ЧЕЗ откри нарушения при едва 1% от подадените жалби

ЧЕЗ откри нарушения при едва 1% от подадените жалби

От началото на годината до 18 март в ЧЕЗ са подадени 13 448 жалби за проверка на високи сметки за електроенергия. От тях основателни са едва 1%, обясниха от електроразпределителното дружество.

На пресконференция от ЧЕЗ обясниха как се формират сметките на абонатите и представиха система за отчет на електромери, която автоматично предупреждава за големи разминавания в сметките за последователни месеци.

„Осъзнаваме, че сме естествен монопол и че това означава отговорност за нас. Взели сме всички мерки консумираната електроенергия да бъде отчитана коректно, а показанията от електромерите да бъдат отразени точно и съвестно в месечните фактури. Нашата система не позволява нито на отчитащите, нито на някой друг служител на дружеството да манипулира електромерите”, каза Стефан Апостолов изпълнителен директор на „ЧЕЗ Разпределение България”.

Той обясни, че ЧЕЗ има утвърдена система на отчитане, която гарантира, че не могат да се манипулират данните на измервателните устройства. Отчитането на всеки клиент се извършва от трима различни служители в рамките на три поредни месеца, като по този начин се намаляват до минимум неточностите в резултат на човешка грешка, обясниха от компанията.

Отчитането се извършва с ръчни, мобилни терминали, които автоматично записват GPS координатите и позволяват заснемане на данните на електромерите. На база предишното потребление, софтуерът на ЧЕЗ изчислява очаквано потребление за съответния клиент и залага процент допустимо отклонение, заявяват още от дружеството. Когато отчетникът въведе показанията от електромера и има по-голямо отклонение, терминалът издава звуков сигнал и се появява системно съобщение, а показанията автоматично се блокират. След това данните се проверяват в един от петте валидиращи центъра на „ЧЕЗ Разпределение България” АД.

С цел да ограничи максимално възможностите за грешки, ЧЕЗ извършва допълнителни проверки на всички сметки на битови клиенти на стойност над 500  лв., както и на фактурите на бизнес клиенти по-високи от 5 000 лв. Компанията осъществява и редовни проверки по получени сигнали, като само за 2012 г. са направени близо 320 000 проверки.

От ЧЕЗ призоваха клиентите, които се съмняват в точността на фактурите си или в изправността на измервателните уреди да подават сигнали в центровете за обслужване на клиенти, на електронен адрес zaklienta@cez.bg или на телефонен номер 0700 10 010.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ