Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Колективното пазаруване у нас с ръст от 20%
Секторът на колективното пазаруване у нас е нараснал с 20% през 2013 г., показват данни на трите най-големи агрегатора на оферти за групово пазаруване - Vsichkioferti.bg, Eha.bg и Oferto.bg.
Най-големият сред тях - Vsichkioferti.bg - отчита над 500 хил. закупени ваучера и спестени над 18 милиона лева от потребителите през отминалата година.
Наблюдава се над 50% ръст в плащанията с кредитни карти, въпреки че все още предпочитан метод за плащане остава Easypay. Най-купувани са туристическите оферти (65-70% от всички продажби по този начин), като преобладават продадените ваучери за почивки в България, следвани от тези в Гърция. На второ място по продажби са офертите от категория красота, които включват предложения за всякакви козметични и разкрасяващи процедури.
"Възходящата тенденция от миналата година се запазва и през първите месеци на 2014 г. и аз очаквам ръста от 20% да се запази и през този период. Според мен причините за това са в реалната добавена стойност, която потребителите получават от сайтове като нашия и фактът, че през отминалата година сме успели да им спестим сумата от 18 милиона лева е достатъчно показателен”, обяснява Теодор Кафеджиев, собственик на VsichkiOferti.bg.
Според него този тип уебсайтове вече са се наложили в българското общество като един от най-популярните начини за изгодно закупуване на продукти и услуги, а агрегаторите на оферти, като създадения от него проект, играят ключова роля в този процес, улеснявайки потребителите и предлагайки достъп до много по-голям брой оферти на едно място.
*Колективното пазаруване, известно още като групово пазаруване или социално пазаруване, е вид пазаруване, при което един търговец предлага на страниците на уебсайт за групово пазаруване продукта или услугата си, обикновено с намаление. Няколко човека виждат офертата му, харесват я и я купуват веднага. По този начин купувачите образуват група. Търговецът предварително е указал колко голяма група клиенти му трябва, за направи голяма отстъпка. Когато минималният брой активисти бъде прехвърлен, тогава всички платили предварително за услугата получават в електронните си пощенски кутии ваучер, който е необходимо да се принтира и с него да се явят на определено място, където да получат услугата, която вече са заплатили. Съществуват също и т.н. агрегатори на оферти за колективно пазаруване. Тяхната цел е да събират офертите от всички сайтове, с което да се улесни намирането на желаната оферта от клиентите и да се спести много време.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.