Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Трагедия стои зад успеха на Victoria’s Secret
Драматична история с финал на самоубийство стой зад успеха на американската империя за дамско бельо Victoria’s Secret, днес оценявана на 780 млн. долара. Личната трагедия на създателя на компанията Рой Реймънд беше разкрита от бившата му съпруга и съосновател на компанията, докато Victoria's Secret открива първите си магазини във Великобритания, разказва „Дейли Мейл”.
Всеки ноември в Ню Йорк мъжките фантазии стават реалност, когато няколко от най-красивите жени на планетата се разходят по модния подиум и демонстрират съвършени мерки, облечени в зрелищно, изкусително дамско бельо. Те са ангелите на Victoria’s Secret. Появата им е очаквана и е излъчвана на живо в американския ТВ ефир. Шоуто за повече от 12 млн. долара с течение на годините превърна марката в синоним на блясък, очарование и привлекателно излъчване сред жените.
Този успех се дължи на идеята на създателя на компанията – завършил бизнес специалност в Калифорния младеж на име Рой Реймънд. Той е вдъхновен да направи фирмата, след случай, в който опитва да закупи бельо за съпругата си, но пазаруването му се оказва некомфортно преживяване, което го кара да се почувства неудобно, застанал в дамския магазин. Той представя идеята за магазините на Victoria's Secret, където мъжете могат да пазаруват спокойно, но губи всичко, след като продава бизнеса преди да е достигнал своя пик. Преди марката да е заляла Америка. И, всъщност, с това става известен.
За мечтателите предприемачи неговата история се смята за голямо предупреждение. В хитовия филм „Социалната мрежа” той е споменат като човекът, въплъщение на опасностите от това да не успееш да прозреш потенциала на идеята си.
След като продава компанията си, Реймънд така и не успява да пресъздаде своя ранен успех в други продукти. По този повод бившата му съпруга Гей разкри, че не е могъл да се справи с личния си неуспех, развивайки силна депресия, която в крайна сметка е отнела живота му.
Семейство Реймънд отварят първия си магазин в Пало Алто, Северна Калифорния през 1977 г. „Оригиналната ни идея беше да направим магазин, където мъжете се чувстват комфортно да пазаруват бельо. Всичко започна с Рой, който беше излязъл на покупки за мен и се почувства не на мястото си в магазин за бельо. Victoria’s Secret опита да промени това”, разказва Гей, която сега е на 65 години, професор по физиотерапия в университет в Оукланд, Калифорния.
Тя казва, че със съпруга й са направили първия магазин Victoria's Secret със силно изразено усещане за стил. Решили са да предложат сложно изработено дамско бельо, поставено в помещение, което тя е декорирала в стила на стаите за рисуване от викторианската епоха. С ориенталски килими, атнтикварни гардероби и шкафове, в които са изложени изделията. Поставила е дебели плюшени завеси пред съблекалните. Използвала е скъпа коприна.
Бизнесът им се разраства и през 1982 г. достига висока стойност. По това време милиардерът и собственик на веригата за облекло The Limited Лесли Уекснър предлага да го закупи за 3,11 млн. долара и двамата се съгласяват.
Рой опитва с набрания капитал да повтори пробива си, създавайки марката My Child’s Destiny – верга магазини за детски продукти, но така и не успява. Изпада в дълбока депресия. Преминава през поредица от бизнес провали. Работи в компания, която изработва перуки за жени, болни от рак. Развежда се с Гай през 1993 г. По това време Victoria’s Secret става най-големият търговец на дамско бельо в САЩ. Не издържа усещането за личен провал и през август 1993 г. се хвърля от моста Голдън Гейт в Сан Франциско. Тогава е на 46.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.