При заплаха за бизнеса - никога отчаяние

При заплаха за бизнеса - никога отчаяние

Едно време, за да се стартира бизнес, трябваше да се изследват перспективите, да се изготви експертен план и да има предварително събран капитал. Днес вече предприемачът може да нахвърля идеята си на салфетка и бизнесът му да заработи в края на деня, пише сп. Entrepreneur.

Способността на мениджърите да сграбчват новите възможности на пазара е нож с две остриета. В САЩ например 80% от всички бизнес начинания се провалят.

Експертите виждат няколко начина младата компания да бъде предпазена от фалит:

            - промяна на продукта и пазарната ниша;

            - откриване на потенциално нови пазари;

            - преструктуриране на бизнес модела;

            - изчисляване на разходите и преценка докъде може да се стигне, преди да се задлъжнее;

            - промяна на мениджърския екип.

Американските бизнес консултанти от Duncan съветват предприемачите, които не успяват да се справят с фирмените проблеми, да запазят спокойствие.

Изцяло погрешна тактика е да се действа под напора на отчаянието, паниката и нетърпението. Заради тези емоции много инвеститори загубиха пари, при условие, че начинанието им можеше да бъде спасено.

Чувството за унижение от евентуалния провал може да съсипе способността за вземане на решения в трудни моменти. При заплаха новият бизнес трябва да се управлява така, сякаш всичко върви нормално. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ