Дилемата "продукти от устойчива марка или по-евтините им варианти"

Дилемата продукти от устойчива марка или по-евтините им варианти

Дилемата "продукти от устойчива марка или по-евтините им варианти"

Испанските потребители са разкъсани между това да купуват продукти от устойчива марка или по-евтините им варианти, предвид ескалацията на цените през последните месеци. Такова заключение може да се направи от различни наскоро публикувани проучвания, предава cincodias.elpais.com

66% от испанците биха искали да направят повече за планетата и околната среда, но разходите за живот им пречат да го направят, показват данни от проучването Connecting with eco-conscious consumers, проведено от Kantar чрез 9000 анкети, направени в девет държави. То също така посочва, че 55% от анкетираните в световен мащаб, които купуват годни за консумация продукти от устойчива марка, вече са променили навиците си или възнамеряват да сменят тези продукти с неекологични такива по икономически причини.

Цифрите са в съответствие с показаните от El cliente sostenible, доклад, изготвен от PwC и Uncommon въз основа на проучване сред повече от 1000 испански потребители. В него се посочва, че повече от 65% биха увеличили потреблението на устойчиви продукти, ако имаха "разумни цени". "Независимо от състоянието на профилите, тоест ако са повече или по-малко информирани, и способността им да харчат за устойчиво потребление, всички те посочват цената като основна бариера за промяна", се допълва в текста.

В доклада "Храна в обществото след пандемията на 21-ви век: решение за храна" (2022), изготвен от CEU Alimentación y Sociedad University Research Institute в сътрудничество с фондация Mapfre, се отбелязва, че от почти 2000 анкетирани испанци, само 23,6% декларират голямо или достатъчно добро желание да плащат повече за този тип продукти.  

"Инфлацията прави потребителите по-чувствителни към цените, но може да бъде и лост за прилагане на по-отговорни потребителски навици и преразглеждане на някои не толкова устойчиви, но дълбоко вкоренени навици. В този контекст може да се предвиди, че кръговата икономика и моделът на отговорно пазаруване ще придобият сила пред импулсивното потребление", казва Анхел Перес, управляващ партньор на Transcendent, консултантска компания, специализирана в социалното въздействие на бизнеса.

Горните данни контрастират с тези, събрани от консултантската компания за недвижими имоти CBRE за нейното проучване Live, Work and Buy, проведено сред 20 000 потребители в международен план, 1000 от които испанци. Запитани за навиците им за пазаруване, 49% от испанските респонденти заявяват, че са избрали да купуват устойчиви продукти, дори и да са по-скъпи, което е с четири пункта повече от средното за света и Европа.

За да определи дали устойчивите продукти имат по-висока цена, най-голямата потребителска организация в Испания (OCU) проведе проучване, за което събра цените на 34 семейства основни продукти – храни, аптеки и козметика – налични в органичен и конвенционален формат в 22 вериги супермаркети (18 общи и 6 специализирани в този вид продукт). Един от изводите на потребителската организация е, че органичните пресни храни струват средно два пъти повече от неорганичните. Опакованите от своя страна струват с 51% повече от тези на водещата марка и със 154% повече от тези на "белите марки" (собствен продукт на супермаркетите). Друг от изводите е, че 54% от потребителите нямат достъпни алтернативи за по-щадяща околната среда консумация.

Един от изводите на потребителската организация е, че органичните пресни храни струват средно два пъти повече от неорганичните. Опакованите от своя страна струват с 51% повече от тези на водещата марка и със 154% повече от тези на частните марки. Друг от изводите е, че 54% от потребителите нямат достъпни алтернативи за практикуване на консумация, която е по-щадяща околната среда. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ