Руски авиокомпании започнаха да спират самолетите си заради липсата на пътници и резервни части

Руски авиокомпании започнаха да спират самолетите си заради липсата на пътници и резервни части

13 от най-големите руски авиокомпании започнаха да спират самолетите си заради липсата на пътници и резервни части. Това съобщиха местни медии, като се позовават на списъка на операторите, одобрени за търговски превози, съставен от Федералната агенция за въздушен транспорт.

От октомври 2023 г. до юни 2024 г. броят на самолетите с валиден сертификат за летателна годност (CAW) е намалял до 693 машини.  Документът, който потвърждава, че самолетът е в добро състояние и може да лети, се изтегля, ако по една или друга причина не лети 180 дни. 

Престоят на самолетите се обяснява със съществуващия излишък на флота на руските авиокомпании, както и с продължаващата двойна регистрация на някои от тях, което не им позволява да летят зад граница. По вътрешните маршрути няма нужда от такова количество оборудване,а излишният капацитет на машини като  Боинг-747 с 522 места на борда, не се търси по повечето вътрешни руски маршрути, поясняват експерти.

Според старши директора по корпоративни рейтинги в Expert RA Елина Кулиева броят на самолетите, които не работят, нараства поради трудностите при поддръжката и ремонта на вносни самолети. Повечето от тези самолети ще бъдат извадени от експлоатация по-късно от планираното поради отлагането на доставките на ново руско оборудване, а недостигът на персонал и трудностите с производството на компоненти забавят процеса на подмяна и активното стартиране на местната авиационна индустрия. 

Председателят на Комитета по икономическа политика на Съвета на федерацията Андрей Кутепов и неговият заместник Мурат Хапсироков вече предложиха да се даде възможност на местните промишлени предприятия да произвеждат неоригинални резервни части за самолети. Става дума  а възможността да се стартира сегмент за производство на неоригинални части за самолети, чийто пазар е развит в САЩ и Китай, което позволява намаляване на зависимостта от оригинални компоненти, които не влияят на безопасността.

Според авторите на инициативата китайските и иранските доставчици на части, чийто монтаж сега е разрешен от властите, имат привилегии в сравнение с местните предприятия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ