НСИ: Потребителското доверие се топи

НСИ: Потребителското доверие се топи

Спад на общия показател на потребителското доверие в икономиката на страната през второто тримесечие на годината отчете НСИ. Миналия месец този показател е намалява с 2.1 пункта спрямо април, като в градовете спадът е с 1.5 пункта, а в селата - с 4 пункта.

В сравнение с предходното изследване песимизмът на потребителите за състоянието на икономиката се е задълбочил, показва изследването. Оценките за състоянието й сега и предвижданията за следващата година са по-неблагоприятни, отколкото са били преди три месеца като спадът съответно е с 1.8 и 7.4 пункта.

Анкетираните очакват икономическата ситуация в страната през следващите 12 месеца да се влоши, съкращенията на работни места да нараснат, а финансовото състояние на семействата им да стане по-тежко.

И в градовете, и в селата хората се опасяват, че в период от една година – до юли 2014 г. съкращенията на персонал ще се ускорят.

Спрямо данните от предишното изследване моментните оценки за семейното финансово положение леко се подобрява, но прогнозите за следващите 12 месеца са по-мрачни.

Потребителите не очакват цените да тръгнат нагоре и не смятат, че е време за спестяване. Последната анкета отчита леко подобрение (от 2.8 пункта) в нагласите за покупка на предмети с дълготрайна употреба.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
МОН предлага намаляване на часовете по чужд език в осми клас