Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Руски авиокомпании започнаха да спират самолетите си заради липсата на пътници и резервни части

13 от най-големите руски авиокомпании започнаха да спират самолетите си заради липсата на пътници и резервни части. Това съобщиха местни медии, като се позовават на списъка на операторите, одобрени за търговски превози, съставен от Федералната агенция за въздушен транспорт.
От октомври 2023 г. до юни 2024 г. броят на самолетите с валиден сертификат за летателна годност (CAW) е намалял до 693 машини. Документът, който потвърждава, че самолетът е в добро състояние и може да лети, се изтегля, ако по една или друга причина не лети 180 дни.
Престоят на самолетите се обяснява със съществуващия излишък на флота на руските авиокомпании, както и с продължаващата двойна регистрация на някои от тях, което не им позволява да летят зад граница. По вътрешните маршрути няма нужда от такова количество оборудване,а излишният капацитет на машини като Боинг-747 с 522 места на борда, не се търси по повечето вътрешни руски маршрути, поясняват експерти.
Според старши директора по корпоративни рейтинги в Expert RA Елина Кулиева броят на самолетите, които не работят, нараства поради трудностите при поддръжката и ремонта на вносни самолети. Повечето от тези самолети ще бъдат извадени от експлоатация по-късно от планираното поради отлагането на доставките на ново руско оборудване, а недостигът на персонал и трудностите с производството на компоненти забавят процеса на подмяна и активното стартиране на местната авиационна индустрия.
Председателят на Комитета по икономическа политика на Съвета на федерацията Андрей Кутепов и неговият заместник Мурат Хапсироков вече предложиха да се даде възможност на местните промишлени предприятия да произвеждат неоригинални резервни части за самолети. Става дума а възможността да се стартира сегмент за производство на неоригинални части за самолети, чийто пазар е развит в САЩ и Китай, което позволява намаляване на зависимостта от оригинални компоненти, които не влияят на безопасността.
Според авторите на инициативата китайските и иранските доставчици на части, чийто монтаж сега е разрешен от властите, имат привилегии в сравнение с местните предприятия.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Пазарите в САЩ тръгват нагоре, след като Тръмп охлади напрежението с Китай
Икономика |Астрономи са заснели за първи път две черни дупки, които се въртят една около друга
Любопитно |САЩ призовават Китай да освободи 30 лидери на влиятелна нелегална църква
Свят |СЗО: Бързо нараства антибиотичната резистентност в света
Наука и Здраве |Мозъчният тръст Bruegel: Европа е купила от САЩ оръжия за рекордните 76 милиарда долара през 2024 г.
Бизнес |Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Техники за успех |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 13 до 19 октомври
Хороскоп |Владимир Путин въведе мораториум върху държавните субсидии за горива до май 2026 г.
Свят |ДПС-Ново начало печели изборите за общински съветници в Пазарджик
България | Общество |Плащат ли богатите достатъчно високи данъци?
Икономика |Светът на парите: Доминацията на дигиталния долар е зов за събуждане в еврозоната
Финанси |Все повече домакинства в Нидерландия разполагат с активи над 1 милион евро
Икономика |Франция има ново правителство
Политика |

Коментари
Няма въведени кометари.