Пощенска банка пусна нова услуга за улеснение и сигурност на клиентите

Пощенска банка пусна нова услуга за улеснение и сигурност на клиентите

Пощенска банка стартира предлагането на нова услуга за сигурност и улеснение на потребителите на услугата интернет банкиране. С търговската марка eSign и в тясно сътрудничество със „Система за електронни плащания България /СЕП България” АД, банката предлага Квалифициран електронен подпис (КЕП), с който потребителите ще могат да удостоверят самоличността си при достъп до редица електронни услуги.

Квалифицираният електронен подпис служи за потвърждаване на самоличност при участие в електронен обмен, като уеб-базирани приложения, подписване на електронни документи и/или договори, електронна поща, Интернет банкиране и др. Подписът предоставя възможност на потребителите да се възползват и от електронните услуги на държавната и местна администрация, като подаване на годишна данъчна декларация към НАП, попълване на фирмени справки за ДДС, получаване на справки за здравни и други осигуровки, подаване на годишни финансови отчети към НСИ и др. Според българското законодателство, електронният подпис има силата на саморъчен подпис и всеки документ, подписан с него, е също толкова валиден, колкото подписан на ръка хартиен носител. В допълнение, предлаганият от Пощенска банка Квалифициран електронен подпис може да бъде използван за криптиране на документи, електронна кореспонденция и/ или за автентициране на достъп до сървър или VPN и др.

Данните на КЕП са защитени посредством публичен и частен ключ, които съответстват единствено на съответния сертификат. Всеки електронен подпис от Пощенска банка се издава и с уникален ПИН код.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ