Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|GLOBUL обяви финансови резултати

Приходите от мобилен интернет на GLOBUL за второто тримесечие на годината имат ръст от 31% спрямо същия период на 2013 г. Това посочва компанията в последен отчет на финансовите й резултати.
Към края на тримесечието общият брой на клиентите на GLOBUL е надминал 4 милиона души в България. Той е с 2% повече в сравнение с второто тримесечие на миналата година. Проникването на мобилните услуги в страната се оценява на над 140%.
Общите приходи на GLOBUL за второто тримесечие на 2014 г. обаче са намалели - със 7,6% в сравнение на същия период от предходната година. Това се дължи най-вече на по-ниските продажби на мобилни устройства и намалението на цените за терминиране, коментира компанията.
Приходите й от услуги имат спад от 5,5% на годишна база, най-вече поради засиления регулаторен натиск по отношение на цените за терминиране роуминг. Ако се изключат приходите от терминиране и роуминг, приходите от услуги на GLOBUL за второто тримесечие на 2014 г. са с 0,4% по-ниски спрямо същия период на миналата година.
Печалбата на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) е намаляла с 8% спрямо същия период на миналата година, най-вече поради еднократния ефект от отстъпки. Ако не се има предвид този еднократен ефект, тя е с 2,3% по-висока, благодарение на по-ниските разходи за маркетинг, продажби и администрация в телекома.
Показателят за печалбата на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи на компанията отбеляза понижение от 0,2 процентни пункта, в сравнение с второто тримесечие на 2013 г.
Клиентите на абонаментните програми на GLOBUL са се увеличили до 2,8 милиона. Те са с 3,4% повече от същия период на миналата година и почти 70% от всичките 4 милиона активни клиенти на оператора.
В резултат на продължаващата тенденция за миграция на потребителите от предплатени услуги към услуги на договор броят на потребителите на предплатените услуги е намалял с 1,1%. Абонатите на услугите за мобилен пренос на данни са се увеличили с 37% на годишна база. Абонатите на фиксираните услуги на оператора са продължили да отбелязват стабилен ръст и в края на периода са били почти 270 000.
Средното месечно потребление на клиент за периода е останало без изменение спрямо второто тримесечие на 2013 г., докато средният приход от потребител е намалял до 11 лв., или с 6% по-малко, отново най-вече заради по-ниските цени за терминиране.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Digital age: Техно пробиви и открития
Технологии |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |OpenAI детронира SpaceX като най-ценната частна компания в света с оценка от 500 млрд. долара
Компании |Парламентът ще обсъди на първо четене изменения в Закона за държавния бюджет
Политика |Ледниците в Швейцарските Алпи са намалели рязко за последните 12 месеца
Наука и Здраве |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.