на потенциала на служителите. Екипът от професионалисти, който сме изградили в „Ромпетрол България“ през годините, е много разнообразен. Участието на хора на различна възраст, с различни интереси, различни идеи прави екипа много по-гъвкав, креативен и готов да се справя с предизвикателствата.
Изградената корпоративна култура насърчава сътрудничеството между звената, взаимната подкрепа и менторството. Това подпомага изграждането и израстването на служителите, а вследствие на това и на организацията като цяло.
***
Доверието на потребителите е най-важният ни актив
Николай Генчев оперативен и технически координатор (Петролна база Русе). Работи във фирмата от 8 години
„Ромпетрол България“ стартира бизнеса си у нас с Петролна база Русе и няколко бензиностанции. С настойчивостта и умело планираната развойна политика на мениджмънта само за няколко години беше изградена голяма верига от добре оборудвани и отговарящи на всички съвременни критерии бензиностанции. Паралелно с това модернизацията и увеличаването на оперативните обеми на петролната база, както и гъвкавият подход към цялостния процес създават една работеща система, доказала през годините своята ефективност.
Добре развитият маркетинг и откритият подход към клиента е друг ключов елемент в цялостната политика на компанията, което обяснява и натрупването на един от най-важните активи към този момент, а именно доверието на българския потребител.
Гаранти на качество
Най-точният подход за гарантиране на високо качество на предлаганите продукти има два аспекта. Първо, необходимостта от непрекъснат мониторинг на целия процес, включващ производство, доставка, съхранение и дистрибуция на предлаганите продукти. Тази дейност е организирана много добре в нашата компания и като цяло е изключително ефективна.
Вторият аспект е свързан с използваното технологично оборудване и контрола на дейностите в нашата петролна база в Русе, която е основно звено както по снабдяването с горива на веригата бензиностанции, така и за търговията на едро към външни клиенти.
Със задоволство мога да отбележа, че Петролна база Русе, е един добре изграден, оборудван и поддържан данъчен склад с прилежащо пристанище, отговарящ на всички съвременни изсквания на българското и европейското законодателство. Съществуващите транспортни връзки (авто, жп и речен транспорт) осигуряват необходимата независимост по отношение на доставките и експедицията на предлаганите продукти. Разполагаме със системи за блендиране на дизелово гориво с биодизел, за маркиране на дизелово гориво с цел „бункероване на кораби“, както и за влагане на собствени добавки EFIX, кaто използваме най-добрите в тази сфера софтуерни продукти. Получаването на адекватна информация за текущите параметри на продуктите в реално време и пълното автоматизиране на процесите от своя страна също гарантира до голяма степен за качеството на експедираните горива.
Важно е да се отбележи и абсолютната ангажираност на ръководството на компанията по отношение на капиталовите разходи и всички надграждащи политики в това отношение. Изпълняваните всяка година проекти по увеличаване на оперативните възможности, както и модернизацията на съществуващите технологични системи в Петролната база на „Ромпетрол“ в Русе дават допълнителен тласък за достигане на високите критерии, които сме си поставили.
Мина Делева. Текстът е публикуван в осмото годишно издание на Мениджър "Първите в бизнеса"
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.