НСИ: Потребителското доверие се топи

НСИ: Потребителското доверие се топи

Спад на общия показател на потребителското доверие в икономиката на страната през второто тримесечие на годината отчете НСИ. Миналия месец този показател е намалява с 2.1 пункта спрямо април, като в градовете спадът е с 1.5 пункта, а в селата - с 4 пункта.

В сравнение с предходното изследване песимизмът на потребителите за състоянието на икономиката се е задълбочил, показва изследването. Оценките за състоянието й сега и предвижданията за следващата година са по-неблагоприятни, отколкото са били преди три месеца като спадът съответно е с 1.8 и 7.4 пункта.

Анкетираните очакват икономическата ситуация в страната през следващите 12 месеца да се влоши, съкращенията на работни места да нараснат, а финансовото състояние на семействата им да стане по-тежко.

И в градовете, и в селата хората се опасяват, че в период от една година – до юли 2014 г. съкращенията на персонал ще се ускорят.

Спрямо данните от предишното изследване моментните оценки за семейното финансово положение леко се подобрява, но прогнозите за следващите 12 месеца са по-мрачни.

Потребителите не очакват цените да тръгнат нагоре и не смятат, че е време за спестяване. Последната анкета отчита леко подобрение (от 2.8 пункта) в нагласите за покупка на предмети с дълготрайна употреба.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Епизодите на „екстремно топене“ ускоряват загубата на лед в Арктика
Boeing иска отмяна на правилата за емисии, за да продаде още 35 товарни самолета 777F
Времето: Посрещаме астрономическата зима със слънце на запад и дъжд на изток
Тактики за справяне с пасивно-агресивни хора
КЗП състави над 30 акта за нарушения за необосновано повишаване на цените
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
На днешната дата, 21 декември. Рождениците днес
Ценовият индекс на храните в България продължава да расте, сочат данни на ДКСБТ