Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|За трета поредна година: Apple оглави рейтинга на най-скъпите марки в света
Американската компания Apple удържа за трета поредна година титлата на най-скъпия глобален бранд в света в рейтинга Топ 100, съставян ежегодно от международната консултантска компания Interbrand.
Стойността на компанията, основана от Стив Джобс, е нараснала за година с 43% до до $170 млрд.
На второ място е Google, при която стойността на бранда е поскъпнала с 12% за година, до $120 млрд.
На трето място е Coca-Cola Co. със стойност на бранда $78 млрд., но и понижение от 4%.
В ТОП-10 на най-скъпоти марки в света са още Microsoft, IBM Toyota Motor Corp, Samsung, McDonald’s и Amazon.
Методиката за оценка на марките и съставянето на рейтинга е базирана на сумирането на финансовите резултати на компаниите, постигнати от реализиране на стоки, продукти или услуга, влиянието на съответния бранд в процеса на вземане на решение от потребителя да направи покупки, а също и приноса на марката в бъдещите печалби на компанията.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.