На кого всъщност вярва крайният потребител

На кого всъщност вярва крайният потребител

70 процента от потребителите вярват на марки, които техните собствени приятели им препоръчват. Едва 10 процента се доверяват на самите реклами, сочи изследване, направено от Forrester Research.

Проучването се базира на анкета, проведена сред 58 000 души. То открива също така, че 46 процента от хората вярват на потребителските рецензии, а 9 процента - на текстовите послания на компаниите. 

Миналата година поне една компания - партньор на Facebook - потвърди, че спонсорираните новини в социалната мрежа (които се базират на препоръки на приятели от името на бранда) са по-ефективни от стандартните банерни реклами.

Според Forrester брандираното съдържание е по-ефективно. "То спомага за диференцирането на бранда и запълва дупката между влиятелната мощ на телевизията и възможността на дигиталните медии да достигне до максимален брой хора", казва анализаторката Трейси Стоукс. Според нея брандираното съдържание е своеобразен модел на "привличане", докато традиционните реклами се характеризират с подхода на "подбутването".

Според Forrester брандираното съдържание е онова, което е разработено от или със сътрудничеството на бранда, за да предостави добавена стойност към потребителя - например да го забавлява или да има образователна стойност. Неговата цел е да привлече вниманието към компанията, а не да продава неин продукт или услуга. То не е платена реклама, спонсорство или пласиран продукт.

Според Стоукс прилагането на този модел ще облагодетелства най-много компаниите в Европа, където по принцип потребителите са по-скептично настроени към онлайн рекламите и посланията на компаниите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ