Сушата е намалила с близо една трета морския трафик през Панамския канал

Сушата е намалила с близо една трета морския трафик през Панамския канал

Броят на корабите, преминаващи през Панамския канал, е намалял с 29 на сто миналата година в сравнение с предходната година заради сушата, съобщи органът, управляващ плавателния канал, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Според данни, предоставени от Управата на Панамския канал, около 9944 кораба са преминали през този морски път през финансовата 2024 г. в сравнение с 14 080 кораба през предходната година.

Стоки с обем 423 млн. долара са транзитирани през канала, което е със 17 на сто по-малко от 511 млн. тона през предходната година, съобщи Управата на канала.

Финансовата година продължава от 1 октомври до 30 септември на следващата година.

Повечето от корабите, преминали през канала през миналата година, са контейнеровози (2773), химикаловози (1808), газовози (1561) и кораби за насипни товари (1278).

Намаляването на броя на транзитните преминавания се дължи на мерките, въведени от Управата на Панамския канал в края на 2023 г., за справяне с недостига на вода поради сушата.

Управата на Панамския канал  все още не е оповестила оборота си за последната финансова година. 

За разлика от Суецкия канал, Панамският канал работи с прясна вода от две изкуствени езера, чието ниво е спаднало значително поради липсата на валежи.

Този недостиг е довел до намаляване на броя на ежедневните преминавания на кораби от 38 на 22, въпреки че през последните месеци ситуацията се нормализира с настъпването на дъждовния сезон в латиноамериканската страна.

Отговорните лица, управляващи канала, прогнозират рекордни приходи от 5,623 милиарда долара през 2025 г., с около 13 900 кораба и 520 милиона тона товари.

Дългият 80 километра Панамски канал е открит от САЩ на 15 август 1914 г. Оттогава през него са преминали повече от 1,2 милиона кораба. Основните маршрути минават от Азия до Източното крайбрежие на САЩ. 

Кораби от САЩ, Китай, Япония и Южна Корея са основните ползватели на Панамския канал, на който се пада около 5 на сто от глобалната морска търговия. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ