Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Проблемът на поколението Y
Несигурните времена и недостатъците на икономиката не са единствената причина, поради която току що завършилите висше образование младежи имат затруднения да си намерят работа. Младите хора от поколението Y се борят на пазара на труда и не са достатъчно добре подготвени за него, защото се вслушват само в съветите на родителите си. Това сочи ново проучване на американската фирма Millennial Branding. За него съобщава сайтът StudentAdvisor.com.
Експерите смятат, че висшистите „не се подготвят достатъчно агресивно“ за първите си стъпки в кариерната реализация. Според тях един от най-големите им проблеми е, че майките и бащите им са единственият им ментор. А времената се менят. Нравите и трудовата реализация на поколенията вече са много различни.
„Не че родителите искат да се провалите, но имате нужда от повече гледни точки“, коментира кариерният експерт Дам Шаубел, основател на компанията автор на изследването. „Не можете да разчитате само на тяхната перспектива“, казва той. „Имате нужда от учители, които ви дават специфични, не обширни съвети.“
Проучването показва още, че въпреки че младежите са технологично адаптивни, те не използват социалните медии по кариерно-ориентиран начин и не знаят как да се брандират професионално. Малко от тях имат профил в LinkedIn. “Те не разбират персоналния брандинг. Виждат социалните медии като нещо по-лично и свързано с приятелите и семейството си“, допълва Шаубел.
Но студентите не са единствените виновни за бавното им навлизане на пазара на труда. Много често работодателите в развитите икономики не постъпват както трябва и не акцентират върху това, което искат от новодошлите висшисти. А трябва да се интегрират в образователната система, защото човешките им ресурси в крайна сметка идват от нея. „Университетите трябва да подготвят студентите за стажове преди последната им година. Младежите трябва да започват с практиката по-рано", смятат още авторите на проучването.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.