Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Тиймбилдинг всеки ден!
Всеки, който е работил в голяма корпорация, със сигурност е участвал в не един и два тиймбилдинга, на които му се е налага да се включи в странни на пръв поглед игри и тренинги, пише Пат Олсън за Harvard Business Review. Но ако се използват разумно, тези упражнения могат да повишат мотнивацията и да сплотят екипа, без да се налага да отделяте няколко дни за тази цел. Те могат да помогнат да изгладите непродуктивни конфликти в екипа и да го насърчите да оцелява и при извънредни обстоятелства.
Изпълнителният директор на комплекса The Taj Hotels Resorts and Palaces в Мумбай Реймънд Биксън потвърждава, че това е точно така, когато хотелът му е нападнат от терористи миналия ноември. В интервю от февруари в "Ню Йорк Таймс" той описва повторното отварянето на хотела след случката, при което духовни лидери са прочели имената на всички 1700 служители на глас. "Това ни свърза по начин, който е много по-дълбок от обичайните програми за тиймбилдинг", каза Биксън.
Когато компаниите изчисляват разходите си за тиймбилдинг, в повечет случаи го отчитат като излишен лукс, особено в трудни икономически времена. Но именно в криза упражненията за изграждане и сплотяване на екипа са от съществено значение и са най-необходими. Ето няколко техники, с които да го постигнете.
Съсредоточете вниманието си върху важните задачи. Трудният икономически климат пренасочва вниманието на ръководителите към лошите новини. Текущите задачи и цели остават на заден план. Постарайте се чрез редовни срещи с екипа си да си припомните към какво се стремите и да си изясните важните приоритети. Изясняването на ролята на всеки служител и оценяването на неговия принос ще го поощри.
Давайте различни роли на служителите си и ги запознайте по-отблизо с работата на другите. Така всеки ще има възможността да премине през това, на което е подложен колегата му и да оцени реално неговите усилия.
Уверете се, че всеки човек работи за това, което иска да постигне, а не за това, което трябва. Тиймбилдингът не изисква непременно външен посредник или специално време или място. Добрите мениджъри включват елементи от тиймбилдинг дейности всеки ден в работата си.
Тиймбилдингът не е лукс, а необходимост. Защото, ако екипът не може да посрещне трудностите на времето, то компанията потъва.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.