Магазинът на бъдещето не произвежда отпадъци

Магазинът на бъдещето не произвежда отпадъци

Магазинът на бъдещето не произвежда отпадъци

В Original Unverpackt няма да откриете нито една от най-популярните марки в хранителната индустрия. Тук нищо не е опаковано. Няма дори найлонови торбички, с които да отнесете покупките си вкъщи. Това е така, тъй като Original Unverpackt е първият по рода си магазин в Германия, който не произвежда каквито и да било отпадъци, пише Goodnet.org.

Негови основатели са Сара Волф и Милена Глимбовски. Един ден двете момичета решават, че им е дошло до гуша от абсурдните количества от пакети за еднократна употреба в хранителната индустрия. Затова Волф и Глимбовски изоставят университета и се заемат със задачата да променят традиционното пазаруване. Ръководени от слогана „нека мислим реалистично, да използваме нещо невъзможно“, дуото стартира кампания за набиране на средства през месец май. След като надминават първоначалната си цел с близо 50 процента, Волф и Глимбовски най-накрая откриват магазина в Friedrichshain Kreuzberg в Берлин през миналия септември.

Храната в Original Unverpackt се продава основно насипно от диспенсъри, монтирани по стените. Клиентите просто натискат съответния бутон и избират точно какво количество искат да си купят. По този начин те намаляват излишните отпадъци у дома. Супермаркетът зарежда предимно с местни органични продукти, а клиентите се насърчават да си носят свои собствени контейнери от вкъщи (в краен случай могат да закупят такъв от магазина).

Освен насипни зърнени продукти, паста и други подобни, Original Unverpackt предлага и огромно разнообразие от месни и млечни продукти, както и шампоани и препарати за почистване (те се набавят отново от диспенсъри).

Със своята народна и постмодерна атмосфера, както и с високите си стандарти на хигиена, Original Unpacked се надява да привлече все по-голям брой клиенти и да се превърне в модел за супермаркети, непроизвеждащи отпадъци. Не само в Германия, но и по света.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ