Все повече търговци на дребно в САЩ приемат политики „без връщане“ или „запази“ стоката

Все повече търговци на дребно в САЩ приемат политики „без връщане“ или „запази“ стоката

Все повече търговци на дребно в САЩ приемат политики „без връщане“ или „запази“ стоката

Тази година 59% търговци на дребно предлагат така наречените политики за „без връщане“ или „запази“ за нежелани продукти, чиито разходи за връщане надвишават тяхната стойност. Това показват данни на фирмата за услуги за връщане goTRG, която анкетира 500 ръководители в 21 големи търговци на дребно, включително Walmart и Amazon.com, предава Ройтерс.

Миналата година 500 изпълнителни ръководители на дребно казаха, че 26% от компаниите имат такива политики, каза главният изпълнителен директор на goTRG Сендер Шамис, чиято компания отчита, че Walmart е сред неговите клиенти. Компанията обаче не разкрива броя на компаниите, включени в миналогодишното проучване, уточнява агенцията. 

Тъй като търговците на дребно възприемат технология за изкореняване на излишните разходи, все повече възприемат политики без връщане за определени онлайн покупки, каза Шамис, който отказа да назове компаниите, които ги използват. Тази информация "не е нещо, което търговците на дребно искат да огласят" поради опасения, че политиките им могат да бъдат злоупотребени от купувачите, каза той.

Неотчетените досега резултати от проучването показват, че се очаква купувачите в САЩ да върнат празнични покупки на стойност 173 милиарда долара в САЩ тази година, 28% повече от миналата година, според Optoro. Фирмата помага на търговците на дребно да управляват възвръщаемостта, която обикновено нараства след предколедни разпродажби като Черен петък и Кибер понеделник и продължава след Коледа.

„Нашето завръщане Super Bowl започва в деня след Черния петък и продължава през февруари“, каза изпълнителният директор на Optoro Амена Али, сравнявайки натоварения сезон в своя сектор с едно от най-големите спортни събития в Америка.

Типичното връщане струва на търговците около $30. Връщанията източват печалбите, защото трябва да бъдат транспортирани, сортирани и препродадени, често с отстъпка или изхвърлени. Това е помогнало на почти 90% от търговците на дребно да преразгледат набор от политики тази година, каза Али. Тези промени включват също предлагане на кредит за магазина, таксуване за някои връщания и насърчаване на купувачите да върнат онлайн покупките обратно във физическите магазини. „Просто не можете да си позволите да го игнорирате“, каза тя за разходите за връщане.

Ройтерс наскоро прегледа урок на Walmart в YouTube от февруари, който помага на продавачите на пазара да задават параметри за собствените си политики за по-малко връщане.

Walmart казва, че балансира клиентското изживяване и крайния си резултат, когато обмисля размяна и връщане. Това включва тестване на начини за подпомагане на крайните продавачи да управляват разходите. Компанията нарече видеоклипа за обучение остарял и сега е етикетиран като частен.

Седемнадесет купувачи, интервюирани от Ройтерс, казват, че компании, включително Amazon.com, Chewy.com, eBay, Temu, Keurig, Wayfair и t-shirt продавачът True Classic, са им казали да не връщат стоки на стойност от около $20 до $300 - включително няколко, които са били дефектни или изпратени по грешка.

Amazon каза, че позволява на клиентите да държат артикули на „малък брой връщания като удобство и за поддържане на ниски цени“. Клиентите на Wayfair в определени случаи може да имат опцията да запазят артикули с отстъпка, според онлайн продавача на мебели. Други търговци на дребно, посочени от купувачите, не отговориха на искания за коментар.

Бясно връщане на стоки 

Процентът на възвръщаемост беше почти два пъти в сравнение с нивата преди пандемията миналата година, възлизайки на 16,5% от общите продажби на дребно в САЩ - или стоки на стойност 816,8 милиарда долара, според данни от Appriss Retail и Националната федерация на дребно.

Продавачите на бельо, спално бельо и храна бяха сред първите, които приеха политиките „без връщане“ или „запази“ поради съображения за хигиената или правила за безопасност за здравето. Продавачът на оформящо облекло Shapermint използва политиката, за да изгради лоялност, като моли купувачите да дарят артикулите или да ги подарят на приятели, каза Габриел Ричардс, директор на марката в Trafilea, която е собственик на компанията.

Практиката стана масова по време на бума на електронната търговия в началото на пандемията, когато разходите за изпращане и доставка скочиха, а складовете се пукаха по шевовете. Компаниите спряха да приемат обратно нежелани тениски, играчки за домашни любимци или мебели, които биха увеличили разходите и биха добавили резервни стоки по веригата за доставки.

В наши дни търговците на дребно претеглят цената на възвръщаемостта спрямо стойността на купувача, като е по-вероятно големите харчещи да отговарят на условията, казаха експерти.

На осем от 17 купувачи, интервюирани от Ройтерс, беше казано да пазят стоките, закупени от Amazon.com, предимно от външни продавачи. Предметите варираха от стоки с ниска стойност като бельо и дъждобран до матрак с неправилен размер.

Amazon, Shapermint и други търговци на дребно се борят с потенциални измами с технология, която им позволява да разширят услугата до доверени клиенти.

„Ние приемаме измамите много сериозно и когато лоши актьори се опитат да избегнат нашия контрол, предприемаме действия и работим с правоприлагащите органи, за да ги подведем под отговорност“, посочват от Amazon.

Усилията на някои продавачи за борба с измамите са отблъснали купувачите.

Базираната в Лос Анджелис фотографка Памела Питърс в края на миналото лято получи възстановяване на сумата за преносим климатик на стойност 300 долара, който издухваше горещ въздух - но само след като изпрати на продавача в Amazon снимка на уреда с прерязан захранващ кабел.

„Това е толкова разточително“, каза Питърс, която изхвърли устройството, преди да купи резервно устройство от друг търговец на дребно. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ