Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Големите компании трябва да бъдат зелени
Големите компании не могат да не си позволят да бъдат с екологично поведение, убедена е Нина Владимирова – мениджър правни и корпоративни въпроси на "Загорка". Тя представи опита на пивоварната в опазването на околната среда по време на организирания от сп. "Мениджър" и GLOBUL през миналата седмица екологичен форум.
"Нашият бизнес с производство на бира се нуждае от ечемик, хмел, земеделски продукти, както и от вода, защото 95% от продукта ни е вода.
Екологията е важна за нас. Затова разработихме специална платформа за екобизнес и екокултура. Нарекохме я „От ечемика до бара“. Целта й е да доведе до по-добро бъдеще за природата и всички ни.
Семейството на Heineken, от което сме част, оперира в 81 държави по света с повече от 85 хил. служители. В България сме малка част от тази корпорация с една пивоварна и 550 служители. Това обаче не ни пречи да бъдем лидер на българския пазар от 2006 г. по приходи от продажби на продуктите ни.
Имаме широко развити програми за спестяване на вода. 3,47 хектолитра вода са необходими на компанията ни за производството на един хектолитър бира или 100 литра. Съотношението е близо 1 към 3. Водата ни е необходима не само за производството на бирата като продукт, но и за хигиената в пивоварната ни и съпътстващите я дейности. В световен мащаб само 1% от водните запаси са достъпни за консумация от хора. Затова държим сметка как разходваме водата в нашите производствени дейности.
През 2003 г. цифрата е била 8 хектолитра вода за един хектолитър бира. Разликата е смалена повече от два пъти към днешната дата. От 2009 до 2012 г. на практика сме спестили 25% от обичайния разход на вода при един и същи обем на производството ни. Това е водата за един малък град като Копривщица например.
Имаме и инициатива „зелен офис“, чрез която насърчаваме служителите да живеят еко. Имаме много хубави визии и платформи, с които ги ангажираме. Въвели сме, разбира се, и технически решения. Благодарение на това сме спестили 60% от обичайния разход на вода в един офис в последните 5 години.
В пивоварната въглеродният отпечатък е много важен за нас, защото няма как климатичните промени да не се отразяват на начина, по който се отглеждат нашите суровини за производството на бира. Ето защо чрез Heineken имаме амбиция да намалим до 2020 г. 40% от въглеродните емисии в производството ни, 20% в дистрибуцията и още с 50% въглеродните емисии при охлаждане на нашите продукти.
Оптимизираме логистичните си процеси. Пивоварната ни обслужва 181 точки на директна доставка. Имаме програма, която се нарича "Двупосочни курсове". Такъв е пазарът на бира в момента в България, че 50% от обемите ни са в опаковки за еднократна употреба. Чрез програмата планираме доставките си до клиентите така, че когато замине камионът, той задължително трябва да се върне пълен с амбалаж. По този начин сме генерирали 250 тона по-малко въглеродни емисии през миналата година.
Производството на бира е само 17% от въглеродния отпечатък на бизнеса ни. Останалото е в пакетирането и охлаждането на продуктите ни. Купуваме и внедряваме зелени хладилници. Те консумират 35% по-малко електричество от конвенционалните. 10% от наличните ни на пазара наши хладилници, позиционирани от 2010 г. насам, са зелени. Ще продължим в годините напред да полагаме усилия почти всичко наше на пазара да е от този тип.
Освен всичко това, разполагаме с единствената зелена наливна инсталация в производството на бира. Тя е специална разработка на колегите ни от Heineken. Казва се David – може би по името на Давид, който се бори с Голиат в лицето на глобалното затопляне. Това оборудване харчи 75% по-малко електричество, отколкото една обикновена електрическа система."
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.