"Галакси Инвестмънт Груп" създава нови проекти за инвеститорите от ИT и аутсорсинг индустрията

Галакси Инвестмънт Груп създава нови проекти за инвеститорите от ИT  и аутсорсинг индустрията

"Офис парк Пловдив" дава възможност на компаниите да настанят удобно своя бизнес в един от най-красивите квартали на града, казва Константин Бояджиев, директор "Бизнес развитие" в "ГАЛАКСИ ИНВЕСТМЪНТ ГРУП":

 

- Господин Бояджиев, на втората годишна аутсорсинг конференция в Пловдив стана ясно, че градът e все по-предпочитано място за инвестиции от страна на ИT и аутсорсинг индустрията. В момента в сектора са заети 5000 души в над 80 компании и се очаква през следващите години броят им да бъде удвоен. Как ще коментирате това като инвеститор, който изгражда офис сграда, специално насочена към компаниите от тези индустрии?

- След превръщането на Пловдив в индустриален център на България чрез навлизането на множество инвеститори, сега логично идват и представителите на други бизнеси. Градът ни е привлекателен за така наречената икономика на знанието заради високоразвитата образователна система с над 40 хиляди студенти, богата история и разнообразна многоезична среда. От опита на други европейски страни знаем, че най-привлекателни центрове за развитието на аутсорсинг бизнеса са не столиците, а големите градове, където няма конкуренция от финансовия сектор и държавната администрация. Както коментират и специалистите в сектора, бъдещето на индустрията определено е извън София, в градовете с концентрация на университетски центрове, с добре образовани млади хора. Пловдив е първият български град, който абсолютно целенасочено, с подкрепата на местната власт и академичната общност започва да се развива с ускорени темпове в тази насока. И накрая, но не на последно място искам да отбележа, че градът ни стана още по-привлекателен, след като беше избран за европейска столица на културата.

-  Какво мотивира "Галакси Инвестмънт Груп" да стартира инвестицията в офис сграда, съобразена с изискванията на компаниите от ИT и аутсорсинг индустрията? 

- Освен развитието на Пловдив като предпочитана инвестиционна дестинация основен фактор за решението за старт на продукта беше и експертният анализ, който показа, че един от основните проблеми, с които се сблъскват инвеститорите от ИТ и аутсорсинг компаниите в България като цяло, е липсата на достатъчно качествени офис площи с комбинация от добра локация, сградна инфраструктура и пропърти мениджмънт, които да отговарят на техните изисквания. Тепърва се съживява секторът на бизнес имотите, като инвеститорите са все по-взискателни, а проектите ще бъдат ясно таргетирани към конкретен тип наематели. Идентичен проблем има и в Пловдив. Нашият град има нужда от наистина качествени офис сгради, които да привличат инвеститорите. Очакваме проектът "Офис парк Пловдив" да даде възможност на компаниите да настанят удобно своя бизнес. Доказателство, че сме на правилен път, е фактът, че около 40% от сградата вече е заета от наематели, с които имаме сключени договори.

 - Разкажете повече за проекта, на какъв етап е строителството?

- Проектът стартира в началото на март тази година и в момента усилено строим. Сградата ще се реализира на два етапа и включва две 7-етажни сгради. Първата трябва да е готова през септември 2016 г. и тогава се очаква да посрещне първите си наематели. "Офис парк Пловдив" е с разгърната застроена площ от общо 19 350 квадратни метра и се намира в най-зеления район на Пловдив, непосредствено до парк „Отдих и култура“. Близостта до "Мол Пловдив" също е голямо предимство. Така, от една страна, хората, които работят в сградата, ще имат алтернативи как да прекарват не само работния си ден, но и свободното си време и почивките. За наемателите също има плюсове: ние предлагаме голямоформатни офиси с гъвкави пространства, отговарящи на най-високите стандарти при конкурентни нива на наемите. Общият капацитет на целия проект е да приеме около 2000 работещи в двете сгради.

- Как подобен проект ще се отрази на града?

- Липсата на големи офис площи е една от основните пречки пред влизането на големите играчи от аутсорсинг бизнеса. Вярваме, че инвестицията в нова офис сграда ще съживи икономиката в Пловдив и ще помогне за разкриването на много нови работни места и привличането на свежи инвестиции. С този проект ние участваме в изграждането на новия облик на града и на практика материализираме потенциала на Пловдив като развиваща се бизнес дестинация. Вече имаме положителен опит с бизнес наематели от "Роял сити бизнес парк", който също се управлява от нашата компания. Водещи компании като "Софика" и Scalefocus вече доказаха с избора си, че могат да разчитат на нас. 

- Има ли специфични изисквания от страна на наемателите от аутсорсинг индустрията? 

-Да, ИT и аутсорсинг компаниите имат специфични нужди при наемането на офис сгради, на които не всички проекти с такова предназначение в България отговарят. Най-важната е свързана с голямото количество хора, които работят в такива фирми, и от силната зависимост на техния бизнес модел от цената на услугите, които предлагат. Ако е прието, че средната офисна площ за всеки работещ в България е около 10 квадратни метра, в аутсорсинг фирмите нуждата от много хора, работещи например в колцентровете, води до това, че средната площ е между 5 и 7 квадратни метра. Това автоматично създава нужда от по-голям капацитет на всички системи в сградата - повече вентилация, по-голяма климатизация, повече места за хранене и повече места за паркиране.

Аутсорсинг фирмите гледат много по-внимателно оперативните разходи за поддържането на офиса - за отопление и охлаждане, за почистване, за ток, за интернет и т.н.

Със сериозна тежест са и останалите параметри на сградата, както и добър градски транспорт, добра работна среда и др. Разбира се, много важни са и представителността и престижът на сградата, както и тя да се поддържа професионално и добре.

Не трябва да се подценява и фактът, че служителите в тези фирми са предимно млади хора, а техният начин на живот е по-динамичен. Затова като цяло тези сгради трябва да са на много комуникативни места, където може да се осъществяват социални контакти.

Друго характерно изискване на наемателите от тези бързо разрастващи се сектори е офис площите да са хомогенни и функционално разпределени. Неслучайно съвременните офиси имат възможност за доста гъвкаво разпределение и преразпределение на вътрешните пространства.      

От новия брой на сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ