45% от младежите на възраст 15-29 години се притесняват от финансови проблеми

45% от младежите на възраст 15-29 години се притесняват от финансови проблеми

Данни от ново проучване на агенция "Тренд" показват, че голяма част от младите хора в България изпитват страх за кариерата и професионалните си успехи. Според тях, 45% от младежите на възраст 15-29 години се притесняват от настъпване на финансови проблеми, следват неуспехите на работното място с 23 на сто. На следващо място е липсата на стабилни взаимоотношения - 20% посочват това за свой най-голям страх.

18% от анкетираните казват, че нямат страхове за бъдещето. 37% от младежите говорят за злоупотреба с алкохол, пушенето е проблем сред 24% от анкетираните, а хазартът и проблемното хранене засягат съответно 15 на сто от младежите.

Прекомерният страх от ежедневните трудности и липсата на подкрепа поставят младежите в риск от различни зависимости.

"Зависимости се формират като опит да се снижи напрежението, което изпитваме. Естествено е да виждаме неща, които не могат да бъдат приети от нас – те влизат в конфликт с ценности или нужди, които имаме. Има и друго, за да си толкова чувствителен към това, което мислят останалите, това значи, че вече има такава зависимост", обясни психологът Велислава Донкина.

Според първото проучване за зависимостите и нагласите сред младежите, близо половината от тях изпитват страх за финансовата си стабилност, покриването на ежедневните си нужди и професионалния си успех. Невинаги обаче споделят своите проблеми.

"Българският младеж споделя, ако има кой да го чуе. Споделя основно със семейството и близките. Когато един млад човек сподели за такъв проблем с близките си, те имат едно по-различно отношение към този човек и не могат да получат професионален поглед, а грешни решения на тази възраст са грешни решения за цял живот", каза социологът Евелина Славкова

Тревожността на българския младеж често излиза и извън рамките на личния му свят.

И според младежите, и според експертите, необходима е ясна стратегия от страна на държавата и повишаване на ангажираността на младите хора.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ