Бизнес мислене по китайски

Бизнес мислене по китайски

Бизнес мислене по китайски

Всяка голяма компания в света сега иска парче от непрекъснато нарастващите икономики на Индия и Китай. Милиони клиенти и потенциални купувачи са съсредоточени там.

Boston Consulting Group изчислява, че потребителския пазар в двете страни ще се УТРОИ до 2020 г., достигайки 10 трилиона долара.

В сайта bcq.perspectives няколко бизнес партньори от обща фирма изброяват уроците, които бизнесът може да научи от предприемачите, успели да се развият на китайския колосален пазар. Оказва се, че чужденците, които пристигат в страната и опитват да използват дисциплината на Уолстрийт, където корекциите в курса имат малко поле за грешка и са подложени на незабавни критики от анализаторите, установяват, че това може да епогрешна стратегия.

Предприемачите, свикнали с китайския и индийския пазар мислят и действат по много различен от западния начин. Тези лидери са разбрали, че традиционните калкулации за инвестиции с възвръщаемост не са много уместни. Причината е, че цялата стойност е залегнала във временната стойност на компанията, имайки предвид масивния растеж на икономиката.

Те вярват, че когато растежът е толкова динамичен, трябва да си по-бърз, по-креативен и повече готов да се учиш в крачка.

За тях създаването на стойност произлиза от доверието и свикването с неяснотата, подкрепени също от инвестиции, от талант и бързи кръгове. Китайските и индийски предприемачи не залагат на написани, програмирани и препрограмирани бизнес планове и проекции, изчислени до втората десетична запетая.

Звучи доста рисковано и е така. Но е в крак с начина на мислене и стремежите на милиони хора, които задвижват икономически растеж и консумация в тези икономики.

Амбицията и сериозните инвестиции се отплащат на предприемачите с все по-големи награди. Така се случва във времена, когато в тези многомилионни държави растежът и промяната са толкова резки, колкото никъде другаде.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ