Изолираните усилия на компаниите не могат да доведат до промяната, от която се нуждае планетата

Изолираните усилия на компаниите не могат да доведат до промяната, от която се нуждае планетата

Телекомуникационната индустрия представлява сложна мрежа от участници, които работят в синхрон, за да разработват динамични пазарни решения за клиентите. Приемането на стратегията „go-to-ecosystem“ като подход означава сътрудничество между доставчици на софтуер, доставчици на услуги и допълващи се бизнеси, за да предложат цялостно и интегрирано решение на тяхната споделена целева аудитория. Такъв подход позволява на всеки партньор да използва своята експертиза, да разшири обхвата на пазара и да достави най-доброто изживяване на клиентите в рамките на споделената партньорска екосистема.

В свое интервю Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel България, посочи, че телекомите трябва да преосмислят начина, по който създават стойност за клиентите, като започнат да използват „go-to-ecosystem“ бизнес модели, базирани на платформи, когато е възможно. Един от примерите, които Кинг даде за значението на екосистемно ориентирания подход, е по линия на устойчивостта: „Телекомите все повече приоритизират екологичните инициативи, но те няма как да се случат без подкрепата на цялата екосистема. Например, дори ако един телеком реши да използва изцяло възобновяеми енергийни източници, въздействието върху околната среда ще е значително по-малко, отколкото ако цялата индустрия го направи. Колокацията и споделянето на ресурс в определени региони между повече играчи е една от причините в подкрепа на това твърдение, защото няма как да постигнем истинска „зелена мрежа“ сами. Изолираните усилия не могат да доведат до промяната, от която се нуждае планетата – те трябва да са част от колективно начинание на доставчици, другите оператори и държавата.“

Друг пример в създаването на допълнителна стойност за клиентите е пускането на услуга като Yettel TV, която разчита на 5G и включва стрийминг услуги от други компании, което превръща услугата  в пълноценна дигитална екосистема.

„За да функционира всяка екосистема, тя трябва да е подкрепена от солидна инфраструктура. Yettel TV се предоставя от нашата 5G мрежа чрез услугата FWA (фиксиран безжичен достъп) или домашен интернет, която вече има сериозна потребителска база. Инсталирането на телевизията ни се случва чрез Smart TV Box, който може да превърне всеки телевизор с HDMI изход в смарт. Yettel TV предлага разнообразни функции като връщане назад на съдържание от последните седем дни, опции за пауза и селективен запис на съдържание, заедно с това поддържайки и иновативни функции като интелигентно представяне на съдържанието и подредба на сериали по формулата на стрийминг услугите“, обяснява Кинг.

Главният изпълнителен директор на Yettel посочва още, че навлизането на 5G мрежата с обещанието за високи скорости, висок капацитет и ниска консумация на енергия е движещата сила за преминаването на телекомуникационната индустрия към икономика, ориентирана към устройствата и хиперсвързаността.

Към днешна дата 5G мрежата на Yettel покрива повече от 280 населени места, а над 65% от портфолиото на телекома се състои от устройства, които поддържат новата технология.

„Наблюдаваме значителен ръст на мрежовия трафик и използването на данни главно благодарение на широкото ни портфолио от абонаментни планове с неограничени мобилни данни. Почти половината от абонатите ни избраха тези тарифи, които вече представляват 90% от целия трафик в мрежата“, каза главният изпълнителен директор на Yettel България. Той допълни още, че  абонатите на телекома  възприемат все по-добре и  технологията VoLTE заради отличното качество на разговорите, което тя дава. Операторът отчита, че над 64% от всички разговори на своите клиенти се осъществяват именно чрез VoLTE.  „Продължаваме да разширяваме тази услуга към повече мрежи и държави, за да отговорим на очакванията на нашите клиенти. От юли вече предлагаме услугата и при провеждане на разговори в роуминг в избрани мрежи в страни като Гърция, Чехия, Румъния, Финландия и Естония“, посочва още в интервюто Джейсън Кинг.

Отговорността на компанията и нейните усилия да предлага свързаност на отлично ниво и високо качество на мрежата бяха високо оценени и тази година с  шестия пореден сертификат Best in Test от независимата организация за сравнителен анализ umlaut, част от Accenture. „Надминахме миналогодишното си представяне, като получихме 940 от 1000 възможни точки в сравнение с 927 точки през миналата година. Този впечатляващ резултат ни нарежда сред най-добрите 25% от мобилните мрежи, тествани от umlaut в световен мащаб между 2022 г. и 2023 г., за втора поредна година“, отбелязва главният изпълнителен директор на Yettel България.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ